מתמודד. עו"ד איתמר רביבו. צילום: מעיין תשובה

ראיון ראשון | איתמר רביבו: “אני גאה בכיפה שלי, אבל היא לא תשפיע על התפקוד שלי”

רגע אחרי שאיתמר רביבו כבש את המועצה האזורית חוף אשקלון כשהוא מנצח את דודי סעדה הפייבוריט, הוא מספר על היישובים שהפתיעו אותו בתמיכה בו, על הדבר הראשון שיטפל בו ושולח מסר של הרגעה: "לא אשנה את הסטטוס קוו והצביון של המועצה"

פורסם בתאריך: 23.11.18 11:58

     

אין ספק שמדובר היה בהפתעה. הניצחון של איתמר רביבו ובכלל ההעפלה שלו לסיבוב השני הפתיעו את תושבי המועצה ואת המתמודדים האחרים. הוא עצמו אומר כי לא ממש היה מופתע מהניצחון אלא יותר מהתוצאות ומהפילוח שלהן.

בסך הכול, ביום הבחירות שהתקיים ביום שלישי השבוע, הגיעו להצביע 8,347 מצביעים, מהם נפסלו 48 קולות, והיתרה בסך 8,299 קולות נחלקה כך: 3,936 קולות לדודי סעדה, שהם 47.43% מהמצביעים, אל מול 4,363 קולות, שהם 52.57% מהמצביעים.

ספירת הקולות בחדר הישיבות של המועצה האזורית חוף אשקלון. צילום: אלירם משה

רביבו: “יש יישובים שהפתיעו לטובה”

את הקמפיין שלו ניהל רביבו עם תקציב דל באופן יחסי, כאשר סביבתו הייתה כמעט נטולת יועצי תקשורת, “ביחס להיקפים האחרים שנעשו פה, הקמפיין היה צנוע, בעיקר בתקופה האחרונה”, מודה רביבו. “ביחס לקמפיין רגיל הוא לא היה חריג בצניעותו. אמנם עם פחות יועצי תקשורת מסביב, אבל היו אנשים שהאמינו וחברים טובים והיו כאלה שהצטרפו בהמשך ועשו לילות כימים בהתנדבות מלאה וברוך ה’ זה עבד”.

איתמר רביבו בנאום הניצחון. לידו עם הכובע – אביו המאושר

רביבו מספר כי עד הרגע האחרון הוא עבד קשה ולא הרפה לרגע. מאחר שהקלפיות נפתחו רק בצהריים, את הבוקר הוא ניצל כדי להשלים פערים ולהתקשר למצביעים שיצאו להצביע. “היה פרק זמן מצומצם של בחירה, והיה חשוב להביא את כל המצביעים לקלפי ולהתארגן בצורה ממוקדת וזה מה שעשינו. כשנפתחו הקלפיות, עשינו סבב כמעט בכל היישובים לראות פעילים ולשוחח עם המצביעים”.

היה שלב שבו ידעת שאתה תנצח?
“המטה עבד בצורה מקצועית, והיה סימון מצביעים קפדני, וכשנודע לנו אחוז ההצבעה הבנו שאנחנו בכיוון לנצח. האמת שלקראת הסוף היה נראה שהמאבק צמוד, אבל זה נגמר אחרת”.

רביבו בחוג בית. צילום: מטה איתמר רביבו

רביבו בחוג בית. צילום: מטה איתמר רביבו

כמעט בכל יישוב נרשם ניצחון לרביבו, רק ביישובים בודדים רשם סעדה ניצחון. היו יישובים שאפילו רביבו הופתע לראות כי ניצח בהם. “יש לא מעט יישובים שהפתיעו לטובה, אבל זה בעיקר כי הקמנו בהם מטות לאחר שבסיבוב הראשון ראינו שלא היו לנו בהם הרבה קולות”.

אילו יישובים ממש הפתיעו אותך?
“קח יישובים שהיו מעוזים של הצד השני והתהפכו, יש יישובים שהבנתי שעשינו עבודה טובה, כמו ניר ישראל שהפתיע מאוד לטובה. נתיב העשרה וכרמיה, שעשו שם עבודה מצוינת. גם בקיבוצים, ששם היה יותר קשה בהתחלה, ובשורה התחתונה קיבלנו תמיכה מכל היישובים בצורה יוצאת מן הכלל. יישובים ומושבים כמו ברכיה, שזה המעוז של פרג’ון, שיצא בתמיכה מובהקת בצד השני – גם שם הצלחנו. כנראה שהחבירות שנוצרו לא עשו טוב, ואחרי הסיבוב הראשון המשחק נפתח מחד וזה מה שהיה. זה שמי שמפסיד בסיבוב הראשון מעביר תמיכה, זה משהו שכבר לא עובד. אין יותר את אפקט העדר”.

רביבו ואברמוביץ. צילום: מיכאל אפריאט

רביבו ואברמוביץ. צילום: מיכאל אפריאט

המשימה: “לשפר את השירות לתושב”

כעת יש לרביבו תקופת חפיפה עם ראש המועצה היוצא יאיר פרג’ון. בסופם ייכנס רביבו באופן רשמי לתפקיד ויכהן כראש המועצה.

המועצה אזורית חוף אשקלון. צילום: אלירם משה

המועצה אזורית חוף אשקלון. צילום: אלירם משה

מה הדבר הראשון שתעשה כשתשב על הכיסא?
“אני הייתי רוצה לשפר בצורה משמעותית את השירות לתושב. אולי באמצעות מוקד מועצת שיעבוד בצורה מקצועית, כך שכל תושב יקבל מענה יעיל ומקצועי. כי אחת המשימות המשמעותיות שאותן אני שם לנגד עיניי זה לשפר את אמון התושבים במועצה ויש מה לעשות בתחום הזה”.

רבות דובר על העדתיות הקיימת במועצה, על המגזריות והחלוקה למושבים וקיבוצים. רביבו אומר כי בכהונה שלו הוא יפעל למגר את הדברים ואמר כי הוא מהווה דוגמה לכך, “מה שעשינו פה מבחינת האיחודים עם רונן ליבנה וגיל תימור זה דבר שהיה בו מסר לתושבים במועצה שיש פה משפחה אחת שבנויה מיישובים קהילתיים, וזה המסר שהלכנו איתו. חלק בלתי נפרד מהתפקיד שלי זה למגר את האמירות של ‘אנחנו ואתם’ או ‘קיבוצים ויישובים’, כך אני מתכוון לפעול, כך תתנהל המדיניות של המועצה וכך נסיר מסדר היום את האמירות הללו”.

רונן ליבנה, איתמר רביבו וגיל תימור

רונן ליבנה, איתמר רביבו וגיל תימור

“אין כוונה לשנות את הסטטוס קוו”

מי שראה את רביבו במטה שלו מביט בלוח התוצאות התרשם כי לא ניכרו סימני התרגשות על פניו גם כשהמצב היה טוב מאוד. רביבו תולה זאת בעייפות, “זה באמת היה מרגש, אבל העייפות הייתה מאוד משמעותית. הייתה מערכה שהיא כמו סיבוב שלישי, בגלל שהסיבוב השני נדחה בשבוע, למרות שהיינו ערוכים גם אז. משכו אותנו עד קצה גבול היכולת, והעייפות ניכרה על פנינו”.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




קצת אחרי חצות החלו החגיגות והשירים במטה של רביבו, שם היו כל הפעילים, וכולם נשארו שם עם לפנות בוקר.

נאום הניצחון של איתמר רביבו, ראש מועצת חוף אשקלון הנבחר

Опубліковано ‎כאן דרום אשקלון‎ Вівторок, 20 листопад 2018 р.

מה תגיד לאותם תושבי המועצה שרואים ראש מועצה עם כיפה לראשו ואולי מעט חוששים כי הדבר יביא לשינוי בצביון של המועצה?
“אני חושב שהבהרתי לכל אורך הדרך שאין לי כוונה לשנות את הסטטוס קוו שהיה קיים עד היום במועצה. אמרתי את זה בכל מקום שאני גאה בכיפה שעל ראשי, והיא לא אמורה להשפיע על התפקוד שלי כראש מועצה. אני רואה שליחות בתפקיד שלי, ואני לא אשנה את הצביון של המועצה. ואני מאמין שתוך תקופה לא ארוכה יבינו כולם שאין לי כוונה כזו. היו לפניי ראשי מועצה חובשי כיפה, וזה לא עלה לגביהם, וזה לא השפיע על המועצה, ואין סיבה שזה ישפיע בחמש השנים הקרובות”.

קרן ואיתמר רביבו עם בנם אחיה. צילום: מיכאל אפריאט

קרן ואיתמר רביבו עם בנם אחיה. צילום: מיכאל אפריאט

רביבו רוצה לסיום להודות לאנשים שיש להם חלק בניצחון, “אני רוצה להודות למשפחה שלי, לכל החברים והתומכים שהיו מסביב ועשו שם השתדלות בלתי רגילה. כל מקום שהלכנו אליו ראו את האנשים סביבי וראו את האנשים שנמצאים פה ללא תנאי וראו את הנתינה של האנשים וזה מה שסחף עוד ועוד אנשים גם כפעילים במטה וגם להגיע להצביע. אני חושב שזה מה שהוביל אותנו לניצחון הזה כי העברנו מסר, בלי לפגוע באף אחד אחר, של נקיות וניקיון כפיים ואנשים אהבו את זה, ואני רוצה לומר תודה לכל האנשים שהיו סביב לכל אורך התהליך”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר