שלטי תעמולת בחירות. איתמר רביבו דודי סעדה. צילום: אלירם משה

חוף אשקלון | מה המצע של המועמדים לראשות?

ארבעה מתמודדים על הכתר של ראשות המועצה האזורית חוף אשקלון. כל הארבעה התבקשו לפרט מהו המצע שאותו יקדמו. מי מעוניין להקים קריית חינוך? מי יקדם צמיחה דמוגרפית? ומי מתכוון להפוך את המועצה למעצמה?

פורסם בתאריך: 26.10.18 16:09

     

דודי סעדה

התושב הוא הריבון
המועצה בראשותי תפעל תחת תפיסת עולם שבה התושב הוא הריבון. אני כראש מועצה לא “עושה טובה” לתושב, ואין הוא צריך לומר לי תודה. זו משימתי, וכך אפעל מיומי הראשון. חיזוק הקשר בין הוועדים למועצה, ייצור מועצה חזקה שיודעת לעבוד למען התושב.

בתחום החינוך: הצבת יעד הפיכת מערכת החינוך בחוף אשקלון למצוינת וחדשנית. הפעלת תכניות לימוד אישיות פרטניות וחדשניות לפי יכולות הילד. נתכנן ונתחזק את מוסדות החינוך שלנו מראש לפי הגידול הדמוגרפי והגירה חיובית וניצור סביבת לימודים ראויה ומזמינה.

בתחום השירות לתושב: אקים מוקד “רואה” באופן מיידי, המאויש 24/7, אשר ייתן מענה לתושבי המועצה בכל תחום ובכל נושא, יקשיב וידאג להם, על מנת לפתור בעיות ולא רק בכדי להציף אותן.

דודי סעדה. צילום: אדי ישראל

בתחום הכלכלה והתעסוקה: אנו נעבוד על פי תכניות אב לעשור קדימה ליצירת בסיס חזק להקמתם של מנועי צמיחה בדמות עסקים קטנים ובינוניים ביישובים, במרכזים מסחריים ותעשייה והכנסת חוף אשקלון לאשכול נגב מערבי. יצירת שיתוף פעולה עם הממשלה למען אותם מנועי צמיחה, הנגשת שירותים כגון מעו”ף ויצירת בית לעסקים, בית אשר יהווה עבורם כתובת לכל נושא, פיתוח וקידום העסק. המפגש הראשון עם שר הכלכלה כבר התקיים.

קהילתיות: אשנה את המציאות בה שורר מתח בין היישובים ובין המגזרים השונים. בעזרת תקצוב דיפרנציאלי לפי צרכים ולא על פי קריטריונים. חיבור בין הדור הצעיר והדור השלישי ליצירת קהילה מאוחדת ומחוברת. מערך היסעים בין היישובים להסעת בני הנוער והמבוגרים שבינינו, לפגוש חברים בקלות. כל הפעילות תעודכן בדף פייסבוק איכותי, ובמדיה מדי יום.

בתחום התרבות, התיירות והספורט: נרחיב ונחזק את המרכז הקהילתי בחוף אשקלון מעבר למה שניתן היום. הפעלה של חוגי ספורט בכל היישובים. פעילויות תרבות מגוונות ומותאמות אוכלוסייה ביישובים לאורך השנה.

יוקר המחיה: בחינה להפחתת נטל התשלומים, לפי המתאפשר בחוק. לא צריך לסיים שנה ברווח – מתחייב שכך אעשה.


יאיר פרג’ון

פיתוח וקידום החינוך הדמוקרטי
תחום העצמאות כלכלית: אזור מסחר ותעסוקה ניצן – מאות דונמים כאזור מסחר ותעסוקה. בכללם כפר נופש, מלון יולדות, משרדי ממשלה וכו’.

תכנית פל”ח – תכנית מקודמת על ידי המועצה כאשר מטרתה היא לאפשר לכל חקלאי בעל נחלה משקית לתכנן במשק 500 מ’ לצורכי עסק שהוא לא חקלאי עם אישורה של התוכנית כל המעוניין לקיים עסק במשק יוכל לעשות זאת במסגרת הועדה המקומית שלנו.

יאיר פרג'ון

תחום החינוך: התכנית הדמוקרטית שנכנסה לשלושה בתי ספר בתחומי מועצה, היא למעשה יישום הראיה הכלל מועצתית לחינוך. הדגש הוא על ראיית הילדים ונתינת מענה מיטבי עבור כל ילד וילד שלומד במסגרות בתי הספר במועצה. כלל החזון החינוכי של המועצה נובע מאהבת הילדים והרצון להעניק חינוך שנובע מאהבה זו. השאיפה היא שבשנים הקרובות נראה שכל ילד במועצה חוף אשקלון מקבל את כל היחס שלו הוא ראוי מידי המורים וצוותי החינוך לשביעות רצונם של ההורים. במסגרת התוכנית הדמוקרטית צוותי החינוך יטופחו ויקבלו יחס הולם בהתאם להשקעה שלהם בילדים הצוותים יעברו השתלמויות ויתאימו את שיטת ההוראה שלהם לחזון הנראות של הילדים.

תחום ההשקעה בתשתיות: בניית כביש עוקף בית שקמה תלמי יפה השקעה של 25 מליון ש”ח. בניית מרכז אומניות תרבות וספורט בקרית החינוך חופים שקמה- 25 מליון ש”ח.

ביוב ומטשי”ם: מחופי הים – בימים אלה אנו עובדים מחוף זיקים לחוף ניצנים. החלפת תשתיות ישנות בתוך היישובים פרוייקט של 50 מלש”ח. תמודדות עם הביוב שמגע מבית חנון. נקים מערכת סניקה ממחסום ארז לקלוט קליטת חרום של בית חנון.

הנגשת מרכז הארץ: בעתיד יותר תושבים יעדיפו את השימוש ברכבת יושקעו משאבים בפיתוח שבילי אופניים עבור כל יישובי המועצה. שבילי האופניים יובילו כולם אל תחנות הרכבת הסמוכות ויחברו בין היישובים.

יריב קלרמן

הקמת אזורי תעשייה
קלרמן (סא”ל במיל) הוא המועמד היחיד שמגיע עם רקורד עשיר של עשייה ציבורית והצלחות מוכחות. צבר ניסיון ניהולי של 20 שנה, מתוכן 12 שנים בניהול קהילתי כמנהל קהילה ביד מרדכי ובדורות וכיהן חמש שנים כחבר מליאת המועצה.

במסגרת תפקידיו צבר ניסיון בעבודה מול משרדי ממשלה בגיוס משאבים וקידום פרויקטים, ביצע פרויקטים בתחום החינוך, הרווחה והגיל השלישי והוביל תהליכים ומשברים קהילתיים תוך הגעה להסכמות.

יריב קלרמן

עיקרי המצע הם: חיזוק השירות לתושב ובכלל זה חיזוק הקשר עם היישובים והטמעת שגרות עבודה. פיתוח השירותים ליישובים והגדרת הצמיחה הדמוגרפית כמשימה מרכזית.

חיזוק החינוך: הובלת תהליך מעמיק של יצירת חזון לכל מערכת החינוך שלנו, הרחבת תחומי התוכן במערכת החינוך וחיזוק משמעותי של החינוך הבלתי פורמלי ביישובים. כמו כן נפעל לפיתוח כלכלי של המועצה, להגדלת הכנסות והעלאת רמת השירותים הניתנים לתושבים, הקמת אזורי תעשייה ופיתוח החברה הכלכלית.

 


איתמר רביבו

עידוד פתיחת עסקים במועצה
קיים קשר הדוק בין יכולותיו של ראש המועצה לבין רמת איכות החיים של תושבי המועצה. לראש המועצה זיקה ואחריות ישירה על כל עניין הנוגע למי מתושבי המועצה, חינוך, שירות לתושב, בטחון אישי, נראות פני היישובים ועוד. זאת המהות של התפקיד, ושם בהחלט אני מתכוון להיות.

במשמרת שלי לא תשמע טענה כמו ״אני לא ועד מקומי״ או ״תפנו למשרד התחבורה, החינוך״. תושבי הרשות אינם יכולים להתמודד בעצמם מול רשויות השלטון, ולכן חשוב מאוד שיהיה להם ראש רשות חזק, שישמש שליח עבורם לכל עניין וצורך שכזה. אני מתחייב להיות הכתובת ולתת מענה לכל דבר ועניין.

עו"ד איתמר רביבו

עו"ד איתמר רביבו

בכוונתי להפוך את חוף אשקלון ממועצה אזורית ל”מעצמה אזורית”, בכל אחד מתחומי העיסוק שלה. מעצמה בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי, מעצמה בחזות וטיפוח היישובים, מעצמה בפעילות תרבותית ועוד. בכוונתי להנחיל במועצה ערכים של ניהול מקצועי ותפיסת עולם כלכלית שונה בתכלית מזו שהכרנו עד כה, שבמרכזה עידוד פתיחת עסקים במועצה, יצירת תמהיל נכון בין הכנסה מארנונה למגורים אל מול הכנסה מארנונה עסקית וגיוס משאבים ממשרדי הממשלה.

תושבי המועצה ראויים לשירות בסטנדרט גבוה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר