גן בשמת בבאר גנים

באר גנים וניצן: הורים משביתים לימודים בגנים בשל ליקויי בטיחות

ההורים טוענים שבשלושה גנים קיימים ליקויי בטיחות חמורים שלא מאפשרים את פתיחת שנת הלימודים. חומרי בניה שהושארו בחצר, מדחסי מזגנים ללא כלוב הגנה, גזרות שנחתכו והפכו לדוקרנים מסוכנים וחוסר בציוד בסיסי לגננות

פורסם בתאריך: 2.9.18 13:20

     

מאות אלפי תלמידי פתחו הבוקר את שנת הלימודים בהתרגשות. הרשויות המקומיות בכל רחבי הארץ השקיעו מיליוני שקלים במהלך חופשת הקיץ, בנו גנים חדשים, שיפצו ותיקנו ליקויים כדי ששנת הלימודים תפתח כסדרה ובבטחה.

אלא שהבוקר מסתבר שבתחום המועצה האזורית חוף אשקלון ישנם גנים, אשר ההורים לילדים ששובצו בהם החליטו להשבית את הלימודים ולא לשלוח את ילדיהם ביום הראשון שלו חיכו חודשיים שלמים.

גן בשמת בבאר גנים. צילום: אלירם משה

מדובר בגן 'בשמת' ו'שיר' בישוב באר גנים ובגן 'גיל' בישוב ניצן. השניים האחרונים הם גנים חדשים, שרק לפני מספר ימים נסתיימה בנייתם, אשר לדברי ההורים לוקים במפגעי בטיחות חמורים, חוסר במיגוניות תקניות, בטון חשוף, מדחסים של מזגנים ללא רשתות שילדים יכולים להכניס אצבעות ולהיפגע, חומרי בניה שהושארו על ידי עובדי הבניין ולא פונו מהחצר ובנוסף לזאת ישנן גדרות ברזל אשר נחתכו ויצרו דוקרנים מסוכנים אשר מספיק שילד ידחף את חברו במהלך משחק והוא עלול להיפצע.

שאריות פסולת בניין בחצר הגן. צילום: ההורים

שאריות פסולת בניין בחצר הגן. צילום: ההורים

גן בשמת הוא גן שקיים כבר שנה ולדברי ההורים עדיין יש בו מפגעים. "הגנים החדשים סובלים מחוסר ציוד. הילדים אמורים לאכול בגן ארוחת בוקר אך אין בהם מקררים לאחסון המזון עד לשעת הארוחה" סיפרה הבוקר אחת האמהות "באחד הגנים החדשים הותקן כיור גבוה שהילדים אינם מגיעים אליו במקום להתקינו בהתאם ליעוד של המקום.

הכיור מתאים למבוגרים לא לילדים. צילום: הורים

לדברי ההורים הגננות חסרות אונים ואין להן תשובות לספק מלבד זה שזה מה הקצתה להן המועצה.

כך נראה גן בבאר גנים ביום הראשון ללימודים

כך נראה גן בבאר גנים ביום הראשון ללימודים


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




"אנחנו בשיח תמידי עם המועצה. זה דברים שעלו הבוקר. החלטנו לא לשלוח את הילדים ולהודיע רשמית למועצה כי אנחנו פותחים בשביתה" אמרה האם והוסיפה "המחדל הכי חמור זה גן בשמת שפתוח כבר מספטמבר שנה שעברה ואין אפשר לתרץ כלום. בשנה שעבר ילדה שברה בו את האצבעות בגלל בעיות בטיחות".

המשחקים החדשים של הילדי – פסולת בניין. צילום: ההורים

מהמועצה האזורית חוף אשקלון נמסר בתגובה: "גן בשמת וגן גיל נפתחו כסדרם לאחר שאושרו על ידי קב"ט מוסדות החינוך. צוותי החינוך היו במקום ונערכו לקבל את הילדים בשמחה רבה. בכל גן מהגנים הללו הופיעו מספר ילדים ואלה התקבלו בחמימות ובשמחה על ידי צוות הגננות, אך לצערנו, חלק מההורים מסיבות לא ענייניות לכאורה, החליטו להשבית את ההגעה לגן. ככל שקיימים ליקויים המחייבים הסדרה, אלה יטופלו ביומיים הקרובים. בכל מקרה ועניין לא היתה שום הצדקה להורים לבטל את שמחת היום הראשון של ילדיהם".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר