יתנו מענה ראשוני עוד בטרם הגעת כוחות הכיבוי. צילום: יאיר הרוש
יתנו מענה ראשוני עוד בטרם הגעת כוחות הכיבוי. צילום: יאיר הרוש

חוף אשקלון: טרקטורון ונגררי כיבוי יתנו מענה ראשוני לשריפות

המועצה האזורית רכשה חמישה נגררי כיבוי וטרקטורון כיבוי. המטרה: להתמודד בצורה יעילה עם טרור העפיפונים ובלוני התבערה שנשלחים מרצועת עזה ובשגרה גם לתת מענה ראשוני לכל אירוע אש בגזרת המועצה

פורסם בתאריך: 30.8.18 14:19

     

טרור העפיפונים ובלוני התבערה שנשלחו מרצועת עזה אמנם דועך בתקופה האחרונה אבל השאיר אחריו נזקים רבים באזור עוטף עזה. דונמים רבים של שטחים חקלאיים ושמורות טבע באזור הדרום, לרבות באזור המועצה האזורית חוף אשקלון ניזוקו ועלו בלהבות.

שריפת חורש בעוטף עזה. צילום: אמנון זיו

לוחמי האש, העושים לילות כימים בכיבוי השריפות, נדרשו עד כה להגיע עם הכבאיות לכל זירת שריפה תוך התמודדות עם תנאי שטח קשים. לעיתים היו נדרשים לטפל בבת אחת בכמה וכמה מוקדי שריפות דבר שהקשה על ההספק ועל היעילות שלהם ודרש לגייס צוותי כיבוי גם מתחנות מרוחקות.

כוחות הכיבוי מתמודדים לבד מול האש. צילום: צפריר ניר

מהיום, ללוחמי האש בתחום המועצה האזורית חוף אשקלון מצטרף כוח עזר חשוב במיוחד: חמישה נגררי כיבוי שיפוזרו ביישובי המועצה ויופעלו על ידי הרבש"צים בישובים, אלו שמגיעים ראשונים כמעט לכל אירוע בטחוני בתחום ישובם. לפני כחודש הגיעו שני הנגררים הראשונים והיום הגיעו עוד שלושה נוספים יחד עם טרקטורון כיבוי.

עבירות גבוהה והגעה למקומות קשים. טרקטורון הכיבוי של חוף אשקלון. צילום: יאיר הרוש

עבירות גבוהה והגעה למקומות קשים. טרקטורון הכיבוי של חוף אשקלון. צילום: יאיר הרוש

כל נגרר מצויד במיכל בעל קיבולת של 700 ליטר מים כולל זרנוק והפעלה בלחץ, שמופעל על ידי מנוע בנזין ולפי דרישות משרד הפנים.

טרקטורון הכיבוי מצויד במיכל מים עם קיבולת של 300 ליטר והוא בעל עבירות גבוהה בתנאי שטח קשים ומטרתו לתת מענה ראשוני, עוד לפני שכוחות הכיבוי איתרו את מיקום השריפה.

"מטרת הנגררים והטרקטורון הוא להגיע למוקד השריפה ולתת את המענה הראשוני על מנת שהאש לא תתפשט. בכך, נוריד את המעמסה מלוחמי האש שגם ככה עסוקים", אמר שמוליק רז, מנהל מכירות בחברת "מרססי רז", שייצרה את הנגררים. לדבריו, המועצה האזורית חוף אשקלון היא הראשונה שמצטיידת בכלים אלה בכל אזור הדרום.

שמוליק רז עם אחד מנגררי הכיבוי שייצר לחוף אשקלון. צילום: יאיר הרוש

שמוליק רז עם אחד מנגררי הכיבוי שייצר לחוף אשקלון. צילום: יאיר הרוש

"היום קיבלנו שלושה נגררים חדשים שמצטרפים לשני הנגררים החדשים שקיבלנו לפני כחודש וכבר נמצאים ביישובי עוטף עזה: מסר השבוע קב"ט המועצה, יגאל מצרפי וביקש גם להודות למי שהיה חלק בפרויקט "תודה לחברת "האחים רז" ובראשם אלי רז, מנכ"ל החברה, על השירות האדיב והמהיר שניתן למועצה עד לקבלת הציוד. תודה למשרד הביטחון, משרד הפנים ולעמותת מציל חיים שסייעו ברכישת הציוד. תודה גם לארגון "קרן היסוד" שתרם את טרקטורון הכיבוי".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר