צילום: יאיר הרוש

חוף אשקלון: ילדים מצלמים חוסן

חוסן מצולם מבעד לעדשה. נערים תושבי חוף אשקלון תיעדו במצלמותיהם את מראות המציאות הביטחונית המורכבת בה הם החיים. התערוכה נפתחה בחמישי האחרון והיא תימשך עד לסוף השבוע בספריה בבת הדר

פורסם בתאריך: 27.8.18 00:20

     

המציאות הביטחונית המורכבת איתה גדלים ילדים תושבי המועצה האזורית חוף אשקלון הולידה תערוכה ייחודית ומרגשת שהוצגה בספריה בבת הדר.

מדובר בתערוכת צילומים מרהיבים שתיעדה קבוצת ילדים מיישובי עוטף עזה שבמועצה האזורית חוף אשקלון. זהו האירוע השיא של סדנת 'פוטו-תרפיה', שיזם מרכז חוסן במועצה בניהולה של שירה רייניץ ובהדרכת הצלם אדי ישראל.

תערוכת הצילומים. פתוחה במשך כל השבוע. צילום: יאיר הרוש

כידוע, בניה נוער בגילאי 13-15 תושבי המועצה מתמודדים עם המורכבות הביטחונית של אזעקות צבע אדום, איום ירי טילים, איום חדירות מחבלים, מציאות שנמשכת כבר למעלה מעשור וכעת נוספו להם גם הסכנה מעפיפוני ובלוני תבערה שמאיימים להצית כל חלקה טובה בישובים.

המטרה, כך נמסר היום מהמועצה האזורית, היא ללמוד כיצד להשתמש בצילום (בטלפון הפרטי שלהם) ככלי לביטוי רגשי.

בתערוכה הוצגו, בין היתר, צילומים המתארים זוויות שונות של השדות החקלאיים השרופים במועצה בשל בלוני ועפיפוני התבערה שנשלחו מרצועת עזה.

שירה רייניץ ציינה שהתמונות מאוד משקפות מה שהילדים חוו והרגישו והדגישו את המסר, שמתוך תיעוד השדה השרוף, ניתן לראות את התקווה, הצמיחה וההתחדשות.

שירה רייניץ ואדי ישראל. צילום: יאיר הרוש

"גם ככה הילדים היום נמצאים הרבה מול המסכים, אז לקחנו אותם להתמודד עם השמורה השרופה והראינו שהטבע חזק מהכל" סיכם הצלם אדי ישראל והוסיף "הצלחנו להוציא מהילדים את המיטב והם נהנו מהצילום מנקודת המבט הכואבת להם. הילדים מבטאים עולם שלם ומורכב בצילום. כדאי לשים לב לזה".

התערוכה תהיה פתוחה לציבור בספריה בשבוע הקרוב.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר