צילום: אלירם משה

בקרוב: רמזור בצומת בת הדר. החל תכנון הרחבת כביש 4 בין אשקלון לאשדוד

המועצה האזורית חוף אשקלון חושפת את השינויים המתוכננים בכבישים סמוך לאשקלון. מלבד הרמזור בבת הדר והכיכרות ליד ניצנים יוצא לדרך תכנון הרחבת כביש 4

פורסם בתאריך: 17.7.18 12:48

     

נתיבי תנועה ותחבורה נוחים ויעילים הפכו כבר מזמן לאחד מהמרכיבים החשובים לאיכות החיים. המועצה האזורית חוף אשקלון חושפת היום שורה של פרויקטים שיבוצעו בקרוב כדי להפוך את הנסיעה בכבישים בתחומי המועצה לנוחים ובטוחים יותר. גם תושבי אשקלון שמשתמשים בכל יציאה מהעיר בכבישים שבתחום חוף אשקלון ייהנו מהשינויים.

כידוע, את שטחה השיפוטי של המועצה האזורית חוף אשקלון חוצים צירי תנועה מרכזיים כמו כביש 4, כביש 232 וכביש 35. בתקופה הקרובה חברת נתיבי ישראל ורכבת ישראל יבצעו, בתיאום המועצה האזורית, מספר פרויקטים הקשורים להסדרי תנועה בכבישים אלו במטרה להקל על עומסי התנועה בצירים המרכזיים ולאפשר גישה נוחה ומהירה לישובים. הפרויקטים המדוברים הם אלה:

צומת בת הדר. לאחר מאבק ממושך מצד התושבים והבטחות של המועצה לפעול בנושא, הוחל התהליך תכנון ותקצוב הפרויקט. במועצה מסרו היום כי אכן ניתן כבר צו להתחלת עבודות. החברה הקבלנית שזכתה במכרז מתארגנת והביצוע מתוכנן להתחיל בשבועות הקרובים.

צומת ברכיה כביש 4. צילום: יאיר הרוש

כביש 232: הכביש שתאונות מתרחשות בו בכל שבוע הוא הכביש המוביל בין צומת ניצנים לצומת הודיה. סמוך לקיבוץ ניצנים ישנם שני צמתים. צומת אחד מתחבר עם כביש הגישה לקיבוץ מצפון ובהמשך הכביש דרומה ישנו צומת נוסף המתחבר לכביש הגישה לבית הספר האזורי 'ניצן' שסמוך לקיבוץ. שני הצמתים הללו יהפכו בחודשים הקרובים לכיכרות. על פי המועצה מדובר בצעד שיקל על היוצאים והנכנסים לקיבוץ, בהתחשב שהקיבוץ גדל בשנים האחרונות והתנועה ממנו ואליו גדלה.

כביש 35 צומת משען: בצומת יבוצעו שינויים בהסדרי התנועה. התכנון הוא להרחיב את הנתיבים ליוצאים ולנכנסים למושבים ברכיה ומשען.

כביש 4 – צומת ברכיה: כיום, עשרות מטרים מצפון לרמזור קיימת פניה מערבה למתחם פזכים. נהגי האזור מכירים את הפניה הזו בזכות ניידות משטרה שעומדות בפניה באופן כמעט יומיומי. הפניה הזו תבוטל והגישה למתחם פזכים תהיה מצומת ברכיה עצמה, כאשר לצומת יתחבר ממערב כביש חדש וסמוך אליו כיכר שתאפשר ביצוע פרסה באופן נוח.

בצומת ניצנים או זו בשמה הרשמי 'צומת אשכולות' בוצעו עבודות להסדרת תנועה. הצומת משמש ליציאה וכניסה לישוב ניצן. פרויקט זה הסתיים לאחרונה כאשר ליוצאים מניצן התווספה פניה נוספת שמאלה לכביש 4 (לצפון) וכן פניה ימינה (לדרום).

אחת מהבעיות בצומת זו שלא ברור מדוע לא ניתנה הדעת עליה היא עומס התנועה בנתיב השמאלי לאלו הבאים מאשקלון ומתכננים לפנות שמאלה לניצן. בשעות העומס טור מכוניות ארוך משתרך אחורה ונאלץ להתמקם ולחסום את הנתיב השמאלי לאלו המעוניינים להמשיך בנסיעה צפונה לכיוון אשדוד. מלבד זה שמדובר בסיכון רב המצב גם גורם לפקקים רבים בשעות העומס – בוקר וערב.

פרויקט נוסף שישפיע על כל האיזור הוא הרחבת כביש 4 מאשקלון עד צומת עד הלום. מדובר אמנם בפרויקט שנמצא בחיתוליו אך עצם התנעת התהליך היא בשורה לתושבי האזור. בימים הקרובים תתקיים פגישת תיאום לצורך הצגת הפרויקט.

מאשקלון ועד לכביש 4. כאן יעבור הכביש. אילוסטרציה: אלירם משה

כידוע החלו לאחרונה העבודות להקמת מחלף חדש בכביש 4 מצפון לצומת פריאור. המחלף יחבר את כביש היציאה הצפונית מאשקלון לכביש 4. לכשיפתח, בעוד כשנתיים תיסגר לצמיתות צומת פריאור והתנועה לבאר גנים תיעשה באמצעות המחלף החדש.

בעתיד צפוי גם לקום מול צומת אשקלון מתחם תפעול ענק של רכבת ישראל. הפרויקט נמצא כעת בשלבי תכנון מתקדמים ועתיד לצאת לדרך במהלך השנה הקרובה.

צומת פריאור. צילום: אלירם משה

"אני מברך ומוקיר את מנהל האזור של "נתיבי ישראל", שמשון חנוך, על העזרה והתמיכה ועל שיתוף הפעולה בתכנון וביצוע פרויקטים במוקדי סיכון של כבישי המועצה" מסר היום מנהל מחלקת בטיחות בדרכים במועצה, מאיר ירימי שגם מתגורר בבאר גנים "נכונו לנו עוד פרויקטים נוספים כמו מחלף רבין ושיפור הצמתים שהוגדרו כמוקדי סיכון. לכל הפרויקטים ניתן צו התחלת עבודה ולפי התכנית הם יסתיימו אחרי החגים".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר