הצתה מעפיפון תבערה. צילום אליהו הרשקוביץ
הצתה מעפיפון תבערה. צילום אליהו הרשקוביץ

מתקרבים לאשקלון: בלון תבערה נחת ביישוב סמוך לעיר

עפיפוני ובלוני הנפץ צוברים תאוצה ומגדילים טווח ואחד מהם נחת על גג מבנה ביישוב דרומית לאשקלון. "כמו שהתמודדה עם הפצמ"רים והקסאמים, המדינה תצטרך להתמודד עם בלוני הנפץ והתבערה", אמר ראש המועצה האזורית חוף אשקלון

פורסם בתאריך: 11.6.18 20:19

     

מזה מספר שבועות שמחבלים מעבר לגבול הרצועה מנסים לפגע בישראל באמצעות עפיפוני ובלוני תבערה. עד כה הם נחתו בשדות צמודי גדר וגרמו לנזקים כבדים לחקלאים.

כעת, כנראה בעזרת הרוחות, גדל הטווח של המעופפים הבוערים ובלון תבערה, אשר הגיע מכיוון רצועת עזה, נחת לפני שעה קלה, על גג מבנה באחד הישובים במועצה האזורית חוף אשקלון, בקרבת העיר אשקלון.

לא היו נפגעים באירוע ונזק קל נגרם למבנה. השריפה כובתה בתוך זמן קצר על ידי רבש"צ הקיבוץ וכבאית מקומית.

עפיפון נפץ. צילום: אילן אסייג

עפיפון נפץ. צילום: אילן אסייג

"בימים אלה הסתיים הקציר ברוב השדות. בהתחלה אמרו: 'עפיפונים זה משחק ילדים'. אחר כך העפיפון הגיע יחד עם לפיד בוער והשדות החלו להישרף", מסר ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, יאיר פרג'ון, "התארגנו כאן באזור עם קומביינים מכל הארץ וקצרנו את השדות כמה שיותר מהר. לשמחתי, משרד החקלאות נרתם וסייע לחקלאים במתן תקצוב להקדמת הקציר. והנה, מגיע גם בלון ההליום, שיכול להגיע עד שמונה ועשרה ק"מ מהגבול".

פרג'ון אומר עוד כי ניתן היה לפתור את הבעיה באמצעות מניעת אספקה של גז הליום לרצועת עזה, אלא שיש בבעיה בפתרון הזה, "גז הליום משמש את בתי החולים ברצועת עזה ומבחינתנו, כל מה שקשור לרפואה והצלת חיי אדם – אנחנו לא מגבילים. בינתיים, הבלונים ממשיכים להגיע מרצועת עזה ואני סבור שעם תום עונת הקציר, יתגברו גם הניסיונות לשלוח גם בלוני נפץ. אנחנו נכנסים לעידן נוסף של טרור שגם איתו אנו צריכים לדעת להתמודד ואני בטוח שגם כאן המדינה תצטרך להשקיע הרבה מאוד משאבים וכמו שהתמודדה עם הפצמ"רים והקסאמים, המדינה תתמודד עם בלוני הנפץ והתבערה. אני סמוך ובטוח שגם כאן, הצבא עם יכולותיו הטכנולוגיות, יתן לזה פתרון. ובינתיים, אני סבור כי משרדי הממשלה הרלוונטיים חייבים לשבת עם ראשי הרשויות בעוטף עזה על מנת להכין תכנית כלכלית רב שנתית שתאפשר לנו להמשיך והתמודד עם מגוון פעולות הטרור שבא לפתחנו".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר