צילום: הראל מעוז משה

האם תפתח חקירה נגד קיבוץ זיקים

התנועה לאיכות השלטון חוששת שקיבוץ זיקים פעל בניגוד לחוק וגזר קופון של עשרות אלפי שקלים על כל בית שנבנה בשכונת ההרחבה של הקיבוץ שעדיין מוקמת בימים אלה

פורסם בתאריך: 16.5.18 15:05

     

תחילת הפרשה כשבשבוע שעבר שודרה כתבה על התנהלות לקויה, לכאורה, של קיבוץ זיקים, במסגרת הבנייה על קרקעות ההרחבה בקיבוץ.

בכתבה, ששודרה בערוץ 10 נטען שלמרות האיסור בחוק ולמרות הסכם החכירה בין הקיבוץ לרשות מקרקעי ישראל האוסר על העברת כספים לאגודה השיתופית, קיבוץ זיקים קיבל תשלום דרך קבלן הבנייה על כל יחידת דיור שנבנתה בהרחבה של הקיבוץ.

האם הקיבוץ העלים חריגות בניה? אילוסטרציה: הראל מעוז משה

כדי לחזק ולעודד את האזור הוחלט במנהל מקרקעי ישראל להעניק לקיבוצים את האדמות ללא תשלום דמי חכירה לשנתיים. קיבוצים כדוגמת קיבוץ זיקים הנמצאים בנגב המערבי, יכולים לקבל קרקעות חינם ממנהל מקרקעי ישראל אך אסור להם לסחור בקרקעות ולשלשל לקופתם שקל.

בכתבה עולים חשדות כבדים לפיהם בניגוד לחוק ולהסכמים, הקיבוץ גוזר קופון על בניית הבתים בהרחבה שבשטחו, וקיבל מחברת הבנייה 80,000 שקלים על כל בית שהיא בנתה. אם הדברים נכונים, הרי שמדובר בפגיעה קשה מאוד בבעלי הדירות בהרחבה ששילמו סכום גבוה בהרבה מהסכום אותו היו אמורים לשלם על בניית הדירות.

התנועה לאיכות השלטון ביקשה השבוע כי תפתח חקירה ובדיקה במסגרתן ייבחן האם בעסקאות מכירת המקרקעין בהרחבה של הקיבוץ נעשו פעולות בלתי-חוקיות שמטרתן "גזירת קופון" על חשבונם של רוכשי הדירות בהרחבה, ותוך העלמת עין מעבירות בנייה חמורות שביצע, לכאורה, הקבלן.

במסגרת הכתבה בערוץ 10, הכחישו בקיבוץ כי הם מקבלים תשלום כלשהו מהקבלן עבור המגרשים וטענו כי מדובר רק בהחזר מצד הקבלן עבור תשתיות ששדרג הקבלן בקיבוץ – דבר שחברת הקבלן התחייבה לבצע בעצמה עוד בחוזה המקורי.

תגובת הנהלת קיבוץ זיקים:
"אנו, חברי ותושבי קיבוץ זיקים, מתמודדים מזה שנים עם בעיות קיומיות ביטחוניות יומיומיות, ועל אף זאת, מפתחים ומגדילים באופן תמידי את הקהילה על מגוון חבריה.

צר לנו על שעורכי הכתבה ששודרה, לא מצאו לנכון לציין במפורש שהמרואיינים, ולפחות חלקם, מנהלים תביעה משפטית כנגד הקבלן, ואף גררו לתוך תביעה זו את הקיבוץ בטענות סרק המועלות נגדו. ככל הנראה, אי הצלחת התובעים במאבקם המשפטי היא שהניעה אותם לעשות שימוש מניפולטיבי בתקשורת, וחבל שהדבר לא קיבל את הפרסום המתבקש.

אנו דוחים מכל וכל את הטענות כאילו במסגרת ההסכמים בין המשתכנים לבין הקבלן ניגבו סכומים עבור הקיבוץ.

יתירה מכך: כמתחייב מנהלי רשות מקרקעי ישראל, הסכומים שנדרשו המשתכנים לשלם לקבלן עבור בניית בתיהם הועברו לבקרה מוקדמת של רמ"י, שבחנה את הנושא ,ורק בהתאם לכך סוכמו המחירים אותם רשאי הקבלן לקבל מהמשתכנים עבור בניית בתיהם.

למיטב ידיעתנו, הקבלן לא חרג ממה שאושר לו ע"י רמ"י, ודי בכך כדי להסיר את הטענה מסדר היום.

קיבוץ זיקים פעל ופועל מתוך רצון לקלוט משפחות, להגדיל את הקהילה ולחזק את ההתיישבות בגבול עוטף עזה ולשם כך משקיע ממיטב משאביו בבניית מארג קהילתי נכון ובריא, על מנת ליישם תפיסה של שותפות קהילתית בכל תחומי החיים.

אנו מאחלים לכל תושבי עוטף עזה ימים של שקט וביטחון, ולכל עם ישראל שלוחה ברכתנו לחג ביכורים שמח".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר