המועצה אזורית חוף אשקלון. צילום: אלירם משה
המועצה אזורית חוף אשקלון. צילום: אלירם משה

חוף אשקלון: המועצה תפצה חברת הדברה ב-300 אלף ש"ח

חברת ההדברה תבעה את המועצה ב-600 אלף שקלים על כך שעבודתה הופסקה לכאורה בניגוד לחוזה, טענה עוד כי הישובים גדלו מעבר למה שסוכם אך בית המשפט קיבל רק את הטענה השלישית

פורסם בתאריך: 11.3.18 14:40

     

המועצה האזורית חוף אשקלון שוב מסתכסכת עם חברה קבלנית שבעבר עבדה איתה. פסק דין שניתן בבית משפט השלום באשקלון קובע כי על המועצה האזורית חוף אשקלון לשלם 300,000 שקלים ל'שומר הדברה' שבעברה נתנה לה שירותים בתחום.

פסק הדין ניתן לאחרונה לאחר שהמועצה החליטה לפני חמש שנים להפסיק את התקשרותה עם שומר לאחר חמש שנות עבודה משותפת. שומר אמנם תבעה את המועצה בסך העומד על כ-600,000 שקלים אך בית המשפט החליט לדחות את חלק מטענותיה.

בית משפט השלום אשקלון. צילום: אלירם משה

חברת ההדברה, כמו בכל רשות מקומית אחראית לבצע הדברה בכל מוסדות המועצה, ריסוס והדברה תקופתיים של מכרסמים וזבובים בישובי המועצה, לבצע ריסוסים במבני צבור, משקים ופחי אשפה ולהטמין מלכודות במקומות אסטרטגיים.

ההסכם בין השתיים עמד על 5 שנים. בסופם פרסמה המועצה מכרז חדש וביקשה משומר להאריך את ההתקשרות והמשיך לעבוד באותם תנאים עד שיסתיימו הליכי המכרז וייחתם הסכם חדש עם חברה חדש. אלא שתקופת ההארכה הזו לא נקבעה בשום חוזה. לאחר חצי שנה הודיעה המועצה לשומר כי עליה להפסיק את עבודתה וכי נקבע זוכה במכרז ההדברה.

תחילה טענה שומר כי המועצה הודיעה לה רק 14 ימים לפני סיום ההתקשרות במקום 60 ימים. עוד טענה חברת ההדברה כי ברבות השנים התרבו מוסדות המועצה והעבודה גדלה מעבר למה שסוכם בחוזה בייחוד לאחר שבמספר ישובים הוקמו שכונות הרחבה וכי מפוני תכנית ההתנתקות הגדילו מספר ישובים בתחומי המועצה. על כן, טענה שומר הדברה, מגיע לה תוספת תשלום. לסיום טענה עוד כי יש להוסיף ולשלם לה על כל מה שכבר שולם את ההצמדה למדד, עם ריבית.

בית המשפט דחה את שתי טענותיה הראשונות וקבע כי לאחר תקופת ההסכם כבר לא חלה החובה להודיע 60 ימים בטרם הפסקת העבודה ו-14 ימים זה זמן סביר. עוד הסביר השופט כי חברת ההדברה עצמה ניגשה למכרז החדש והיה ברור לה כי ברגע שתיבחר זוכה אחרת תופסק עבודתה.

"התובעת לא הביאה כל ראיה ממשית לכך שהיקף עבודתה והוצאותיה גדלו בתקופת ההתקשרות על אף שבנקל יכלה לעשות זאת באמצעות הצגת יומני עבודה וחשבוניות שיעידו על הוצאות החברה וחומרי הדברה שרכשה" כתב השופט עידו כפכפי בהחלטתו וקבע כי לא הוכח שנעשה גידול בעבודת חברת ההדברה בעקבות הגידול במוסדות המועצה.

הסעיף היחיד שקיבל בית המשפט בתביעתה של חברת ההדברה היא על אי תשלום התמורה בתוספת ההצמדה למדד. על סעיף זה פסק בית המשפט כי על המועצה האזורית חוף אשקלון לשלם לשומר הדברה סך של 272,685 שקלים. בנוסף 7,500 שקלים אגרה ששילמה שומר ואת שכר טרחת עו"ד בסך 30,000 שקלים.

מהמועצה האזורית חוף אשקלון נמסר בתגובה: "חברת שומר הדברה התקשרה בהסכם בשנת 2008 שהסתיים בשנת 2013.
המועצה פרסמה מכרז חדש בו לא זכתה חברת שומר. חברת שומר הגישה תביעה כנגד המועצה בקשר להסכם שנסתיים, שהיקפה היה כ-650,000 ש"ח ברכיבים שונים. כל רכיבי התביעה נדחו למעט רכיב, שהתמורה ששולמה לחברת שומר במהלך תקופת ההסכם, לא הוצמדה כפי שנדרש בהסכם. התביעות בגין פיצוי על סיום ההתקשרות והגדלת היקף העבודה ועוד נדחו. יצויין כי חברת שומר לא פנתה בכל מהלך ההתקשרות למועצה בעניין ההצמדה אלא רק לאחר שהפסידה במכרז. המועצה בוחנת את פסק הדין בהיבט שבו חוייבה. המועצה לא חוייבה בפיצוי בגין סיום ההתקשרות".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר