סעדיה גיספן בחייו. צילום: שרה אשר

יום מעשים טובים: ניטע עץ להנצחת לוחם תש"ח סעדיה גיספן ז"ל

פורסם בתאריך: 4.3.18 13:32

     

בני משפחת גיספן ליד העץ. צילום: דוברות מוא"ז חוף אשקלון

סעדיה גיספן ז"ל היה בן 88 ונמנה על דור לוחמי תש"ח, כאשר לחם בדרום כחייל בגדוד 52 של 'גבעתי'. עם תום לימודיו בראשון לציון בתלמוד תורה, בגיל 16, הצטרף לארגון ההגנה ובהמשך עבר קורס מ"כים בקיבוץ גברעם.

במלחמת העצמאות, במהלך הקרבות, נפצע בגבו בעיבדיס וחזר לגדוד לאחר שיקום אך שוב נפצע ליד פלוג'ה וחזר לגדוד לאחר שיקום. סעדיה הרצה במשך שנים בפני תלמידים על מורשת הקרב ודור תש"ח. לפני כחודש וחצי נפטר ובשבוע שעבר, בנוכחות בני משפחה, נכדים ותלמידים מראשון לציון, ניטע עץ לזכרו על גבעת חוליקאת.

ביקור התלמידים ונטיעת העץ היה יום שיא בביקורם במועצה במסגרת 'יום מעשים טובים' שמקיימים כבר שלוש שנים במועצה, הודות לפעילותה של שרה אשר, מנהלת יד לבנים בראשל"צ. גיספן, אגב, היה יקיר בית יד לבנים. תלמידי כיתה י' ממקיף אבני החושן בראשל"צ ביקרו בבי"ס שדה שקמים בניצנים, ביקרו במרכז מורשת גוש קטיף וקיימו פעילות לחג פורים עם וותיקי המועצה במרכז יום בבת הדר.

"הפעילות המבורכת שעושה שרה אשר מתאימה הכי הרבה להנצחה. לא אבנים, לא שלטים, אלא נטיעת עץ, המחובר לשורשים וזו המהות שלו של אבא, שאהב את ארץ ישראל והיה מחובר אליה בכל נימי נפשו" אמרה השבוע בתו של הלוחם המנוח, טליה גיספן. "מעל לכל, הוא אהב אדם ואנשים ואין זה משנה באיזה גיל וכיבד את כולם. העץ מסמל אותו כי היה אדם של נתינה ומחובר לשורשים ונתן מה שיש לו".

נטיעת העץ והנצחתו של גיספן נעשתה יחד עם המועצה האזורית חוף אשקלון. "סעדיה היה מהאנשים שהגישו לנו את המדינה על מגש הכסף" אמר השבוע ראש המועצה יאיר פרג'ון. "רק בחודש מאי אשתקד, ביום האזכרה ללוחמי ניצנים, הענקנו לו אות הוקרה על פעילותו למען הנחלת מורשת דור תש"ח מטעם המועצה האזורית ובית יד לבנים ראשל"צ".

התלמידים ליד העץ שאך זה נטעו לזכרו של גיספן

עוד הוסיף פרג'ון בטקס נטיעת העץ: "כאן, בגבעות חוליקאת המוריקות, השקט פסטוראלי ומעבר מתפתל לו כביש אספלט, עליו נעות מכוניות ואוטובוסים עמוסי מטיילים צעירים. ספק אם יודעים הם על תור הלוחמים שנע חרישית בלילה הקודר ב- 1948, כדי להחיש אספקה לנגב הנצור תוך לחימה עיקשת. תפקידנו עתה הוא לספר לצעירים את סיפורה של הארץ הזו, שבזכות אותם אנשים, גיבורי תש"ח כמו סעדיה היקר ז"ל – אנחנו כאן".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר