לצרף עוד מתנדבים חדשים. פרג'ון ומגוז. צילום: דוברות מוא"ז חוף אשקלון

חוף אשקלון: ירידה חדה בפשיעה בתחומי המועצה

הנתונים מראים ירידה דרסטית בשלל עבירות כמו התפרצויות לדירות לעסקים או לכלי רכב, גניבת רכבים, גניבות חקלאיות ועוד. "תושבי המועצה מקפידים על סגירת חלונות, דלתות, שערים והפעלת אזעקות"

פורסם בתאריך: 18.12.17 11:23

     

המועצה האזורית חוף אשקלון מדווחת השבוע על ירידה של 44% ברמת הפשיעה בתחומה. את הנתונים הציג מפקד השיטור המשולב בחוף אשקלון, רס"מ שלומי מגוז, לראש המועצה יאיר פרג'ון. "הירידה בפשיעה היא תוצאה של שיתוף פעולה מצד שלוש תחנות המשטרה, השיטור הקהילתי וכמובן התושבים המתנדבים", אמר ראש המועצה.

שטחה של המועצה האזורית חוף אשקלון, על 21 ישוביה, חולש על שלוש תחנות משטרה במרחב לכיש: בצד הדרומי והדרום מזרחי תחנת משטרת שדרות, בצד המזרחי יותר תחנת קרית מלאכי ומצפון לאשקלון תחנת משטרת אשקלון.

כיסוי נוסף נותן השיטור הקהילתי בראשותו של רס"מ שלומי מגוז. במסגרת זו מתנדבים רבים מתושבי המועצה לוקחים חלק נכבד בביטחון על הבית. השיטור הקהילתי מקבל תלונות והודעות מתושבים, דואג לאיתור ודיווח על אירועים הדורשים התערבות משטרתית או מועצתית וכן ביצוע מבצעי מניעת פשיעה, תנועה, איכות הסביבה ועוד.

על פי הנתונים שהציג השבוע רס"מ מגוז לראש המועצה, עולה כי ב-2017 נרשמו 161 אירועי פשיעה בלבד, כאשר בכל התקופה המקבילה אשתקד נרשמו 289 אירועים. הנתונים מתמקדים בחמש הקטגוריות: התפרצות לדירה, התפרצות לעסק, התפרצות לרכב (שבל"ר), גניבת רכב ופשיעה חקלאית. בתחום הפשיעה החקלאית, כמו אשתקד, נרשמו חמישה אירועים, שהפכו זה מכבר למכת החקלאים בישראל. עם זאת, מדובר בנתון נמוך בהרבה מנתוני הפשיעה החקלאית באזורים אחרים. לפעילות האכיפה המוגברת שותפה היחידה המרכזית (ימ"ר) מג"ב דרום, שמשתמשת בכוחות סמויים ובאמצעים מיוחדים, כולל מודיעין. המועצה תומכת ומסייעת גם לכוח מתמי"ד של מג"ב, אשר מסייר כל לילה בגזרה ומהווה בהחלט נדבך נוסף בפעילות הביטחון השוטפת.

"אנו בשיטור הקהילתי עושים כל מאמץ לשפר את איכות החיים של התושב ובעזרתו ננצח", אמר רס"מ מגוז. "כאשר תושבי המועצה מקפידים על סגירת חלונות, דלתות, שערים והפעלת אזעקות- כל אמצעי המנע הללו משפיעים ישירות על ירידת גרף הפשיעה".

ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, יאיר פרג'ון, אמר כי שילוב הכוחות של השיטור הקהילתי והתושבים מוכיח את עצמו: "מעל 100 חברים וחברות מתושבי המועצה פעילים בתחנת השיטור הקהילתי. לנו תמיד היה ברור כי טיפוח ושימור כוח המתנדבים תוך העצמת המוטיבציה שלהם לשמור על הבית, תניב תוצאות חיוביות. יחד עם זאת, אסור לנו לנוח על זרי הדפנה ואנו חייבים, יום יום, לצרף מתנדבים נוספים לשירות השיטור הקהילתי".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר