ד"ר צחי בן ציון מול עשרות הזוגות בסקובר. צילום: אלירם משה

ד"ר צחי בן ציון מציע לכם לעשות דיאטת מסכים

פורסם בתאריך: 21.11.19 16:43

     

עשרות זוגות הצטופפו אמש בהרצאתו המרתקת של ד"ר צחי בן ציון, סקסולוג ופסיכיאטר מחוז הדרום בשירותי בריאות כללית ומנהל המרפאה לבריאות מינית במרכז הרפואי סורוקה. מדובר בהרצאה השלישית שמתקיימת באשקלון במסגרת שבוע הבריאות של ערי ישראל שיזמה הכללית בשיתוף רשת שוקן.

הערב נפתח בהסבר על הפעילויות המגוונות של שירותי בריאות כללית לתושבי אשקלון ובכללם את המרפאות הראשוניות שפרוסות בכל שכונות העיר, את המעבדות המתקדמות והמכונים השונים שקיימים בעיר לרווחת כמחצית מתושבי העיר המבוטחים בכללית.

ד"ר צחי בן ציון עם צוות מעובדות הכללית באשקלון. צילום: אלירם משה

ד"ר צחי בן ציון ריתק את הנוכחים בהרצאה קורעת בה מצאו הזוגות הרבים את עצמם מזדהים עם סיטואציות מביכות ומצחיקות שקרו להם בחיים ושעליהן דיבר הסקסולוג הבכיר.

"אנשים צריכים לעשות דיאטה של מסכים. כמו שיש דיאטה דלת שומן, דלת כולסטרול, דלת סוכר צריך לעשות דיאטה ממסכים, להחליט על שעתיים שלוש ביום שבו המכשיר הסלולרי מכובה, הטלוויזיה מכובת, יושבים ומדברים אחד עם השני, מדברים הורים עם ילדים, ילדים עם הורים, בני הזוג אחד עם השני. אני מציע לקבוע פעם בשבוע פגישה ביומן, לשבת ולקבוע זמן שבו אנחנו נוכל לשבת ולשוחח אחד עם השני" הסביר ד"ר בן ציון.

 

"אפשר לצאת מההרצאה הזו ולומר 'וואלה נחמד שהכללית עושה הרצאה לטובת הציבור' אבל אתם יכולים גם לחזור הביתה ולומר לעצמכם אולי נעשה מה שהדוקטור הזה אמר. אולי נעשה לנו קצת דיאטה מהמסכים, אולי קצת נעביר את המכשיר שישתוק. נכבה אותו, לא יקרה שום דבר,  אתם יכולים לצאת הביתה ולחשוב מה אתם יכולים לעשות כדי להציל את החיים שלכם על ידי זה שתתחילו שיהיה לכם קצת שקט, שלעיניים שלכם תהיה קצת הפסקה, שלמוח שלכם יהיה זמן לחשוב. להתחיל לדבר עם אנשים, לדבר עם הילדים שלנו, לדבר עם החברים שלנו, לדבר עם בני הזוג שלנו כי הזוגיות שלנו הולכת פייפן. אנשים שלא מדברים אחד עם השני נעשים זרים אחד לשני".

לעשות דיאטת מסכים. ד"ר צחי בן ציון מרצה בסקובר. צילום: אלירם משה

"הטכנולוגיה היא דבר נהדר כשמשתמשים בה בצורה נכונה בכמות נכונה כמו כל דבר טוב בחיים. שוקולד זה מצויין אם אוכלים קובייה, אפשר לאכול חצי טבלה אבל אם אתה מתחיל לצרוך קילו או שניים של שוקולד ביום אתה תהיה חולה מזה. אז לכל דבר צריך לעשות גבולות. העצות שרציתי שתיקחו הביתה זה לעשות הגבלה של שימוש במסכים של שימוש בדיגיטציה, לקבוע זמן לשיחה פנים אל פנים עם בת הזוג, עם הילדים, עם החברים, ולקבוע זמן לאהבה. אם לא נקבע לזה זמנים תמיד תהיה סדרה מעניינת, תמיד יהיה אפשר לראות איזה חתול מנגן על פסנתר, ילד הודי שמנגן בכינור בגיל 4. תחשבו כמה שטויות כאלה ראיתם בשבוע האחרון ותחשבו כמה זמן בזבזתם בלי שום דבר שיצא מהדבר הזה" סיים בן ציון את ההרצאה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




הערב תתקיים ההרצאה הרביעית והאחרונה בסדרת ההרצאות במסגרת שבוע הבריאות של ערי ישראל באשקלון. ההרצאה תתקיים בשעה 20:00 במתנ"ס נווה אילן בנושא "בין פייק ניוז לפייק דיאטה – ניפוץ מיתוסים על תזונה" אותה תרצה אסתי לפידות, דיאטנית של הכללית. ניתן להרשם להרצאה באתר כאן.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר