המשתתפים בהרצאה במתנ"ס נווה אילן במסגרת שבוע הבריאות של ישראל. צילום: אלירם משה

יש לך לייק מסבתא

פורסם בתאריך: 20.11.19 13:09

     

ההרצאה השנייה במסגרת שבוע הבריאות של ערי ישראל באשקלון התקיימה אמש במתנ"ס נווה אילן.

היו בה גם מבוגרים יותר וגם מבוגרים פחות שלעיתים נתקלים עם הקושי להתחבר לעולם הדיגיטלי החדש, לעמוד הקצב ההתפתחות הגדול ולהנות מהעולמות החדשים שהטכנולוגיה שהמאה ה-21 מציעה.

את ההרצאה שאותה ליווה מנהל המתנ"ס גד מנור פתחה צמרת נגר, המנהלת האדמיניסטרטיבית של מרפאת נאות של שירותי בריאות כללית. נגר הציגה את כלל שירותי בריאות כללית באשקלון ולאחר מכן הזמינה את מיטל רביב חדד, מרפאה בעיסוק, שהרצתה לקהל שכאמור רובו היה מבוגר על הלבטים והקשיים שעומדים בפני בני גיל הזהב כשהם עומדים מול אתגרי הטכנולוגיה האחרונים.

מיטל רביב חדד מסייעת לאחד המשתתפים בהרצאה. צילום: אלירם משה

"בין 2014 ל-2015 גילו שככל שהגיל עולה יש פחות ופחות משתמשים בעולם הדיגיטלי חילקו את האוכלוסייה לפי קבוצות גיל ומצאו שהאוכלוסייה הצעירה למשל רק 10% לא משתמשים ובקבוצה המבוגרת מעל גיל 65 – 40% לא משתמשים. כשהשווה בין הנתונים של אז לנתונים של היום ראו שיש פי 3 מבוגרים שמשתמשים במחשבים ובסמארטפונים בהשוואה ללפני 10 שנים" הסבירה רביב חדד.

"מחקרים גילו שדווקא מי שלא מחוברת לעולם הדיגיטלי זה משפיע על הבריאות הפיזית שלו על הבריאות הנפשית שלו, על תחושת הבדידות ועל רמת הדיכאון. למרות שבן אדם נמצא בתוך הבית שלו זה עדיין פותח לו עולם שלם של תקשורת עם המשפחה, עם הנכדים, עם החברים והוא לא לבד" אמרה והוסיפה "כמובן שחשוב עדיין לצאת מהבית, לעשות כושר ולפגוש אנשים".

בהמשך ההרצאה תרגלה רביב חדד עם הקהל רכישת נעליים באתר קניות ברשת כולל המרת מידת הנעליים האמריקאיות והמרת המחיר בדולר לשקלים. בהמשך הסבירה להם כיצד ניתן להגדיר נכון את הטלפון כדי שיהיה יותר נגיש למבוגרים המתקשים לעתים בראייה ובשמיעה או אפילו בעלי חולשה בידיים.

המשתתפים בהרצאה במתנ"ס נווה אילן במסגרת שבוע הבריאות של ישראל. צילום: אלירם משה

המשתתפים הגיעו להסכמה בסוף ההרצאה שהחיבור לעולם הדיגיטלי יכול לסייע לבני הגיל השלישי בכל התחומים ולהקל עליהם מאוד את ההשתלבות עם החברה הסובבת אותם שכבר נמצאת כמה צעדים קדימה בתחום. "הטלפון זה דבר פרקטי, משתמשים בו בכל מקום, העולם שלנו נהפך יותר ויותר דיגיטלי, בתל אביב למשל אי אפשר לנסוע בלי 'רב קו' שאותו מטעינים באמצעות האפליקציה, גם החניה באשקלון כבר נעשית באמצעות האפליקציה בלבד, כל העולם שלנו משתנה ואי אפשר לברוח מזה" אמרה רביב חדד וגם סייגה את דבריה "נכון שזה מסוכן וזה פוגע בקשרים הבין אישיים או הזוגיים אבל זה עדיין לא אומר שלא צריכים להיות מעודכנים חייבים כל הזמן ללמוד ולהתעדכן כי העולם משתנה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




היום בערב תתקיים ההרצאה השלישית בסדרת ההרצאות בממסגרת שבוע הבריאות שיזמה 'שירותי בריאות כללית' יחד עם 'רשת שוקן'. ההרצאה תחת הכותרת "כשהמסכים כבים מסתכלים בעיניים: כיצד מטפחים זוגיות לצד התחרות על הזמן ברשת?" תתקיים בסקובר ויעביר אותה דר' צחי בן ציון ומיועדת בעיקר לזוגות שמרותקים למסכים ומרגישים שההתמכרות זו פוגעת להם בזוגיות.

להרשמה לאחת משתי ההרצאות שנשארו לחצו כאן.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר