החלקת שיער. צילום אילוסטרציה
החלקת שיער. צילום אילוסטרציה

ברזילי: אישה במצב קשה לאחר החלקת שיער. משפחתה: אין הוכחה שזה מההחלקה

בת 32 מאשקלון מאושפזת כעת במצב קשה בבית החולים ברזילי. בבית החולים טוענים כי זה קרה בעקבות "החלקה הודית" שהיא ביצעה. במשפחתה טוענים כי אין כל הוכחה לכך ומבקשים להתפלל לרפואתה

פורסם בתאריך: 18.4.21 19:01

עדכון אחרון: 18.4.21 19:18

     

במחלקת טיפול נמרץ של המרכז הרפואי ברזילי מאושפזת מטופלת בת 32, תושבת אשקלון, שהגיעה למצב של אי ספיקת כליות קשה, ובמרכז הרפואי תולים זאת בכך שהיא ביצעה "החלקה הודית" בשיער.

בבית החולים רואים קשר ישיר בין ביצוע ההחלקה לבין מצבה הקשה, כאשר עוד בזמן ביצוע החלקת השיער החלה האישה לחוש ברע ולהקיא. בהמשך היא הובהלה למרכז הרפואי ברזילי, וכעת היא מטופלת, בין היתר, בדיאליזה, במחלקת טיפול נמרץ.

הכניסה לחדר המיון החדש בברזילי. צילום: דוברות ברזילי

הכניסה לחדר המיון בברזילי. צילום: דוברות ברזילי

בני משפחתה של המאושפזת, מפקפקים בקביעה של ברזילי כי מצבה הקשה הוא תוצאה של החלקת שיער. "זה לא משהו שאנחנו יודעים עליו, זה בית החולים הוציאו", מסרה בת משפחה "אנחנו עסוקים רק בשלומה ומבקשים מהציבור להתפלל עליה שהכל יעבור בשלום. לנו המשפחה אין שום הוכחות או מידע בעניין הזה".

לדברי פרופ' מיגל גלטשטיין יועץ טוקסיקולוגי למרכז הרפואי, החומר המעורב החשוד הינו אתילן גליקול – נוזל רעיל שמשמש לרוב כמונע קפיאה וכחומר גלם לייצור פולימרים, וכאשר בא במגע עם הגוף הוא מתחמצן ועלול לפגוע במערכת העצבים, בלב או בכליות.

בברזילי אומרים כי ידוע על מקרים נוספים דומים שאירעו הן בעבר והן לאחרונה במרכזים רפואיים אחרים, לאחר החלקות שיער בחומרים אסורים לשימוש וכי המקרה דווח למשרד הבריאות.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




יאיר קמיר, יו"ר ועד מעצבי השיער והספרים בהתאחדות המלאכה והתעשייה: "לצערנו המקצוע שלנו פרוץ, אין דין ואין דיין, כל אחד יכול לעסוק בכך ללא כל הכשרה וללא כל פיקוח והתוצאה היא פגיעה קשה כפי שאנחנו רואים פה. אם היו קוראים לזה הווריאנט ההודי ולא ההחלקה ההודית – משרד הבריאות כבר מזמן היה מתערב. אנו מאחלים בריאות שלמה לצעירה שנפגעה וקוראים לממשלה להסדיר את הנושא בהקדם".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר