הרב יאשיהו פינטו. צילום: אתר שובה ישראל אונליין
הרב יאשיהו פינטו. צילום: אתר שובה ישראל אונליין

הרב יאשיהו פינטו על החיסונים: "לשאול רופא"

באיגרת שכתב הרב יאשיהו פינטו לתלמידיו, הוא נמנע מלתת הוראה מפורשת ללכת ולהתחסן וכתב כי כל אחד ישאל את הרופא שלו, "כל אדם ישאל את הרופא שלו שמכיר אותו", כתב

פורסם בתאריך: 21.2.21 20:10

     

הרב יאשיהו פינטו, רב קהילת "שובה ישראל", כתב מכתב מפורט ומלא התייחסות לעניין החיסונים, זאת לאחר פניות רבות ושאלות אליו אם להתחסן או לא.

חיסון נגד קורונה. צילום: פבל, odrey

חיסון נגד קורונה. צילום: פבל, odrey

הרב פינטו אינו מורה לתלמידיו ללכת ולהתחסן, אלא לשאול את הרופא המקובל עליו ולעשות למה שאומר הרופא, "אנחנו לא רופאים ולא מבינים ברפואה וחושבים אנו שאם אדם חולה ומגיע לשאלה האם לאכול ביום כיפור או לא, הולך לרב והרב שולח אותו לרופא. ואם הרופא אומר כן, הרב מתיר לו לאכול ביום כיפור, ואז האדם חייב לאכול ובשמחה", כתב הרב, "גם פה, כל אדם ישאל את הרופא שלו שמכיר אותו, שאיתו ח"ו יתייעץ אם לאכול ביום כיפור או לא. ואם על יום כיפור אתה סומך עליו לאכול, אז ודאי לעשות חיסון תסמוך על הרופא והמורה הוראה שיתיר לך לאכול בכיפור".

עוד הוסיף הרב פינטו במכתב: "אנחנו חושבים שכל העיסוק בזה הוא עצת היצר הרע, לעשות מחלוקת וביטול תורה ובלבול הדעת. פחות לדבר על זה, וכל אדם ישאל את רבו. לכן נאמר, 'עשה לך רב'. וישאל את הרופא שלו אם זה טוב לו או לא, ופחות לדבר על זה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




במכתבו מתייחס גם הרב פינטו לכך שישנם כאלה המייעצים לחבריהם שלא להתחסן והורה לתלמידיו וחסידיו שלא להתערב בזה, "מבקשים אנו מבני קהילתנו, לא להתערב בכל העניין הזה. כל אחד יעשה מה שרבו ומה שהרופא שלו אומר וייטב לו. זה דבר רגיש ומסוכן, ח"ו אם אתה מונע מאדם על ידי דברך לעשות חיסון ואחר ידבק וימות, אתה שותף בזה… מה לנו ולכל אחד ואחד מאיתנו בכל העניין הרגיש והמסוכן הזה, זה דיני נפשות".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר