בית החולים ברזילי. צילום: אלירם משה
בית החולים ברזילי. צילום: אלירם משה

התפרצות הקורונה: רופא בכיר מברזילי ששב מחו"ל נדבק בנגיף

ד"ר רוסטם דז'ברוב אורתופד מומחה מברזילי, חזר מבריסל ורק אחרי שביקר את משפחתו גילה כי נדבק בנגיף וכעת הוא מאושפז בבית החולים בו הוא עובד. "הילדים שלי, אשתי וההורים שלה עכשיו בבידוד", אמר

פורסם בתאריך: 9.3.20 20:40

     

בשבוע שעבר התקיים כנס של מנתחי עמוד שדרה מבריסל, אך טבעי היה שמנהל עמוד שדרה במחלקה האורתופדית של ברזילי ישתתף בכנס. הרופא ד"ר רוסטם דז'ברוב, אכן טס לשם ביום שלישי, חזר ביום חמישי, אך כעבור שלושה ימים גילה כי נדבק בקורונה ובעקבות זאת נשלחו בני משפחתו לבידוד.

"בריסל זה עדיין יעד שאפשר להגיע אליו ולחזור בלי בידוד", סיפר היום ד"ר דז'ברוב בריאיון בכאן ב', "מה שכן, בכנס השתתפו רופאים מכל אירופה ולידי ישבו חברה רופאים מצפון איטליה ואני מאמין שזו הדרך שנדבקתי בוירוס".

חדר אשפוז במתחם המבודד. צילום: דוד אביעוז, דוברות ברזילי

חדר אשפוז במתחם המבודד. צילום: דוד אביעוז, דוברות ברזילי

ביום חמישי כאמור, הוא חזר לביתו כרגיל, בילה עם משפחתו ועם הילדים, "חזרתי רגוע וביום שישי ביקרתי במוסך, חזרתי הביתה ויום למחרת הייתי עם המשפחה. בשבת אחרי צהריים התחלתי להרגיש התחלה של שפעת, גרון, התחלה של שיעול ואז הרמתי דגל ואמרתי אולי זה קשור לחדשות שיש עכשיו", סיפר עוד בריאיון.

הוא התקשר מיד לפרופ' שלמה מעיין, מנהל מערך הזיהומים בברזילי, וסיפר לו על כך, "הוא אמר למרות שבלגיה לא ברשימה נעשה לך בדיקה. נסעתי לבית החולים, ברכב הפרטי, הגעתי ועשיתי בדיקה ובית החולים כבר היה ערוך לקבל אותי לבידוד. כבר ביום ראשון בערב כבר קיבלתי הודעה שזה חיובי ואז גם מנהל בית חולים ומנהל מחלקה התקשרו להרגיע אותי".

יש הכל בחדר המבודד. צילום: דוד אביעוז, דוברות ברזילי

הוא סיפר כי היום מרגיש טוב יותר, אבל בין שבת לראשון הוא הרגיש צמרמורות וסיפר כי זה מרגיש כמו שפעת רגילה. כשהגיע לבית החולים הוא ראה איך מתרחקים ממנו, "אתה מבין שמפחדים ממך. אבל האחות יוצאת כשהיא רגועה יותר ואומרת אתה לא הראשון שעושה בדיקה וזה בסדר".

שלושת ילדיו, אשתו וההורים של אשתו נאלצו להיכנס לבידוד בגללו, "אני מסביר להם שכולם צריכים להיות בבידוד וזה לא פשוט. כולם שם בלי לצאת מהבית… השארתי את אשתי עם שלושה ילדים ושני מבוגרים ההורים שלה שהם בקבוצת הסיכון".

הוא סיפר גם איך עובד כל עניין האשפוז המיוחד הזה, "אני מגיע בבידוד באמבולנס, הנהג כולו במדים מיוחדים כדי לא להידבק. אני מגיע לבית החולים ויש כניסה ישירה למחלקה המיוחדת שמיועדת למטופלים בבידוד וכניסה ישירה למחלקה בלי שלבי ביניים כדי להפחית את הסיכון. הייתי הראשון במחלקה, עכשיו יש איתי שותף נוסף. אנשי הצוות שאני מכיר אותם אישית, אחות ורופא שהם בהיערכות מלאה לקבל את המטופל עם מסכות ומסבירים הכל ומעבירים אותי לחדר שאני צריך להיות. יש פה שידה וארונית, ממש מחמם את הלב כמו מלון 4 כוכבים. דאגו לאנשים שבאים לפה", הוא מספר.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




המחלקה הזאת הייתה בעבר המחלקה האורתופדית שעברה לבניין האשפוז החדש, "עבדנו במחלקה לפני שעברנו לבניין החדש. זאת מחלקה שאני מכיר אותה ממש אישית. אני עבדתי פה ועכשיו אני פה בתור המטופל", הוא סיפר ולגבי העתיד הוא אומר: "תחושת בטן שאנחנו הראשונים וזה נראה שזה ילך ויתפשט. קשה לשלוט בזה. כשיצאתי מהבניין שאני גר בו ועדכנתי את ועד הבניין, אז מיד יש שתי תגובות: אחת של פחד "מה עושים עם המעלית?" ומצד שני אתה מקבל פידבקים חיוביים ויש שכנים שמתקשרים ואומרים "מה שאתה צריך שנעזור לך" וזה מחמם את הלב", סיכם ד"ר דז'ברוב.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר