סגן אלה לייטון
סגן אלה לייטון

איבדה חיילת ומפקד ב-7 באוקטובר: אות הצטיינות לסגן אלה לייטן מנהורה

פורסם בתאריך: 20.5.24 21:14

     

היום התקיים טקס מצטייני מפקד החטיבה הצפונית של אוגדת עזה, אל"מ חיים כהן. בין מקבלי אותות ההצטיינות הייתה גם סגן אלה לייטון, המשמשת כיום כסגנית קצין הקשר של החטיבה.

סגן אלה לייטון, בת 22, היא תושבת מושב נהורה. היא התגייסה באוגוסט 2020, והוכשרה כמנהלת רשת ביחידת יהלום. בתפקיד זה שירתה כשנה וחצי, ולאחר מכן בחרה לצאת לקורס קצינים. לאחר שסיימה את ההכשרה בבה"ד 1, מונתה לתפקיד סמ"פ באוגדת עזה, ובתחילת המלחמה עברה לתפקידה הנוכחי.

בבוקר 7 באוקטובר, בזמן שישבה בבסיס רעים, התעוררה לייטון בשעה 06:30 לקול מטחי השיגור מרצועת עזה. היא נכנסה מיד למרחב המוגן הקרוב וביצעה נוהל "ירוק בעיניים" על מנת לוודא את שלומם של חייליה. כל החיילים היו בריאים ושלמים, למעט רב"ט סיוון אסרף ז"ל, שנהרגה בעת שירותה במוצב נַחַל עוֹז. בחדירה לבסיס נהרג גם מפקד הגדוד שלה, סא"ל סער מכלוף ז"ל. בהמשך, הגיעה לייטון לחמ"ל של החטיבה הצפונית ותפעלה משם את האירועים במהלך הלחימה.

במבט לאחור על חוויותיה, ציינה לייטון את איסוף חפציה של סיוון מנַחַל עוֹז כרגע משמעותי עבורה. היא הבינה את חשיבות תפקידה במהלך המלחמה שכן היא וצוותה היו אחראים על מתן מענה תקשובי לכלל חמ"לי החירום בגזרה ועל הכשירות של הכלים שבהם השתמשו כוחות החי"ר בלחימה.

עם קבלת אות ההצטיינות, אמרה לייטון: "לקבל הצטיינות בתקופה הזו זה מקבל משמעות אחרת, לבחור לעשות את הדברים למרות כל הקושי בצורה הכי טובה שיש, בשביל החיילים ובשביל אלו שלא פה איתנו זה הכי מרגש ומשמעותי שיש".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר