רס"ן במיל' אורן מרסיאנו

"אני מרגיש שאני שומר על הבית באשקלון": עו"ד אורן מרסיאנו משתחרר ממילואים ורץ למועצה

ביום יום מנהל עו"ד אורן מרסיאנו משרד עורכי דין באשקלון, אבל כשמגיע זמן חירום הוא לובש מדים ומשמש כקצין אג"ם של אשקלון בפיקוד העורף. כעת הוא רץ למועצת העיר ברשימת "הננו" ומצהיר: "המטרה שלי כחבר מועצה בע"ה זה לעזור לציבור הדתי והמסורתי בעיר"

פורסם בתאריך: 26.2.24 19:22

     

עו"ד אורן מרסיאנו, מספר 2 ברשימת הננו למועצה, השתחרר לאחרונה משירות מילואים ארוך במסגרת מלחמת "חרבות ברזל".

מרסיאנו, רב סרן במיל', משמש כקצין האג"ם של גדוד חילוץ והצלה שאחראי על העיר אשקלון. "במסגרת תפקידי כבר בשביעי באוקטובר, בשעה שמונה ורבע התגייסנו, הגעתי ראשון לשטח הכינוס במקיף ב'", הוא מספר, "התפקיד של הגדוד היה בראשונה להגיע לכל אירוע של נפילה בעיר במטרה לחץ לכודים ולסייע לאוכלוסייה שנפגעה, אם זה מבחינה רפואית כזו או אחרת. כולל חילוץ פצועים ואף אנשים שנפגעו בחרדה, כל אירוע שהגענו ביצענו סריקות בכל נפילה עד שאחרון האזרחים לא קיבל סיוע וטיפול לא עזבנו את המקום.

"כמו כן סייענו רבות לעיר אשקלון אם זה בחלוקת מזון, שמירה על העיר אבטחת מוקדי קניות, שמירה בכמה מוקדים בכניסה לעיר, חלוקת מזון ותרופות".

רס"ן במיל' אורן מרסיאנו

זה שונה כשאתה משרת בעיר שלך?
"בשבילי לבצע את המשימה הזאת דווקא פה באשקלון היה ממש להרגיש שאני שומר על הבית, תחושת שליחות. הייתי 90 יום במילואים שמשפחתי היתה פה באשקלון וחוץ משבוע הפוגה היא היתה פה לאורך כל התקופה".

מרסיאנו נולד, גדל והתחנך באשקלון, בנערותו היה מדריך בבני עקיבא באשקלון וקומונר בסניף עולים של התנועה. הוא נשוי לסיון, עובדת בבנק לאומי ואב לחמישה ילדים.

הוא עורך דין ובעלים של משרד באשקלון בתחום נזקי גוף, "אני אוהב את התחום כי עוזרים לאנשים שנפצעו לפחות להוציא את המיטב וכך אני מחבר את העשייה גם בעבודה", הוא אומר.

חבר בהנהלת אליצור איתו אשקלון

במסגרת פעילותו הציבורית משמש מרסיאנו חבר בוועד המנהל של עמותת אליצור איתו אשקלון, מזה כ-3 שנים בהתנדבות מלאה.

כחבר מועצה, מה הדבר שהכי חשוב מבחינתך לקדם?
"המטרה שלי כחבר מועצה בע"ה זה לעזור לציבור הדתי והמסורתי בעיר. ראשית הייתי רוצה כבר להתחיל בבניית מבנים חדשים לאולפנה ולישיבה שנמצאים במבנים ישנים. כמו שיש למקיפים שאינם דתיים בעיר. מבנה קבע לסניפים בתנועות נוער באשקלון, עזרא, אריאל, בני עקיבא בברנע.

"כמובן גם בתחום המיגון שקרוב לליבי כקצין אג"ם בפיקוד העורף לקדם את זה מול משרדי הממשלה ולמגן את כל העיר בעיקר כמובן השכונות הדרומיות".

עו"ד אורן מרסיאנו. מספר 2 ברשימת הננו

הרשימה שאתה חבר בה, מסיימת קדנציה בת 5 שנים. מה הם הישגיה?
"בקדנציה האחרונה בחמש שנים האחרונות עשינו רבות לטובת הציבור, כגון: מבנה לתנועות הנוער עזרא, מבנה חדש לבני עקיבא בברנע, שיפוץ המבנים של בני עקיבא, הכפלנו את התקציבים של תנועות הנוער, שיפוץ בתי הספר הדתיים התורנים הוספת שעות לבתי הספר הדתיים התורניים, פתחנו תנועת נוער אריאל באשקלון, פתחנו את מסלול סנהדרין במקיף ב', פתחנו גנים תורניים בברנע ואפרידר שבעבר היו רק בעתיקות והורים מכל העיר היו נוסעים בכל בוקר.

"בשנים האחרונות התחלנו בצעדות יום ירושלים המרכזיות בדרום העיר ובצפון העיר, אירועי יום העצמאות מרכזיים לציבור הציוני-דתי והמסורתי, הבאת כנס בניין שלם אל העיר אשקלון, הקפות שניות מרכזיות בשמחת תורה בשנים האחרונות, כמו כן כפר סטודנטים בשכונת שמשון, הקמנו הגרעין של"פ (כיתות י"ב) שמתנדבים בעיר אשקלון, חילקנו 20 דפיברילטורים בבתי הכנסת. בע"ה בתקווה שנמשיך בעשיה המרובה".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר