קלפי בחירות לכנסת ה-22. צילום: גיל כהן מגן
קלפי בחירות לכנסת ה-22. צילום: גיל כהן מגן

מה אתם יודעים על שיטת בחירות אזורית? כנס בנושא יתקיים מחר בבאר שבע

כנס 'בחירות אזוריות לישראל' של המכון למחשבה ישראלית יתקיים מחר בבאר שבע בהשתתפות חברי כנסת וראשי ערים מאזור הדרום

פורסם בתאריך: 10.4.22 22:46

     

פרופ' אבנר בן זקן, ראש המכון למחשבה ישראלית, יצר מודל אמפירי מבוסס נתונים ובמרכזו המחשבה על ייצוג נכון והוגן של הציבור הישראלי בכנסת וכן יצירת יציבות פוליטית בישראל.

על פי המודל, יש לחלק את ישראל ל- 120 מחוזות בחירה, ככלל, על פי גבולות מוניציפליים מוכרים. על ידי כך, כפי שטוען המכון, ישראל לא תיתפס כמגלמת קבוצות כוח קטנות, אלא כבבואה של האזרחים כולם.

פרופ' אבנר בן זקן. צילום: יובל נתן

על פי השיטה, במקום הדגשת הזהויות המרכיבות את הייצוג בכנסת כיום (ערבים/יהודים, מזרחים/אשכנזים, דתיים/חילונים), תתאפשר לידתן של זהויות חדשות, זהויות אזוריות.

בנוסף לעמיתי המחקר במכון, בכנס צפויים להשתתף ראשי עיריות באר שבע, אופקים, שדרות וראש המועצה האזורית מרחבים. כמו כן, חברי הכנסת גילה גמליאל, מיקי זוהר ומופיד מרעי ינאמו וישתתפו בפאנל מקצועי על הצורך בשינוי שיטת הבחירות לכנסת.

המכון למחשבה ישראלית מקיים לאורך כל השנה פעילות מחקרית הממוקדת בזיהוי בעיות מבניות של מדינת ישראל. עמיתי המחקר הבכירים, אינטלקטואלים ציבוריים עם מבט אלטרנטיבי על המציאות, מקיימים מחקרים בינתחומיים על בעיות היסוד של ישראל, בין היתר, בנושאים חברתיים, כלכליים ופוליטיים. לצידם של החוקרים הבכירים, פועלים במכון חוקרים צעירים, דבר היוצר תסיסה רעיונית וחדשנות. המכון אינו מייצר מחקרים כתובים ומאמרים, אלא הרצאות ציבוריות פתוחות ומצולמות, במטרה לפנות לציבור הרחב באופן פשוט וזמין.

הקלפיות מחכות לכם ברחבי העיר. צילום: גיל כהן מגן

קלפי בחירות לכנסת. צילום: גיל כהן מגן

לכבוד הכנס, הושק סימולטור המציג את שיטת הבחירות האזורית ומספק לכל אחד אפשרות להכניס לסימולטור את פרטיו האישיים ולקבל מידע באשר למחוז הבחירה שלו משתייך:

https://israelithought.co.il/בחירות-אזוריות-בישראל


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר