פרופ' מני שלום. באדיבות Blavatnik Awards
פרופ' מני שלום. באדיבות Blavatnik Awards

גאווה לדרום: פרופ' מני שלום מאוניברסיטת בן גוריון זכה בפרס בלווטניק

פורסם בתאריך: 9.2.22 11:36

     

קרן משפחת בלווטניק, האקדמיה למדעים של ניו יורק והאקדמיה הלאומית הישראלית למדעים הכריזו על הזוכים בפרסי בלווטניק למדענים צעירים בישראל לשנת 2022. את המענק בסך 100 אלף דולר יקבלו שלושה חוקרים צעירים מאוניברסיטאות בישראל על מחקריהם פורצי הדרך.

פרופ' מני שלום, מאוניברסיטת בן-גוריון הוא אחד מזוכי הפרס היוקרתי וזו הפעם הראשונה בה חוקר או מדען מאוניברסיטת בן גוריון בנגב זוכים בפרס המיוחד.

פרסי בלווטניק מעלים על נס מדענים ומהנדסים צעירים ומבטיחים בשלב מוקדם בקריירה המקצועית שלהם הן בזכות הישגיהם יוצאי הדופן והן בזכות ההבטחה הגלומה בהם לתגליות מדעיות בעתיד.

ואלה הם כלת וחתני פרסי בלווטניק לשנת 2022:

במדעי החיים: פרופ' נעם שטרן–גינוסר (43) ממכון ויצמן למדע – נבחרה לקבל את הפרס על פיתוח כלים אנליטיים פורצי דרך לחקר מנגנוני וירוס ה-CMV. כלים אלה כוללים את השימוש בבניית פרופיל ריבוזומים ליצירת מפות ברזולוציה גבוהה של הגנום, ואלה שימשו גם לאפיון הגנום של SARS-CoV-2, הווירוס הגורם לקורונה.

בכימיה: פרופ' מני שלום (42) מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב – נבחר לקבל את הפרס על פיתוח שיטות חדשות לסינתזה ולגידול של חומרים מתקדמים שניתן להשתמש בהם לטובת מקורות אנרגייה חלופיים. חומרים אלה, שעלותם נמוכה, יציבים בתנאים קשים וניתן לעשות בהם שימוש בהמרה ובאגירה של אנרגיית השמש, סוללות ותאי דלק.

במדעי הפיזיקה וההנדסה: פרופ' רונן אלדן (41) ממכון ויצמן למדע – נבחר לקבל את הפרס על תרומותיו פורצות הדרך להסתברות של ממדים גבוהים, תחום במתמטיקה העוסק במערכות אקראיות עם משתנים רבים. פרופ' אלדן פתר השערות פתוחות ארוכות שנים בתחום זה ופיתח טכניקות שמצאו יישומים רבים בתחומי הסטטיסטיקה ומדעי המחשב.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר