השקת החממה, הבוקר
השקת החממה, הבוקר

התאחדות יצרני החלב בישראל השיקה בדרום חממה טכנולוגית ראשונה מסוגה בעולם

פורסם בתאריך: 28.12.21 18:17

     

ה-Milk.Tech, החממה הטכנולוגית של התאחדות יצרני החלב בישראל, הושקה הבוקר בשער הנגב, במעמד שר החקלאות, עודד פורר. מדובר בחממה טכנולוגית לפיתוח סטארט אפים בתחום ייצור החלב בארץ ובעולם, שהוקמה בהובלת התאחדות יצרני החלב בישראל, החקלאית ושיאון, בשיתוף פעולה עם החממה הטכנולוגית SouthUp שער הנגב וחממת KiC – מרכז כנרת לחדשנות.

שלושת הגופים העומדים מאחורי המיזם, מובילים את הענף לקדמה, ושמו לעצמם למטרה לתמוך ולעודד פיתוח ומחקר בתחום הרפתות והבקר שימנפו את משק החלב באספקטים השונים וישמרו את מעמדה של ישראל כמובילה בתחום החלב בעולם.

השר פורר נואם בטקס

חממת Milk.Tech תשמש כבית עבור מיזמים לפיתוח משק החלב ותספק עבורם את מעטפת השירותים והתמיכה הנדרשים, כאשר היתרון העצום שיש בחזקתה הוא מסד הנתונים הרחב ותשתיות לביצוע ניסויים.

חממת Milk.Tech תלווה את אותם מיזמים שיתקבלו בעזרת טובי המומחים בתחום, החל משלב הפיילוט ועד פיתוח מוצר ובניית חברה עסקית.

מיזמים אלו יכולים לעסוק בכל נושא הנוגע בתחום החלב במישרין או בעקיפין, אם זה בתזונת הפרות ברפתות, בריאות העדר, טיפוח גנטי, קיימות וטיפול בזבל ושפכים, כך שהמיזמים שיוקמו בחממה יובילו את החדשנות בענף החלב הישראלי במגוון היבטים- מקצועיים, כלכליים וסביבתיים.

עודד פורר, שר החקלאות: "עתיד החקלאות הישראלית הוא בטכנולוגיה, בחדשנות ובפיתוח. חממת מילק טק היא דוגמא לשיתוף פעולה שמניב תוצאות בין יזמות לחקלאות ולמחקר יישומי. זו הדרך להוביל את חקלאות ישראל לעידן חדש".

איציק שניידר, מנכ"ל מועצת החלב. השר פורר, אדי פולנסקי, מנהל רפת אורנים וליאור שמחה, מנכ"ל התאחדות יצרני החלב

איציק שניידר, מנכ"ל מועצת החלב. השר פורר, אדי פולנסקי, מנהל רפת אורנים וליאור שמחה, מנכ"ל התאחדות יצרני החלב

ליאור שמחה, מנכ"ל התאחדות יצרני החלב בישראל: "אנו פועלים לפיתוח טכנולוגיות חדשות בתחום החלב כדי לספק כלים איכותיים לרפתנים לחיזוק רווחת הפרות וכן לשיפור מתמיד באיכות החלב המגיע לתושבי ישראל. ענף החלב הישראלי הוא מהמובילים והמתקדמים בעולם ואנו פועלים כדי לשמר את מעמדנו בתחום. רפתני ישראל עובדים לילות כימים על מנת שלכולנו יהי חלב טרי וטוב בכל בוקר מחדש, הטכנולוגיות שיפותחו ב Milk.Tech יסייעו לרפתנים להמשיך ולספק לנו את המוצר הטוב ביותר. אני מודה לכל שותפינו ולשר החקלאות שלקח חלק בהשקה הבוקר".

איציק שניידר, מנכ"ל מועצת החלב: "השילוב הטבעי בין המחקר לפיתוח יבטיח את המשך ההתקsמות הטכנולוגית של ענף החלב המפואר שלנו, ויתרמו לשמירה על מקומו כמוביל בעולם. אדוני שר החקלאות, לך ולממשלת ישראל ישנה אחריות להמשיך ולדאוג לתנאים שיאפשרו את המשך קיומו ושגשוגו של הענף. לא יתכן קיומו של ענף חלב בישראל ללא התכנון המרכזי. כל חלופה אחרת לא רק שלא תועיל לצרכן, היא רק תפגע בו וכמובן בעוסקים בענף לטווח רחוק".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר