רגינה פיינגרש לפני שחייה

7 דרכים להורדת מפלס הלחץ

מגפת הקורונה הצליחה להלחיץ ישראלים רבים וכהנת הכושר של כאן דרום רגינה פיינגרש כאן בשביל לעזור לכם להתמודד איתו

פורסם בתאריך: 26.3.20 19:32

     

הלחץ והחרדה בשבועות האחרונים גובר עקב הסיטואציה העולמית הפוקדת אותנו, וירוס הקורונה. בחלומותיי הגרועים ביותר, לא דמיינתי מצב של חוסר שליטה, שמתדרדר כל כך מהר. ההימנעות ממצב זה הינה כמעט בלתי אפשרית, לכן כל אחד מאיתנו עלול לשלם מחיר יקר בעיקבות חשיפה ללחץ והחרדה שמתמשכים ומהווים חלק פגיע בחיינו, לא רק נפשית אלא גם גופנית.

חרדה ולחץ מתמשכים, עלולים להחליש את המערכת החיסונית בגופנו וכך ניחשף יותר למחלות הקשורות באופן ישיר למערכות הדם, כמו למשל לחץ דם גבוה, התקפי לב, שבץ מוחי ועוד. גם השרירים נפגעים מהשפעות הלחץ וזה מתבטא בהתכווצויות וכאבים למינהם, כמו כאבים בכתפיים, צוואר, שכמות ואף עלולים להקרין לאזורים אחרים בגופנו.
במקרים של התקף חרדה הגוף אף יכול להגיב בצורות אחרות כמו הפרשות זיעה, תחושת חום/קור ואף קשיי נשימה.

הלחץ יכול לגרום לכאבי ראש ואף למיגרנות, לאובדן שיער והתקרחות, הפרעות שינה או אפילו חוסר שינה מוחלט, תשישות/עייפות/סחרחורות אשר נובעות מסטרס וגם מחוסר השינה עצמו, הפרעות אכילה/בחילות/הקאות/כאבי בטן/שילשולים/ אשר נובעים מהמצב הנפשי השרוי.

ישנן מספר דרכים מומלצות לטיפול טבעי במצבי לחץ וחרדה:

– צחוק: מחקרים רבים מראים כי הצחוק מויעל לפריקת מתח נפשי ולהחזיר את המצב הרגשי שלנו לאיזון.

– שיטות שונות של הרפיה: עשיית יוגה, מדיטציה וטכניקות שונות ומגוונות שמשלבים את הנשימות הנכונות. לכל שיטה יש את הדגשים שלה ורובן משלבות הסדרת נשימה והרפיה של השרירים שנתפסים ונמתחים במצבי הלחץ.

– טיפול באמצעות תרופות טבעיות: תרופות המבוססות על צמחים כמו: ״רסקיו״, ״רגיעון של הדס״ ועוד.

– עיסויים: יעילים להרגעת הנפש ולהורדת מתחים כמו 'שיאצו' ורפלקסולוגיה, אשר מעודדים זרימת אנרגיה לגוף ומשחררים הורמונים התורמים לשלווה ולשקט.

– שתיית תה ירוק: תה זה הינו מקור טוב לתאנין אשר מרגיע את העצבים.

– שהייה במים: הטמעת הגוף במים מסייעת לירידה ברמות המתח, בשיפור מצב הרוח ואף בתחושה הכללית. שחיה, הידרותרפיה, עיסויים במים, מקלחת, אמבט מפנק.

– פעילות גופנית: פעילות כזו או אחרת יכולה לעזור ולהרגיע מתחים, הפרשת הסירטונין במהלך הפעילות עוזרת בתחושה הטובה. הליכה, ריצה, ריקוד וכל פעילות גופנית אחרת אשר ביכולתנו לעשותה.

כי נפש בריאה בגוף בריא!!!

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר