כהן ואברג'ל בסיור. צילום: דוברות מוא"ז שפיר

שר הכלכלה בשפיר: "נעניק מעמד אזור עדיפות לאומית א' לישובי המועצה"

השר מעריך כי הודעה רשמית על כך תתקבל עוד לפני פסח - המשמעות: יזמים שיבחרו להקים עסקים חדשים או להעתיק קיימים לשטחי המועצה, יזכו לסיוע, הטבות ותמריצים". השר אלי כהן: " אזור עדיפות לאומית א' הוא פרמטר שמשנה כללי משחק"

פורסם בתאריך: 28.2.18 14:37

     

בשורה משמעותית לתושבי מועצה אזורית שפיר: שר הכלכלה, אלי כהן, הודיע במהלך ביקור שקיים במועצה, כי חלה התקדמות משמעותית בהליך הענקת מעמד אזור עדיפות לאומית א' למועצה -מהלך שיאפשר למועצה להעניק תמיכה, סיוע, הנחות, הטבות ותמריצים שונים, כדי למשוך תושבים ויזמים.

השר פתח את ביקורו בסיור במפעל 'עלבד' שבקיבוץ 'משואות יצחק', שם קיבל סקירה מקיפה על פעילות המפעל ואף קיבל סיור מודרך לאורך קווי הייצור השונים. אשר אברג'ל, ראש המועצה, אמר לשר במהלך הסיור כי מפעל 'עלבד' הוא פאר התעשייה הדתית-לאומית ומקור גאווה למועצה ולמדינה, כמפעל שמעסיק למעלה מ-700 עובדים, מרוויח וגם תורם לחברה.

השר אלי כהן בדיון עם בכירי וחברי המועצה. צילום: דוברות מוא"ז שפיר

בתום הסיור קיים השר פגישת עבודה בישיבת 'אור עציון', יחד עם צוות בכיר ממשרדו שהתלווה אליו, במהלכה נתן ראש המועצה, סקירה מקיפה על המועצה, בעבר, בהווה וצפי התפתחות לעתיד. כמו-כן, סקר גם הישגי מערכת החינוך המקומית.

"אני רואה את הפיתוח הכלכלי העתידי של המועצה כאחד הצירים המרכזיים להתפתחות המועצה, הן בהיבט של יצירת מקומות עבודה חדשים, והן בהיבט של ביסוס חוזקה הכלכלי של המועצה" מסר ראש המועצה, אברג'ל "הצבתי לעצמי, כחלק מהיעדים, לייצר כאן עוגן כלכלי חזק. אני רוצה לייצר מקורות הכנסה חדשים למועצה, ועוגנים כלכליים כדי שלא נזדקק עוד למענקי איזון. אנו רוצים כלים לפיתוח תעסוקה ותעשייה. אם שכנינו נהנים כיום ממעמד של עדיפות לאומית א', אין שום סיבה שגם המועצה לא תיהנה מכך" עוד הוסיף ואמר אברג'ל "יש לנו תוכנית מוכנה להקמת אזור תעסוקה חדש בתחום המועצה על שטח של כ-400 דונם ובצמוד אליו אזור תיירות. אני מקווה שבקרוב נוכל לשווק את השטחים שם ולמשוך אלינו תעשיינים וחברות. הצלחנו להעביר את זה סטטוטורית ואנו עובדים כעת על תוכניות הפיתוח".

השר כהן בישר למארחיו על הכוונה לכללות את ישובי המועצה באזור עדיפות לאומי א'. "אני שמח לבשר לכם היום שחלה התקדמות משמעותית בנושא הענקת מעמד אזור עדיפות לאומית א' למועצה. המהלך מצוי בשלבי סיום, ואם וכאשר זה יקרה המשמעות היא שיהיו למועצה עוד כלים רבים ומשמעותיים יותר כדי למשוך לכאן יזמים, חברות ומפעלים" הסביר כהן והוסיף "אזור עדיפות לאומית א' הוא פרמטר שמשנה כללי משחק, ואנו מקדמים את המהלך הזה למען המועצה בחיוב וברצינות. אני מקווה מאוד ומעריך שעוד לפני חג פסח נוכל להתבשר בבשורות טובות. אני מאחל לראש המועצה שימשיך בעבודתו הברוכה והאיכותית".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר