תחנת הכוח רוטנברג. צילום: יוסי לאון, חברת החשמל
תחנת הכוח רוטנברג. צילום: יוסי לאון, חברת החשמל

חברת החשמל מתחייבת: תחנת הכוח באשקלון תופעל כולה בגז עד סוף 2025

חברת החשמל מדווחת כי היא נמצאת כעת בעיצומן של פעולות להסבת תחנת הכוח רוטנברג מפחם לגז טבעי. העבודות לכניסת יחידת הייצור הראשונה לפעולה, נמצאות בעיצומן והן צפויות להסתיים עד חודש יוני השנה. בחברה גם מסבירים מדוע נגרמו עיכובים רבים בתהליך שהיה אמור להסתיים הרבה יותר מוקדם

פורסם בתאריך: 11.1.23 10:34

     

חברת החשמל נמצאת בעיצומו של תהליך מיוחד להסבת יחידות הייצור שלה מפחם לגז טבעי, המשלב טכנולוגיות מתקדמות ביחידות הייצור הפחמיות הוותיקות. בחברה אומרים כי מדובר בפרויקט מורכב שחייב רכישת ידע ומערכות מיוחדות מספק בחו"ל והנחת צינור גז טבעי נוסף לתחנות הכוח רוטנברג שבאשקלון ולאורות רבין בחדרה.

תחנת הכוח רוטנברג באשקלון

תחנת הכוח רוטנברג באשקלון

תחנת הכוח רוטנברג באשקלון, היא אחד מהזהמים הגדולים בישראל ומי שתורמת לא מעט לזיהום האוויר הכבד באשקלון והסביבה, מעצם העובדה שהיא עדיין מופעלת בפחם. יחד עם זאת, חשוב לזכור שהפיכת התחנה לכזו שפועלת בגז, לא תהפוך את האוויר שאנו נושמים לנקי, אלא רק תפחית את רמות הזיהום. תחנת כוח המופעלת בגז היא עדיין מפעל מזהם, בדיוק מהסיבה הזאת, תחנת הכוח "דוראד" באשקלון היא אחד המזהמים הגדולים בישראל.

בחברת החשמל אומרים כי פרויקט ההסבה לגז טבעי התחיל ביחידה מספר 1 בתחנת הכוח רוטנברג. מדובר בהסבה, ראשונה מסוגה, של יחידה הפועלת בפחם אשר עוברת לעבודה בגז טבעי. ההסבה, כך מציינים בחברה, מצריכה גם שינוי בשיטות העבודה שעד כה התאימו לעידן הפחם ואינן מתאימות לעבודה בגז טבעי. למשל, היה הכרח להתאים את מבערי הגז הטבעי למערכת השריפה הקיימת, שינויים במערכות הבקרה, התאמת מערכות האוויר, הוספות צנרת ושסתומים, רכישת ציוד ייעודי, התאמת ציוד ומכשירים קיימים ושינוי נהלי עבודה בתחום הבטיחות.

מועד ההכנסה לפעולה של היחידות נדחה ביחס ללו"ז המקורי, בעיקר בשל מגפת הקורונה שהשפיע על כלל המשק בישראל ובעולם, ניהול הליך משפטי שעיכב את קבלת ההיתר להנחת צנרת לחץ נמוך של גז טבעי, וכן מלחמת רוסיה אוקראינה שפגעה משמעותית בזמינות שרשרת האספקה לציוד העיקרי וכן אי התאמות רבות בציוד שכבר הגיע מהספק.

כפי שקבעה הממשלה ביולי 2018, עת התקבלה הרפורמה במשק החשמל, הוחלט שיחידות 1-4 הפחמיות באורות רבין, תישארנה כגיבוי בלבד, לעת חרום.

כאמור, חברת החשמל עושה כל שניתן על מנת לקדם את הפרויקט כך שיחידה 1 ברוטנברג צפויה להפעלה ראשונה בגז טבעי במהלך הרבעון השני של השנה הנוכחית.

בנוסף, בצעד חסר תקדים, דירקטוריון החברה החליט אד הוק, לאשר את הסבת שאר היחידות, עוד בטרם קבלת האישור מהרגולטורים וזאת כדי לעמוד ביעד החלטת הממשלה שבסוף שנת 2025 חברת החשמל תייצר חשמל בגז טבעי בלבד.

תחנת הכוח רוטנברג באשקלון

תחנת הכוח רוטנברג באשקלון

"בתחילת המאה ה-21 חברת החשמל הובילה את מהפיכת הייצור של חשמל באמצעות גז במקום פחם לטובת שיפור איכות החיים והסביבה", מאיר שפיגלר, מנכ"ל חברת החשמל, "המחוייבות שלנו לסיים את מעשה המרכבה מובילה להאצת עבודות ההסבה ביתר יחידות הייצור שעדיין צורכות פחם, בכוונה לסיימן בשנת 2025. במקביל, טיפלנו בהפחתה דרמטית של הפליטות מהשימוש בפחם ע"י התקנת סולקנים מתקדמים באיכות עולמית באותן תחנות שטרם הוסבו לעבוד בגז טבעי. מדובר בפרוייקט מורכב המנוהל ומפוקח ע"י מהנדסי חברת החשמל ועובדיה המקצועיים הבקיאים בחומר ובעלי ניסיון נצבר רב ערך".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר