מיכל נפט במתחם קצא"א
מיכל נפט במתחם קצא"א

המדינה בוחנת אחסון גז בקצא"א: צפו בראש העירייה זועם

"לא נאפשר הוספה של גרם גפ"מ אחד באשקלון", אמר גלאם בזעם והוסיף כי במידה ותקודם החלופה בקצא"א באשקלון הוא יעצור לאלתר את כל שיווקי יחידות הדיור בעיר גם אם זה יביא אותו לבית המשפט

פורסם בתאריך: 22.11.22 19:55

     

אתר קצא"א באשקלון נבחן כאתר לאחסון גפ"מ (גז פחמימני מעובה) במסגרת תוכנית תמ"א 75 שנידונה היום בוולנת"ע (ועדת משנה לנושאים תכנוניים עקרוניים). החלופה של אתר קצא"א היא חלק מארבע חלופות שנבחנות על ידי הוועדה בהן נאות חובב, יבור ואשדוד.

בדיון היום השתתפו ראש העירייה, תומר גלאם סגניתו והממונה על מינהל הנדסה, מיריי אלטיט, מנכ"לית איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון, מיטל אמיתי ומהנדסת העיר, ויקטוריה ברנגל.

בפתח דבריו אמר ראש העיר כי הוא דוחה מכל וכל את עצם הדיון באשקלון כחלופה לאחסון גפ״מ ודורש להסיר את האפשרות הזאת, על הסף.

צפו בדבריו של ראש העירייה:

"בעיר אשקלון פועלים מספר מתקנים לאומיים בולטים, בהם קצא"א, המהווים יחד את אחד ממקורות הפליטה הגדולים בישראל. מתקנים אלו, בעלי השפעות סביבתיות ניכרות, יוצרים לתושבי העיר חשיפה מתמשכת לסיכונים סביבתיים פוטנציאליים הכרוכים בפעילותם. יתרה מכך, עצם כוונתכם לדון בעיר אשקלון מטרידה עד מאוד, שעה שידוע לכל כי מדובר באחד המתקנים הרגישים והאסטרטגים בישראל מבחינה ביטחונית וכל תוספת לפעילות שלו בעיר המטווחת ביותר, תהווה, בזמן מצב חירום ובאופן ישיר, סיכון סביבתי גדול יותר וסיכון ממשי בחיי אדם. במבצע שומר החומות, אירעה פגיעה באחד ממתקני התשתיות הלאומיים בעיר ובפעם הבאה, כשזה יקרה וזה יקרה, הפגיעה תהיה קשה ומסוכנת יותר".

כמו כן, טרם הישיבה, שוחח ראש העיר עם מנהל רשות מקרקעי ישראל, יעקב קוינט, וביקש כי החלופה של אשקלון תוסר מהשולחן ואכן, במעמד הישיבה נציג רמ"י טען כי יש לבחון מחדש את היתכנות אשקלון כאחת החלופות.

גם מתכנן מחוז דרום תומר גוטלהוף תמך בעמדת ראש העיר ואמר כי אינו ממליץ על החלופה של אתר קצא"א אשקלון, זאת בעיקר לאור הסיכונים הביטחוניים שכרוכים בכך.

מיטל אמיתי, תומר גלאם ומיריי אלטיט בישיבה. צילום: דוברות עיריית אשקלון

מיטל אמיתי, תומר גלאם ומיריי אלטיט בישיבה. צילום: דוברות עיריית אשקלון

בסיום דבריו פנה ראש העיר לנציגי מינהל תכנון בוועדה ואמר: "במידה ותתקבל החלטה להמליץ על אתר קצא"א באשקלון כחלופה לאחסון גפ"מ, אעצור לאלתר את כל השיווקים של יחידות הדיור במסגרת הסכם הגג בעיר. לא ייתכן שבעיר המתפתחת והמבוקשת ביותר במדינת ישראל שמקימה בימים אלו אלפי יחידות דיור, תוסיפו עוד חומרים מזהמים. המגמה שלנו היא ברורה, להוריד את הכמויות לא להעלות את הכמויות של המזהמים. לא אאפשר תוספת של גרם אחד גפ״מ באשקלון. לא אעמוד מהצד בשעה שבריאות תושבות ותושבי אשקלון מוטלת על הכף ואין בכוונתנו להיות חותמת גומי בניסיון המחטף שאתם מנסים לבצע על גבם של תושבי אשקלון. בריאותם היא השיקול היחיד שעומד לנגד עיני ואעשה את הכל על מנת למנוע כל החלטה שעלולה לפגוע בתושבי העיר, בכל מחיר".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר