חוות המכלים של קצא"א. צילום: קצא"א
חוות המכלים של קצא"א. צילום: קצא"א

בג"ץ לא ביטל את הסכם קצא"א אבל כל הצדדים משדרים שביעות רצון

הארגונים הירוקים שעתרו נגד הסכם קצא"א משכו היום את העתירה בהמלצת שופטי בג"ץ - המשמעות: ההסכם לא יבוטל. אבל השרה להגנת הסביבה מדגישה: "נעצור את הרחבת הפעילות של קצא"א"

פורסם בתאריך: 23.12.21 17:15

     

מוקדם יותר היום התקיים בבג"ץ דיון בעתירה של ארגוני הסביבה לבטל את הסכם קצא"א (RED-MED).

אל הדיון היום הצטרפו, מלבד העותרים, גם ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם והשרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, לצד פעילי איכות סביבה רבים מאשקלון. במהלך הדיון, המליץ בית המשפט לעותרים למשוך את עתירת לביטול ההסכם וכך היה.

גלאם וזנדברג. צילום: דוברות עיריית אשקלון

גלאם וזנדברג בבג"ץ. צילום: דוברות עיריית אשקלון

ההחלטה באה בהמשך לעמדת המדינה כפי שהוצגה לאחרונה בבית המשפט ולפיה יש לדחות את עתירת הארגונים הירוקים בנוגע להסכם וכי ההסכם לא חייב את הסכמת הממשלה או את התערבותה.

היום, עם תום הדיון, מיהרו בקצא"א לפרסם כי הם מרוצים מההחלטה, "קצא"א מברכת על החלטת ארגוני הסביבה למשוך את העתירה כנגד משרדי הממשלה וקצא"א, וזאת בהמשך להמלצת בג"ץ. משמעות ההחלטה היא המשך מימוש הסכם מד-רד על כלל היבטיו ויתרונותיו הגיאופוליטיים והכלכליים המשמעותיים עבור מדינת ישראל ואזרחיה. כזכור, עמדת המדינה הינה שקצא"א פעלה ופועלת בהתאם לחוק ולהנחיות גורמי המדינה הרלוונטיים ולאחר תיאום מראש עימם, וכן כי ההתקשרות בהסכם מד-רד ומימושו הינה חלק מליבת פעילותה הרגילה והשגרתית של החברה מאז הקמתה".

אלא שגם במשרד להגנת הסביבה הביעו שביעות רצון מההחלטה ואמרו כי היא התקבלה "לנוכח הודעת הפרקליטות שעמדת המשרד להגנת הסביבה, לפיה לא תהיה אף תוספת סיכון במפרץ אילת, מגובה על ידי משרד המשפטים ועל ידי הממשלה".

השרה זנדברג, אמרה בתום הדיון: "התוצאה של הדיון בבג"ץ ברורה. המדיניות של המשרד להגנת הסביבה – אפס תוספת סיכון במפרץ אילת – שרירה וקיימת, ונתמכת על ידי המדינה. אנו ניישם אותה בפועל ונעצור את הרחבת הפעילות של קצא"א. לא ניתן למדינת ישראל להפוך לגשר נפט מסוכן ומזהם. נמשיך להגן על שונית האלמוגים הייחודית, ועל הסביבה הימית והחופית הערכית והרגישה".

מנכ"לית איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון, מיטל אמיתי, אמרה כי היא "מברכת על כך שגם חשיפת תושבי נפת אשקלון לסיכונים סביבתיים בגין פעילותה של חברת קצא"א בכלל והסכם רד-מד בכלל הונחה על סדר היום כחלק מהשיקולים ואנו מקווים שיילקחו בחשבון בשעה שהמדינה תדון באישור ההסכם".

כזכור, על פי ההסכם תשמש ישראל צינור בין איחוד האמירויות לבין מדינות אירופה ולהפך להעברת נפט ובכך תגדיל משמעותית את היקף הנפט המועבר בצינורות כיום. ביקורת רבה נמתחה על ההסכם מצד ארגונים ירוקים וגם מצד שרי ממשלה שטענו כי לא ידעו עליו.

הפעילים האשקלונים בבג"ץ. צילום: דוברות עיריית אשקלון

הפעילים האשקלונים בבג"ץ. צילום: דוברות עיריית אשקלון

בחברת קצא"א הוסיפו כי "לפעילותה של קצא"א חשיבות אסטרטגית-לאומית למשק האנרגיה ולתפקודו הרציף, ובכלל זה מתקן קצא"א באילת המאפשר רציפות אספקת אנרגיה בשגרה וביתר שאת בחירום. קצא"א תמשיך להיות מחויבת לשמירה על הסביבה, ערכי הטבע והים, ותפעל לשם כך בכל האמצעים העומדים לרשותה ובהתאם להנחיות הגורמים הרלוונטיים. כמו כן, החברה תמשיך בדיאלוג המקצועי והרציף עם המשרד להגנת הסביבה על מנת לקדם את פעילותה החשובה והחיונית להבטחת ביטחון ועצמאות אנרגטית לאזרחי מדינת ישראל".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר