מתוך ניקוי הים הגדול 2020. צילום: אלימור פריד
מתוך ניקוי הים הגדול 2020. צילום: אלימור פריד

יום ניקוי הים הגדול יתקיים מחר בחופי אשקלון

מחר, מהשעה 09:00-13:00 ייצאו מתנדבים, פעילי סביבה ואזרחים טובים ליום מודעות למצב הים בו יתקיים ניקוי החופים והים הגדול, והפנינג של אירועים בחופים. כולם מוזמנים להצטרף

פורסם בתאריך: 2.12.21 14:14

     

יום שישי ה-3.12.21, מחר, ייערך בחופי ישראל הפנינג להעלאת מודעות למצב הים והחיים עם מבצע ניקיון חסר תקדים בהיקפו, במסגרת יום ניקוי החופים והים הגדול בעולם. עשרות אלפי מתנדבים, פעילי סביבה ואזרחים טובים צפויים לפקוד כ-80 נקודות לאורך החופים, מראש הנקרה בצפון ועד אשקלון בדרום (כולל בחופי אילת והכנרת) במטרה להדגיש למקבלי ההחלטות, את החשיבות של שמירה על הים, הקמת שמורות ימיות, ומניעת נזקי משבר האקלים.

באשקלון וחוף אשקלון זה יתקיים בנקודות הללו:

  • חוף חופית אשקלון – הדרכה בנושא שמירה על הסביבה החופית על ידי שומרי הים אשקלון.
  • חוף הנפרד אשקלון – מסלול אתגרים בנושא הים התיכון מלווה בפרסים בהדרכת דלפיס וקהילת הדרום של אנשי הים התיכון.
  • חוף ניצנים – סיור חופי ע"י מדריכי בית ספר שדה שיקמים והדרכה על שמורות טבע ימיות על ידי מדריכי רשות הטבע והגנים.
  • חוף זיקים – סיור מודרך בחוף והדרכה מקצועית בנושא הפחתת פסולת בחיינו.

להרשמה למבצעי הניקיון: https://bit.ly/3Aps6Kf

מתוך ניקוי הים הגדול 2020. צילום: יובל שי

מתוך ניקוי הים הגדול 2020. צילום: יובל שי

במקביל למבצע ניקיון וההדרכות יתקיים בחוף טורניר כדורעף חופים לכבוד יום ניקוי הים הגדול, בהובלת איגוד הכדורעף ואגף ספורט של מועצה אזורית חוף אשקלון.  לפרטים והרשמה לטורניר הכדורעף בחוף זיקים הקליקו כאן.

באירוע הקודם, שנערך לפני כשנה, השתתפו כ-18 אלף איש שאספו מעל 62 טונות של אשפה. הסוג הנפוץ ביותר היה מוצרי עישון שונים ולאחר מכן פקקים, אריזות קרטון וקלקר, צלחות וסכו"ם, מוצרי היגיינה, בקבוקי משקאות ללא פיקדון, חומרי בנייה, מוצרי דיג וצעצועים. יום ניקוי הים הגדול, יהיה השנה יום הפנינג שכולו מוקדש לים ולהעלאת המודעות לשמירה  עליו.  ביום הזה יתקיימו בחלק מהחופים יתקיימו סיורים, הדרכות, פעילויות לכל המשפחה, בחירת שגריר הים התיכון, הופעות ועוד.

לכלוך בחופי הים. צילום: יהודית אילני

לכלוך בחופי הים. צילום: יהודית אילני

לכלוך בחופי הים. צילום: יהודית אילני

לכלוך בחופי הים. צילום: יהודית אילני

בקהילת אנשי הים התיכון אומרים כי על פי הערכות שונות, מדי שנה בשנה, מושלכים לימים ולאוקיינוסים, כ-8 מיליון טונות של פלסטיק. דוח ניטור לאומי של פסולת ימית לשנת 2019, שנערך על ידי המשרד להגנת הסביבה והמכון לחקר ימים ואגמים, גילה כי כ-70% מהפסולת בים, מורכבת מחלקי שקיות ואריזות פלסטיק, ובשנתיים האחרונות נוספו גם מסכות פנים רבות לפסולת בחופים ובים. לים יש גם תפקיד חשוב בשמירה על אקלים יציב, אך היכולת של הים לאזן את האקלים מצויה בסכנה נוכח השינויים הגלובליים. מזרח הים התיכון מתחמם בקצב מואץ בעקבות שינוי האקלים –וההתחממות הגלובלית והטמפרטורה שלו עלתה בכ-3 מעלות בעשורים האחרונים.

שינוי זה פוגע בחלק מהמינים הים תיכוניים. השמירה על הטבע בים, באמצעות שמורות טבע, מאפשרת לטבע הימי להמשיך לשגשג, להיות חסין יותר לשינוי האקלים, ואף לסייע למתן את שינוי האקלים באמצעות ספיחת פחמן דו חמצני.

מבצעי הניקיון באזורנו הם בהובלת קהילת הדרום של אנשי הים התיכון, אגף חופים אשדוד, שומרי הים אשקלון, בית ספר שדה שקמים, environmentalfitness,  עמותת חופש לבעלי חיים ובשיתוף איגוד ערים לאיכות סביבה נפת אשקלון, עמותת דלפיס, הרשת הירוקה ועוד.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר