הפאנל. מימין: ארז כלפון, קיצוני משמאל עמית ברכה. צילום: יעל צור
הפאנל. מימין: ארז כלפון, קיצוני משמאל עמית ברכה. צילום: יעל צור

מנכ"ל אדם טבע ודין קרא לסגור את קצא"א; יו"ר החברה השיב: "ללא קצא"א אין ביטחון אנרגטי לישראל"

הוויכוח ביניהם התקיים בפאנל שהתקיים במסגרת ועידת האנרגיה ועסקים הבינלאומית ה-18 שהתקיימה השבוע ועסק בעתיד שוק הדלק בעידן הרכבים החשמליים

פורסם בתאריך: 25.11.21 11:17

     

עימות חריף התפתח בין יו"ר קצא"א ארז כלפון לבין מנכ"ל אדם טבע ודין, עמית ברכה, בוועידת האנרגיה ועסקים הבינלאומית ה-18 שהתקיימה השבוע במלון כפר המכבייה ברמת גן.

במהלך פאנל שעסק בעתידו של משק הדלק בעידן הרכב החשמלי, תקף ברכה את חברת קצא"א ואמר כי "אחרי שהכחידה את שמורת האלמוגים באילת ואסון עברונה ורצף אסונות סביבתיים אנחנו מקדמים בכנסת חקיקה לביטול קצא"א. החברה הזאת לא מייצרת ביטחון אנרגטי למדינת ישראל אלא רק אסונות סביבתיים והכחדת מינים".

עוד הוסיף ברכה ואמר "צריך לבטל חברה כמו קצא"א כי קיבלה בשנות ה-60 רישיון לעבוד במחשכים, עם צו חיסיון במידע סביבתי. ב-2022 אין מקום לעבודה במחשכים. חברת קצא"א במתכונתה הנוכחית לא יכולה להמשיך להתקיים".

קצא"א

מי שהגיב לדברים החריפים הוא יו"ר קצא"א, ארז כלפון שאמר כי "בשני העשורים הקרובים הדלק הפוסילי ישמש אותנו במעבר לאנרגיות מתחדשות, ואני חושב שזה יהיה יותר משני עשורים. העסקה עם איחוד האמירויות נותנת לישראל להיות גשר בין ים סוף לים התיכון ונותנת ביטחון אנרגטי למדינה בלי להסתמך רק על הנמלים. אני לא קורא לסגור אף אחד. כ-85% מהדלק נכנס לישראל דרך קצא"א. מישהו מתבלבל – זה לא קשור לעסקה כזו או אחרת. המדינה חייבת זרימה שוטפת של דלק ותזקיקים, אחרת נחדול מלהתקיים. הממשלה היא בעלת המניות ואם היא רוצה לסגור – נקבל כל החלטה שלה".

עידו רוזיליו, יו"ר בית זיקוק פז אשדוד תמך בדבריו של כלפון וציין: "בתור אחד שעובד עם קצא"א ומקבל ממנה שירותים מדברים על לסגור אותה? אלו האנשים שמספקים את האנרגיה למדינת ישראל. היום התחושה שלנו כמי שמתעסקים עם דלקים פוסילים – שרק נעוף מהעיניים. שלא רוצים אותנו. לקטוע חלק בשרשרת האספקה כמו קצא"א זה לא הגיוני ויפגע בביטחון האנרגטי של ישראל. ללא אנרגיה אספקת מי השתייה בישראל נגמרת תוך זמן קצר ביותר. חדלה מלהתקיים. ולו מהסיבה הזו – יש חיוניות ברצף שרשרת האספקה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר