כחול על החול. צילום: דניאל אברהם
כחול על החול. צילום: דניאל אברהם

היום ומחר: תחרות צילום בנושא שמורת ים אבטח ותערוכה בחוף ניצנים

תחרות צילום מיוחדת, בנושאי ים וסביבה תתקיים באוקטובר בחוף ניצנים תחת השם The eyes of the sea. המתחרות בשלוש קטגוריות: הסביבה החופית, בתוך הים ומעל הים. המטרה: להדגיש את חשיבות קידום שמורת ים אבטח

פורסם בתאריך: 23.9.21 10:27

     

תחרות צילום מיוחדת The eyes of the sea המוקדשת לשמורת ים אבטח, נערכת החודש בין עשרות צלמים שהגישו צילומים מהסביבה הימית בין אשדוד לזיקים. נושא תחרות הצילום הוא שמורת הטבע הימית אבטח – מבט אל הסביבה הימית והסביבה החופית. מטרת התחרות לעורר מודעות לנושא הגנה על הים בכלל, והכרזת שמורת ים אבטח בפרט.

שמורת ים אבטח המוצעת להכרזה, תשתרע במרחב הימי בין הערים אשדוד בצפון ואשקלון בדרום, ובה מצוי מדגם מייצג של מגוון הביולוגי באזור, כולל הדולפין המצוי. שמורות טבע ימיות גדולות ויציבות הן פתרון מוכח להגנה על המגוון הביולוגי ולשמירה על הים.

תחרות הצילום היא בשתי קטגוריות: הסביבה החופית שבשמורת הטבע חולות ניצנים, כולל החוף המוכרז, והסביבה הימית שמעל לפני המים: המרחב הימי מאשדוד ועד זיקים.

אבקוע בדרך לים. צילום: משה דהן

אבקוע בדרך לים. צילום: משה דהן

קצף גל עוטף חוטית נודדת. צילום: דליה כורם טמיר

קצף גל עוטף חוטית נודדת. צילום: דליה כורם טמיר

היום, יום חמישי 23/9 10:00-19:00 ומחר יום שישי 24/9 10:00-14:00 תוצב בחוף ניצנים תערוכה המורכבת מהצילומים המועמדים לזכייה. הקהל שייחשף לשמורה באמצעות הצילומים המרהיבים מהאזור, ייקח חלק בבחירת צילום החביב הקהל.

במהלך התערוכה יתקיימו בחוף הפעלות מגוונות לכל המשפחה בנושא ים וסביבה – הדרכות, משחקים, מסלול אתגרים ועוד.

ביום חמישי 30.9.21 בין השעות 18:00-21:00, יתקיים ברחבת המסעדה-בר של חוף ניצנים, אירוע סיום והכרזת הזוכים בתחרות, הכולל סבב הרצאות קצרות על הים, הכרת הצלמים ועוד.

שני טובול רכזת קהילת הדרום של אנשי הים התיכון: "זו הזדמנות להגדיל את הכרתנו עם שמורת ים אבטח, עם כל הפלא שנמצא בה. אנו מאמינים שבאמצעות תמונות נוכל לחזק את החיבור והמודעות של כולנו לחשיבות השמורה הזו, להגנה עליה ולהרחבה של שטחה על מנת שתהווה בית מוגן לבעלי החיים המופלאים שמתגוררים בהם ובסביבתה".

ד"ר אביעד שיינין – מנהל מרכז הדולפין והים של עמותת דלפיס ובין שופטי התחרות: "לרובנו הים הוא הכחול הגדול וחול, והים התיכון מזוהם וצבוע בצבעי שחור. דרך התמונות והתיעוד המרשים בשלל צבעים אנו מקווים לשנות את התפיסה לגבי הים התיכון שלנו ושכולם יראו שלא הכול שחור ויש על מה לשמור".

שבלול על ערימת צדפים. צילום: יוסי הראל

שבלול על ערימת צדפים. צילום: יוסי הראל

מנהלת אגף הסברה ברשות הטבע והגנים מזי מגנאג'י מוסקוביץ': "הים הוא אוצר טבע עשיר שמשמש גם מקום בילוי והשראה לאדם. הים והיצורים החיים בו נמצאים בסכנה ותחת איומים רבים. הכרזה על שמורות טבע ימיות גדולות ומנוהלות היא הדרך היחידה להבטת עתידו של 'הנכס הלאומי הכחול' השוכן לחופינו. רשות הטבע והגנים תקים בימי התערוכה עמדת הסברה, הציבור מוזמן להגיע אליה ולהבין מדוע ישראל זקוקה לשמורות טבע ימיות, מה הים התיכון מספק לנו ומה מאיים עליו, מה קורה מתחת לפני המים ובנוסף להכיר את אורחות חייו של את אחד היצורים החיים בים – צב הים".

הצילומים יוצגו במהלך השנה בתערוכה נודדת ברחבי הארץ במטרה לקרב את כלל הציבור לקיים בחלקו הדרומי של הים התיכון ולחשיבות להגן ולשמור על השטח הימי והחופי באזור זה.

התחרות והאירועים הם ביוזמת קהילת הדרום של אנשי הים התיכון, ועמותת דלפיס, ובשיתוף רשות הטבע והגנים, החברה להגנת הטבע, איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון ומועצה אזורית חוף אשקלון – מחלקת תיירות.

התחרות‌ ‌אינה‌ ‌למטרות‌ ‌רווח,‌ ‌וכל‌ ‌התוצרים‌ ‌ישמשו‌ ‌להמשך‌ ‌הפעילות‌ ‌למען‌ הסביבה הימית.

אירוע ללא רישום וללא תשלום.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר