גור חדף. צילום: גאלה בלכר
אחד מגורי החדף שנמצאו בסירה. צילום: גאלה בלכר

"אחד היונקים הקטנים בעולם": גורי חדף נמצאו בסירה ישנה במרינה באשקלון

גורי החדף שנמצאו בתוך סירה ישנה במרינה באשקלון כשהם אבודים ללא אמם וללא דרך להאכיל אותם. חייהם ניצלו רק לאחר שהועברו למושבת חדפים בגן הזיאולוגי באוניברסיטת תל אביב

פורסם בתאריך: 12.1.21 19:10

     

ביום ראשון השבוע התקבלה פנייה במחלקה הווטרינרית באשקלון על גורי חדף שנמצאו בסירה פרטית ישנה של תושב העיר. אורן, שמצא את הגורים בעת פינוי הסירה שלו וזיהה שלא מדובר בגורי עכבר או חולדות והתקשר למחלקה הווטרינרית של עיריית אשקלון, "לאחר שיחה קצרה עם זיוה מהמחלקה הווטרינרית נפגשנו והעברתי לה את השלישייה והיא שהסבירה לי שמדובר בגורי חדף", סיפר.

גאלה בלכר ממערך ה"חי-בולנס" של רשות הטבע והגנים מסבירה כי מה שמיוחד בחדף זה שהוא בין היונקים הקטנים בעולם, ובגלל גודלו ושטח הפנים שלו הוא מאבד חום מהר ולכן הוא חייב לאכול כל שעתיים על מנת לא למות. "בגלל שהגורים עדיין יונקים היה צריך לחשוב על איך להחזיק אותם בחיים, הם סירבו לאכול מיץ זחלים ולכן מטפלת בבית החולים לחיות בר בספארי ברמת גן הציעה להעביר אותם לאריאל דרבקין מסטרנט באוניברסיטה תל אביב שעושה מחקר על חדפים ובמקרה יש לו מושבה של אמהות מניקות", סיפרה בלכר.

אלי ארביב וגורי החדף. צילום: גאלה בלכר

אלי ארביב וגורי החדף. צילום: גאלה בלכר

אלי ארביב פקח מהמחלקה הווטרינרית יצא מיד לנסיעה לתל אביב כדי להעביר את גורי החדפים כמה שיותר מהר לאומנה בגן הזואולוגי בתל אביב. "במהלך הערב התקשר אלי מיכאל הווטרינר העירוני ומסר לי שהשלישייה כבר נמצאת בגן הזואולוגי באוניברסיטת תל אביב וגם שיתף אותי בסרטון של השלישיה עם האם האומנת שמניקה אותם ושהם בידיים טובות. נדהמתי מהמהירות שבא טיפלו בנושא ומהיחס שהם העניקו לנושא", הוסיף אורן.

"החדפים שנמצאו בני ארבעה ימים בערך", אמר דרבקין שקיבל את הגורים לידיו, "הם עדיין עיוורים ומאוד מאוד קטנים. החדף היא חיה יונקת מדהימה. גם בחייו הבוגרים מגיע החדף למשקל של עד שבעה גרמים ותוחלת חייו מגיעה למקסימום של שנה וחצי בטבע או שלוש שנים בשבי. זו חיה שפעילה כל היום ועסוקה בחיפוש מתמיד אחר מזון כך שמהירות ההגעה שלהם אלינו הייתה קריטית להמשך חייהם", הסביר.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




הווטרינר העירוני, ד"ר מיכאל שפירו, אמר כי "החשיבות בהגנה על מגוון המינים של חיות הבר במרחב העירוני עומדת כל העת לנגד עיניה של הרשות ואנו מודים לרשות הטבע והגנים, למתנדבים המדהימים ולגן הזואולוגי במתן המענה המהיר והמקצועי. בפרט, ד"ר גאלה בלכר ממערך 'חי-בולנס' של רשות הטבע והגנים שעזרה לנו לחבור לאריאל ומספקת לנו פעמים רבות מתן פתרון לחיות בר פצועות".

גור חדף. צילום: גאלה בלכר

גור חדף. צילום: גאלה בלכר

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר