פעילי המרד בהכחדה
פעילי המרד בהכחדה בכניסה לקצא"א ותחנת הכוח. צילום: ליאל בירן

"אנרגיה מזהמת": פעילים סביבתיים חסמו את הכניסה לקצא"א ותחנת הכוח באשקלון

במחאה על השימוש בפחם ונפט, הגיעו הבוקר פעילי איכות סביבה לאשקלון וחסמו את הכניסה לקצא"א ותחנת הכוח. המשטרה פינתה אותם משם

פורסם בתאריך: 13.12.20 18:43

     

עובדי מתחם קצא"א ותחנת הכוח רוטנברג באשקלון שהגיעו הבוקר למקום העבודה נתקלו בחסימה אנושית בכביש הגישה. פעילים מתנועות "המרד בהכחדה" ו-"מגמה ירוקה" התיישבו על הכביש והרימו שלטי "מרד למען החיים", כאשר חלקם שוכבים על הכביש מכוסים בפחם.

פעילי המרד בהכחדה

חלק מהפעילים כוסו בפחם. צילום: ליאל בירן

לדברי הפעילים חברת קצא"א (קו צינור אירופה אסיה), "שלפני מספר שנים הייתה אחראית על דליפת הנפט בשמורת עברונה, אחד האסונות הסביבתיים החמורים בתולדות ישראל, חתמה באוקטובר על הסכם לשינוע נפט מאיחוד האמירויות. הסכם זה צפוי להמשיך לכבול את ישראל לדלקי מאובנים לעשרות שנים קדימה", כך על פי הפרסומים בדף הפייסבוק של התנועה.

פעילי המרד בהכחדה. צילום: פייסבוק "המרד בהכחדה"

המשטרה מפנה את הפעילים. צילום: ליאל בירן

על רקע זה, חסמו כאמור הפעילים את כביש הגישה "במחאה על המשך והגברת השימוש בדלקי מאובנים המאיצים את התלהטות כדור הארץ ואת חורבן החיים שעליו". כעבור זמן קצר הגיעו למקום שוטרי משטרת אשקלון והחל בפינוי של המוחים. מאחר והם לא התפנו מרצון, נאלצו השוטרים להרים אותם ולפנות את הכביש.

לדברי תנועת "המרד בהכחדה", על אף שברחבי העולם ישנה מצד אחד נסיגה בשימוש בפחם, נפט וגז ומאידך עלייה בשימוש באנרגיות מתחדשות כמו אנרגיה סולארית וכדומה, ישראל ממשיכה להשקיע מיליארדי שקלים בפרויקטים מזהמים של גז ונפט, "כאילו אין כלום ולא יהיה כלום". לדבריהם, יעדי משרד האנרגיה למעבר לאנרגיה מתחדשת הם מהנמוכים בקרב מדינות ה-OECD ובכל זאת "שר האנרגיה וראש הממשלה ממשיכים להתפאר בהישגים דלים באופן מביך אל מול חומרת המשבר".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




ישי לכיש, פעיל המרד בהכחדה, אמר כי המחאה לא תיפסק, "לא ברור למה במדינה שטופת שמש כמו ישראל משרד האנרגיה מתעקש להפיק אנרגיה דווקא מהמקורות המזהמים ביותר. אנחנו לא מוכנים לשבת בחיבוק ידיים בזמן שפוליטיקאים חסרי אחריות מעלים באש את העתיד שלנו במפעלי פחם, נפט וגז. לא נפסיק למחות עד שמדינת ישראל תתעורר למשבר האקלים ותעבור ל-100% אנרגיה מתחדשת".

מחברת קצא"א נמסר בתגובה: "קצא"א היא שער האנרגיה של מדינת ישראל ולפעילותה חשיבות אסטרטגית וחיונית למשק האנרגיה הישראלי ולתפקודו הרציף.
קצא"א מחויבת לבטיחות וביטחון תושבי האזור בו היא פועלת, שחלק ניכר מהם עובדי החברה, ומשקיעה בכך משאבים ואמצעים רבים. החברה מצוידת באמצעי בטיחות, מניעה ובקרה, מהחדישים ביותר בתחום ועובדיה עוברים באופן תדיר הכשרות תקופתיות ותרגולים. החברה מבוקרת ומפוקחת על ידי כלל הגורמים הרלוונטיים ומיישמת הנחיותיהם באופן מלא".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר