המכל שממנו דלף החומר שגרם לריחות הקשים. צילום: דוברות המשרד להגנת הסביבה
המכל שממנו דלף החומר שגרם לריחות הקשים. צילום: דוברות המשרד להגנת הסביבה

"למען יראו ויראו": בקשה נוספת לייצוגית נגד קצא"א על כ-200 מיליון ש"ח

דוד מוסקוביץ מאשקלון הגיש בקשה לתביעה ייצוגית נגד חברת קצא"א בגין אירוע דליפת הדלק ביום חמישי. "איכות החיים של תושבי אשקלון, אשדוד והסביבה, אינה יכולה להמשיך ולהיות הפקר", נכתב בבקשה. מדובר בבקשה שניה שהוגשה, זאת לאחר שרק ביום חמישי הוגשה בקשה דומה על סך 100 מיליון ש"ח

פורסם בתאריך: 29.11.20 11:36

     

דוד מוסקוביץ', תושב אשקלון בעל מוסך בעיר, הגיש הבוקר בקשה לתביעה ייצוגית נגד חברת קצא"א בגין אירוע דליפת הדלק שגרם למטרד ריח כבד לתושבי אשקלון והסביבה.

בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, טוען מוסקוביץ' כי הקבוצה שנפגעה ממטרד הריח היא "כל אדם שנחשף לזיהום אוויר ומטרדי ריח מחוות המכלים של המשיבה, המצויה בדרום העיר אשקלון, אשר אירעה ביום 25.11.20 לפנות בוקר ולאחר מכן".

בכמה תושבים מדובר? על פי הבקשה חברי הקבוצה כי כ-170 אלף איש אולם לפי ההערכה 130 אלף איש נחשפו למטרדי הריח. הפיצוי הנדרש לכל אחד הוא 1,500 ש"ח ובסך הכל 195 מיליון ש"ח.

חברת קצא"א

התביעה מוגשת על רקע האירוע שהתרחש ביום חמישי האחרון והחל לפנות בוקר כאשר דלק גולמי דלף מאחד המכלים של חברת קצא"א וגם לזיהום אוויר ומטרדי ריח חמורים מהם סבלו תושבי אשקלון ואשדוד במשך שעות ארוכות. בשלב כלשהו הודיעו המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות כי הם ממליצים לתושבים לסגור את החלונות ולהימנע מפעילות גופנית מאומצת.

על פי הבקשה, חוות המכלים והדלקים של קצא"א "הינו יותר ממפעל מזהם. מדובר בתופעה מייצגת – מדובר בתסמין לישראליות המכוערת המוצאת ביטוי בתרבות הסמוך וה-'פל-קל', בזלזול בסבלם של אנשים, בגישת 'השב ואל תעשה' מצד המשיבה, ובתאוות בצע לשמה מצד עוסקים במשק אשר יעשו הכול על מנת לשלשל לכיסם את הדולר הנוסף תוך התעלמות מסבלו של הציבור".

עוד נכתב בבקשה כי קצא"א אמורה לשלם על הפגיעה באיכות חייהם של תושבי אשקלון, "אין אדם אחד המתגורר באזור אשקלון והסביבה, בעשרות השנים האחרונות, שלא זכה להחשף לריחות הקשים ולזיהום אוויר, אשר מופץ מידי ארוע משעריה של חוות הדלקים של המשיבה, הממוקם לא רחוק משם. מדובר בתופעה מדהימה הנמשכת לאורך עשרות שנים, כל פעם באירוע קשה אחר. לא עוד, הגיעו מים עד נפש. הגיע העת לבער את זה הנגע – על המשיבה לשלם בגין מעשיה ומחדליה למען יראו וייראו. איכות החיים של תושבי אשקלון, אשדוד והסביבה, אינה יכולה להמשיך ולהיות הפקר".

בבקשה נטען כי חברת קצא"א אוחזת, "ב-24 מכלי אכסון של נפט גולמי, שבו נפח אכסון של כ-2 מליון מטר מעקב. בנוסף, אוחזת המשיבה ב-10 מכלי אכסון של מוצרי דלק, בנפח של כ-400,000 מטר מעוקב. במקום מאוכסנים נפט ומרים נוספים , לרבות מזוייט, בנזין, סולר ועוד. כל אחד מהחומרים הללו, מאוכסן בנפרד, במיכלים מיוחדים ויורדים, המכוסים בגגות צפים, שמטרתם למנוע דליפה של אדי דלק לאויר וכן למנוע הצטברות של גזים במכלים".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




מדובר בתביעה שנייה שמוגשת נגד החברה. רק ביום חמישי הוגשה בקשה נוספת לתביעה ייצוגית נגד קצא"א על ידי רונן אלוש, המתגורר בשכונת ברנע באשקלון. הבקשה של אלוש עומדת על סך 100 מיליון ש"ח.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר