המכל שממנו דלף החומר שגרם לריחות הקשים. צילום: דוברות המשרד להגנת הסביבה
המכל שממנו דלף החומר שגרם לריחות הקשים. צילום: דוברות המשרד להגנת הסביבה

הדליפה בקצא"א נמשכת: העירייה מאיימת בהגשת תביעה יצוגית בשם תושבי אשקלון

המשרד להגנת הסביבה יוציא היום צו לחברה להפסקת המפגע, ולהשבתה מפעילות שוטפת של המכל שהתגלתה בו תקלה; מנהלי קצא"א יזומנו לשימוע במשרד; השרה להגנת הסביבה: "בהתאם לתוצאות התחקיר, המשרד ישקול נקיטה באמצעים נוספים העומדים לרשותו"

פורסם בתאריך: 27.11.20 14:07

     

בהמשך לריחות הגז שהתפשטו מאתמול בבוקר באזור אשקלון שהתבררו מדליפת דלק הגולמי בגג אחד ממכלי אחסון הדלק במתחם החביות של קצא"א בדרום אשקלון, המשיכו גם בשעות הבוקר להגיע פניות מתושבי אזור אשקלון על מפגעי ריח קשים.

בדיקת המשרד להגנת הסביבה אתמול העלתה, כי מקור הריח הוא באחד ממכלי הדלק הגולמי שנמצאים בצידה הצפוני של חוות המכלים, קרוב לאשקלון. בשטח נמצא מכל דלק שעל גגו אותרו שאריות של דלק גולמי מעורב עם מי גשמים, והדבר יצר את מפגע הריח הכבד והחריג באזור.

ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם יחד עם מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, דוד יהלומי, מנהל מחוז דרום במשרד, ברוך ובר, מנכ"לית איגוד ערים לאיכות סביבה נפת אשקלון מיטל אמיתי וכונני המשרד להגנת הסביבה הגיעו הבוקר לביקור במתחם קצא"א מדרום לאשקלון.

גלם ואמיתי עם בכירי המשרד להגנת הסביבה וקצא"א היום סמוך למכל הדולף. צילום: דוברות המשרד להגנת הסביבה

גלם ואמיתי עם בכירי המשרד להגנת הסביבה וקצא"א היום סמוך למכל הדולף. צילום: דוברות המשרד להגנת הסביבה

היה נראה כי עובדי קצא"א מטפלים בתקלה ומפסיקים את זיהום האוויר הקשה והמטריד אך לאור הימשכות המפגע, הודיע המשרד להגנת הסביבה כי יוציא עוד היום צו לחברת קצא"א ומנהליה להפסקת המפגע, המורה על נקיטה בצעדים מיידיים, כולל: שאיבת הדלק שדלף לגג המכל באופן מיידי וניקוי הגג מכל שרידי דלק, הפסקת הזנת דלק למכל והשבתתו מפעילות שוטפת ונקיטת אמצעים למניעת המשך אידוי הדלק.

"חזרת המכל לפעילות תותנה בקבלת דוח תקינות לאטימות המכל, לרבות הגג שאליו דלף החומר, וממצאי תחקיר כי התקלה טופלה באופן סופי, כך שתונח דעתו של המשרד שלא תתרחש שוב. המשרד יזמן את מנהלי קצא"א לשימוע" הסבירו היום אנשי המשרד.

ראש עיריית אשקלון היה יותר נסער ואף איים לתבוע את החברה. "העירייה שוקלת הגשת תביעה ייצוגית נגד קצא"א" אמר גלאם בצאתו מפגישה עם הנהלת החברה, מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה ומנכ"לית איגוד ערים לאיכות סביבה, מיטל אמיתי.

"לא יכול להיות מצב שמתקן כזה אסטרטגי במדינת ישראל וכל הגורמים הביצועיים שנמצאים פה ואחרי כל כך הרבה שעות אין עדיין תשובה ממה זה נגרם ואיך זה נגרם" הסביר גלאם.

 

עוד מסרו במשרד להגנת הסביבה כי המשרד ינקוט בכל האמצעים העומדים לרשותו אל מול החברה, למניעת המפגע והישנותו.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר