מסיירים באגם ניצנים. צילום: יח"צ
מסיירים באגם ניצנים. צילום: יח"צ

שומרי הטבע החדשים סיירו בחולות ניצנים

מגפת הקורונה הפכה אותם למובטלים אבל אז הם נקלטו לעבודה כשומרי טבע ברשות הטבע והגנים. השבוע הם הגיעו לחולות ניצנים ולמדו על ערכי הטבע הרבים שיש ממש סמוך לאשקלון

פורסם בתאריך: 29.10.20 11:53

     

השבוע החל שיתוף פעולה ייחודי בין המרכז לחינוך סביבתי של איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון לבין רשות הטבע והגנים, במסגרת "פרויקט ה-500" – פרויקט לאומי לעידוד התעסוקה, בהובלת רשות הטבע והגנים ובתמיכת משרד האוצר, לגיוס לעבודה של 500 "מובטלי קורונה" למען משימות שונות של שמירת טבע ברחבי הארץ.

במסגרת שיתוף הפעולה הייחודי עם האיגוד, בשבועות הקרובים ישתתפו עובדי הפרויקט, המועסקים באזור מישור החוף הדרומי, בסיורים והרצאות מגוונות מטעם האיגוד.

הרצאות על ערכי הטבע בחולות ניצנים. צילום: יח"צ

הרצאות על ערכי הטבע בחולות ניצנים. צילום: יח"צ

המפגש הראשון התקיים בסופ"ש האחרון באזור חולות ניצנים, בהובלתן של ברוריה טישלר – מנהלת מחלקת חינוך, קהילה והמרכז לחינוך סביבתי באיגוד הערים ורונית רוזן – מנהלת גן לאומי אשקלון, רשות הטבע והגנים ובהנחייתו של מר יגאל סלע, מדריך ותיק במרכז החינוכי של האיגוד.

המפגש כלל סיור לאורך בריכות מי התהום הסמוכות לחוף הים, תצפית על הדיונות, הסבר על החי והצומח באזור ועיסוק בדילמות של שימור מול פיתוח.

הרצאות על ערכי הטבע בחולות ניצנים. צילום: יח"צ

הרצאות על ערכי הטבע בחולות ניצנים. צילום: יח"צ

שגיא ג'מיל, בן 23 מאשקלון העובד בפרויקט סיפר: "בעבר לקחתי את הטבע כמובן מאליו, במקום להבין שלפעולות שלנו ולדברים שאנחנו ומשאירים אחרינו יש משמעות ארוכת טווח. אני שמח להגיד שהיום למדתי לאהוב את הטבע, לכבד אותו וגם לשמור עליו למען הדורות הבאים".

 

מיטל אמיתי, מנכ"לית איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון: "האיגוד שמח לקחת חלק בפרויקט ייחודי וחשוב זה. הפרויקט משקף את ערכי ומטרות האיגוד, לשמור ולהגן על הסביבה יחד עם שיפור איכות החיים של התושבים. האיגוד ימשיך ללוות את הפרויקט ולפעול בתחום הפיקוח והאכיפה אך גם בתחום ההסברה והחינוך הסביבתי."


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




שאול גולדשטיין מנכל רשות הטבע והגנים שיזם את הפרויקט: ״יש לנו ארץ נהדרת, עמוסה בערכי טבע ומורשת אך טובעת בזבל ואי אפשר להמשיך ככה. מצד שני אנחנו נמצאים בתקופה מורכבת, אנשים רבים ללא תעסוקה. במיזם הזה שיזמתי בשיתוף משרד האוצר אנחנו מעסיקים 500 אנשים במשימות שמירת טבע, טיפול במינים פולשים וניקיון הארץ. אני קורא לציבור להצטרף למשימה כי אכפת לנו מהארץ שלנו״.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר