מדורה
מדורה

ביטול המדורות הביא לירידה עצומה בזיהום האוויר באשקלון

על פי בדיקת המשרד להגנת הסביבה ביטול המדורות בשל ההנחיות הנוגעות להתפשטות קורונה, הובילו את ריכוזי זיהום האוויר באשקלון לירידה של 83% ביחס לל"ג בעומר של השנה שעברה, אך עדיין נרשמה עלייה קלה ביחס ליום רגיל

פורסם בתאריך: 12.5.20 17:28

     

הציבור באשקלון מילא השנה אחר ההנחיות ותקנות לשעת חירום, אשר אסרו השנה על קיום מדורות בכל רחבי הארץ כדי למנוע את התפשטות נגיף קורונה, והדבר בא לידי ביטוי בנתוני ריכוזי המזהמים.

ממדידות איכות האוויר שביצע המערך הארצי לניטור אוויר במשרד להגנת הסביבה עולה, כי בכל התחנות ברחבי הארץ המודדות חלקיקים בגודל של עד 2.5 מיקרון שהם ברובם חלקיקי שריפה המסוכנים לבריאות האדם, נרשמה ירידה חדה של עשרות אחוזים. בהשוואה לל"ג בעומר 2019 שיעור הירידה ברמה הארצית הגיע אף לעד כ-90%.

בתחנת אשקלון דרום במדידה של חלקיקים קטנים מ-2.5 מיקרון על בסיס שעתי, נרשמה אמנם עליה של 14 אחוזים ביחס ליום רגיל, אך ביחס לל"ג בעומר בשנה שעברה נרשמה ירידה של 83 אחוזים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




במשרד להגנת הסביבה מסבירים את העלייה הקלה ביחס ליום בהיר רגיל ואומרים כי "יש לזכור כי ערכים אלה מושפעים גם מערכי הלחות הגבוהים ששררו במישור החוף השפלה הפנימית וצפון הנגב (באר שבע). ריכוזי החלקיקים הנמדדים מושפעים בין השאר ממיקום המדורות יחסית לתחנת הניטור ובתנאים המטאורולוגיים כגון: כיוון ומהירות הרוח ותנאי הערבול באטמוספירה".

אז באשקלון לא היו מדורות אבל ציינו את חגיגות ל"ג בעומר בצורה אחרת: בעקבות האיסור על הדלקת מדורות והתקהלויות, הגיעו לעיר, בשיתוף המחלקה לתרבות יהודית בעירייה והמועצה הדתית אשקלון, "קרונות השמחה", שלוש משאיות צבעוניות ומאירות, שסיירו בשכונות השונות, ניגנו מוזיקה ואיחלו חג שמח לתושבי העיר.

קרונות השמחה. צילום: אלדד עובדיה

קרונות השמחה. צילום: אלדד עובדיה

ראש העירייה, תומר גלאם: "כפי שלא ויתרנו על ציון מועדי ישראל בחודשיים האחרונים, לא ויתרנו גם על ציון ל"ג בעומר ובהתאם למצב, עשינו שמח לתושבים באמצעות קרונות השמחה. כולי תקווה שנשוב לחגוג כמיטב המסורת את חגי ישראל בהקדם וברוב עם. עד אז, אני מבקש מהתושבים להמשיך לשמור על ההנחיות של משרד הבריאות למניעה של התפשטות נוספת של נגיף הקורונה. שמרו על עצמכם. חג שמח".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר