תחנת הכח רוטנברג של חברת החשמל. צילום: אלירם משה
תחנת הכח רוטנברג של חברת החשמל. צילום: אלירם משה

התחזית לעוד חמש שנים: תושבי אשקלון ינשמו אויר נקי יותר

אם תעמוד הממשלה בהבטחותיה למרות הטלטלות הפוליטיות אז תושבי אשקלון הרוויחו. כבר בעוד שנתיים יופסק בהדרגה ייצור החשמל על ידי פחם ואולי התחלואה באזור תרד

פורסם בתאריך: 25.11.19 12:55

     

ההסלמה במצב הביטחוני ושיגורי הרקטות לעבר אשקלון וישובי הדרום לפני שבועיים הביאו איתם גם שתי הבטחות ממשלתיות שקברניטי העיר עומלים כדי שיהפכו למציאות מעבר להכרזות.

אחת מההבטחות היתה של שר האנרגיה, יובל שטייניץ, על הסבת תחנת הכוח הפחמית 'רוטנברג' באשקלון לייצור חשמל באמצעות גז טבעי. "נסגור את התחנה הפחמית באשקלון עד שנת 2024 ולא עד שנת 2030 כפי שחשבנו", אמר שטייניץ בביקורו בחמ"ל העירייה והוסיף: "בתוך ארבע שנים זיהום האוויר באשקלון יירד משמעותית".

השר יובל שטייניץ וראש עיריית אשקלון תומר גלאם. צילום: יוסי וייס, חברת החשמל

כעת מפרסם משרד האנרגיה את לוח הזמנים ליישום אותה החלטה: בעוד שנתיים וחצי, כלומר בחודש יוני 2022, מתוכננת יחידת היצור הפחמית הראשונה להיסגר ותוסב לעבודה בגז טבעי; שאר היחידות יוסבו בהדרגה עד להשבתה מלאה של יחידות יצור החשמל בפחם בחודש אוקטובר 2024.

מתחם אחסנת הפחם בתחנת הכוח רוטנברג. האם תהפוך לתמונה היסטורית?

ראש העיר, תומר גלאם: "הבשורה המהפכנית של שר האנרגיה, יובל שטייניץ, לפיה התחנה הפחמית באשקלון תעבור לפעול באמצעות גז טבעי, מקבלת תוקף של ממש עם פרסום לוח הזמנים לביצועה. הגיע הזמן לעשות סוף לפחם בעיר ולדאוג לאוויר נקי ובריא יותר עבור תושבי אשקלון".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




כעת נותר לקוות שמשרד יתמיד במהלך הגם שבצפויים בו שינויים נרחבים מאוד בחודשים הקרובים כמו גם בכלל משרד הממשלה לאור ההתפתחויות הפוליטיות ושתושבי אשקלון לא יישארו בעוד ארבע שנים עם הבטחות בלבד.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר