סכנת זיהום אויר. העשן מיתמר בתחנת הכח רוטנברג.
סכנת זיהום אויר. העשן מיתמר בתחנת הכח רוטנברג.

בגלל זיהום אוויר: המשרד להגנת הסביבה קיים שימוע להנהלת תחנת הכוח

השימוע התקיים בעקבות ביקור של פקחי איגוד ערים לאיכות סביבה בתחנת הכוח רוטנברג, בה התברר כי ממתחם אחסנת הפחם מיתמר עשן אשר גורם למטרדי ריח בכל האזור. בעקבות השימוע צפויים הליכי אכיפה נגד חברת החשמל שמסרה בתגובה: "לחברה אין כל קשר לאירועי הריח המדוברים"

פורסם בתאריך: 13.8.19 13:34

     

הריח באזור מגוריכם בלתי נסבל? ייתכן שמדובר בעבירה על הוראות חוק אויר נקי ושזכותכם להתלונן עליה ולבקש לאכוף את החוק נגד העבריינים.

בחודשים האחרונים התלוננו תושבים בקיבוץ זיקים לא אחת על ריחות רעים המגיעים לדבריהם מכיוון תחנת הכח רוטנברג, תחנת הכח הפחמית של חברת החשמל הממוקמת כקילומטר מצפון לקיבוץ.

העשן במתחם אחסנת הפחם בתחנת הכוח בתמונה שצילם הכונן

בעקבות התלונות הגיעו פקחי האיגוד לתחנה ובסריקות גילו תימרות עשן ממתחם אחסנת הפחם בתחנת הכוח רוטנברג, אשר לא דווחו לאיגוד ואף לא טופלו כנדרש.

הממצאים הגיעו למשרדי איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון. מנכ"לית האיגוד מיטל אמיתי פנתה למנהל מחוז דרום במשרד להגנת הסביבה, ברוך ובר, בבקשה כי המשרד יפעיל את סמכויות האכיפה שבידיו כנגד חברת החשמל בגין המפגעים הסביבתיים שמלבד סבלם של התושבים מהריח הרע בסביבתם עשויים גם לגרום לתחלואה קשה בקרבם.

העשן המיתמר ממתחם אחסנת הפחם כפי שצילם הכונן

ובר זימן את מנהלי חברת החשמל לשימוע בגין ההפרות לכאורה של תנאי היתר הפליטה בניגוד להוראות חוק אוויר נקי.

אמיתי שנכחה בשימוע ביקשה מהמשרד כי יפעל כנגד המקור למפגע שאותר בתחנת הכוח רוטנברג, על מנת להפסיקו לאלתר ולאכוף את הדין על האחראים לו.

במהלך השימוע ציין ובר, כי המשרד להגנת הסביבה רואה בחומרה רבה את הפרות תנאי היתר הפליטה והוראות חוק למניעת מפגעים, וכי רשם בפניו את טענות נציגי חברת החשמל והודיע שלאחר שעיין במסמכי השימוע והמסמכים הנלווים אליו, החליט להמליץ על פתיחה בהליכי אכיפה כנגד חברת החשמל.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"


מנכ"לית האיגוד מיטל אמיתי מסרה כי היא מברכת על החלטת המשרד להגנת הסביבה להתחיל בהליכי אכיפה והוסיפה כי רק מדיניות נחושה של אפס סובלנות כנגד מפגעי סביבה תוביל לתוצאות מעשיות שעיקרן הפחתת הזיהום ושמירה על איכות אוויר נאותה לתושבי נפת אשקלון.

המשמעות היא קנס כספי כבד נגד חברת החשמל שמסרה בתגובה כי הם "סמוכים בטוחים כי לחברה אין כל קשר לאירועי הריח המדוברים. החברה תציג טענותיה בפני הגורמים הרלוונטיים".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר