הפקחים משחררים את צב הים החום למים לאחר שכבר מת. צילום: דוברות רשות הטבע והגנים

רשת דייג שהושארה בלב ים הפכה למלכודת מוות

פורסם בתאריך: 15.5.19 14:21

     

רשת דיג שהושארה בלב ים הפכה למפגע ולמלכודת לבעלי חיים וערכי טבע ימיים. השבוע מצאו את מותם ברשת הזו צב ים חום ודג גיטרן. פקחי היחידה הימית של רשות הטבע והגנים הוזעקו על ידי יחידת סנפיר של חיל הים שזיהו את 'רשת הרפאים' שנסחפת ממקום למקום כשבתוך הסבך לכוד צב הים הגדול לאחר שכבר מת.
רשת הדייג החלה להיסחף בסמוך לגבול עם עזה. עם קבלת הדיווח חברו הפקחים לספינה הצבאית שכיוונה אותם לרשת הרפאים. הפקחים אספו את הרשת לסירתם חילצו את צב הים ואף זיהו בתוך הסבך גד מסוג גיטרן.

ברשות הטבע והגנים מציינים כי רשתות הרפאים, אלו הן רשתות הדייג שנשארות בלב הים ונסחפות על פני מרחק של קילומטרים רבים הופכות מהר מאוד למלכודת מוות לבעלי חיים בסביבה הימית, שנלכדים בה ללא יכולת להשתחרר וכך הם מוצאים לבסוף את מותם, כמו שקרה גם הפעם.

לדברי יגאל בן ארי, מנהל היחידה הימית של רשות הטבע והגנים, "שיתוף הפעולה הפורה עם חיל הים בסביבה הימית הוא פרי מיזם צבא הגנה לטבע – "מפקדים לוקחים אחריות על סביבתם", המשותף לצה"ל, משרד הביטחון, החברה להגנת הטבע ורשות הטבע והגנים"מסר היום מנהל היחידה הימית של רשות הטבע והגנים, יגאל בן ארי והוסיף  "בזכות מיזם זה, שהוקם במטרת להוביל מפקדים וחיילים לאחריות ומעורבות פעילה לשמירה על ערכי הטבע, הנוף והמורשת שבסביבתם, אנו מצליחים לפקח ולשמור על הסביבה הימית ובעלי החיים המצויים בה באופן יעיל, מתקדם ואיכותי יותר".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר