התן הפצוע. צילום: דוברות עיריית אשקלון

העירייה: ראיתם נחש, שועל או תן במצוקה – דווחו למוקד העירוני

הנחשים יוצאים מהמחילות עם התחממות האדמה באביב, התנים והשועלים המתרוצצים ברחובות בלילות כבר הפכו לדבר שבשגרה. אז מה עושים כשנתקלים בחיה כזו? הוטרינר העירוני מסביר

פורסם בתאריך: 30.4.19 10:42

     

משנה לשנה מרחבי הטבע הפתוחים בין אשקלון לאשדוד מצטמקים בשל תנופת הבנייה וככל שחולפות השנים תושבי העיר נתקלים פעם אחר פעם ביתר שאת בשועלים או תנים שמסתובבים ברחובות העיר, בעיקר בצפונה ותרים אחר מזון.

השועלים והתנים נמלטים במהירות כשמתקרבים אליהם אך לא אחת עם אור ראשון מתגלים בכבישי העיר פגרי תנים ושועלים שנדרסו על ידי כלי רכב ומצאו את מותם. כך קרה גם ביום שבת האחרון.  אל המחלקה הווטרנית בעירייה התקבל דיווח על תן פצוע שהיה כלוא בחצר בית ברחוב יקותיאל אדם שסמוך למרינה. תורן המחלקה, ניר גלאון יצא למקום ואכן גילה במקום תן פצוע וחולה מאוד שככל הנראה גם לוקה בעיוורון.

התן נלכד בזהירות ונבדק ולאחר הערכה רפואית הוחלט להעבירו לגן הלאומי ומשם בעזרת העמותה להצלת חיות הבר, הועבר לבית החולים לחיות בר שבספארי.

התן מועבר לספארי. צילום: דוברות עיריית אשקלון

מנהל המחלקה הווטרינרית, ד"ר גדי שרביט מסביר שמלבד הטיפול בחיות המוכרות לנו מהמרחב העירוני, הכלים והחתולים עוסקת המחלקה גם בשמירה על חיות הבר שאינן מצויות בבתי התושבים.  "חיות הבר בתחום העיר כגון התנים והשועלים הנם חלק מהנוף האורבאני של העיר וסביבת מחייתם הטבעית של חיות אלו, על כן אנו מחויבים לדאוג להם כפי שאנו דואגים לרווחת חיות הבית בעיר" מסביר ד"ר שרביט ואף מנחה את התושבים מה לעשות במקרה שנתקלים בחיה כזו כשהיא במצוקה: "אני מבקש מתושבי העיר להתקשר למוקד 106 העירוני על כל מקרה של חשד לחיית בר פצועה ומפקחי השירות הווטרינרי יטפלו בכל אירוע במהירות ובמקצועיות ביחד עם נציגי רשות הטבע והגנים לטובת חיות הבר הנמצאות בשמורות הטבע שמסביב לעיר".

 

במקרה אחר, הגיעה למוקד העירוני פנייה על נחש שנראה בסמוך לתחנת הסעות בשכונת שמשון ומיד נקראו למקום מפקח וטרינרי ולוכד נחשים מוסמך מטעם רשות הטבע והגנים. הנחש נלכד והועבר בשלום לשמורת הטבע זיקים.

לוכד הנחשים של רשות הטבע והגנים עם הנחש שנלכדץ. צילום: דוברות עיריית אשקלון

מכיוון שהקיץ מתקרב, האדמה מתחממת והנחשים יוצאים מהמחילות אל החיים מעל לפני האדמה. ד"ר שרביט מבקש מהתושבים המטיילים בשדות ובשטחים הפתוחים, שלא להרים אבנים או גרוטאות וחפצים בשדות בידיים חשופות, ללכת בשטחים הפתוחים בנעליים סגורות ובאם נראה נחש, לעזוב את המקום ולהתקשר בדחיפות למוקד העירוני 106.

"ראיתם נחש? אל תפגעו בו! הנחשים הנם נכס יקר במדינתנו, טורפים חולדות ומכרסמים והנם חיית בר מוגנת" מסביר שרביט.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר