סכנת זיהום אויר. העשן מיתמר בתחנת הכח רוטנברג.
סכנת זיהום אויר. העשן מיתמר בתחנת הכח רוטנברג.

שפר: לא ניתן לרשות החשמל להמשיך לזהם את אשקלון

סגן ראש העירייה ויו"ר הוועדה לאיכות הסביבה, יורם שפר, תוקף את בקשת הדחייה של רשות החשמל להתקנת מסננים על הטורבינות שמזהמות את האוויר באשקלון: "התושבים שלנו לא צריכים לשלם על המחדלים של חברת החשמל"

פורסם בתאריך: 5.9.18 10:45

     

המאבק על הבריאות של תושבי אשקלון והסביבה נמשך. לאחרונה נודע כי חברת החשמל ביקשה מהמשרד להגנת הסביבה דחייה נוספת בהתקנת מסנני זיהום על שתיים מארבע הטורבינות שלה באשקלון, זאת על אף שאמורה הייתה לסיים את התקנתם בעוד חודש.

תחנת כח רוטנברג. צילום: אלירם משה

מי שתקף את הבקשה של חברת החשמל הוא סגן ראש העירייה ויו"ר הוועדה לאיכות הסביבה יורם שפר (תכלית עכשיו) שטוען: "אף תושב באשקלון לא צריך לשלם בבריאותו על מחדלי רשות החשמל". שפר ביקש ממשרד להגנת הסביבה שלא לאשר את בקשת הדחייה.

יורם שפר

כידוע, התקנת המסננים היא תנאי לקבלת היתר לפליטת מזהמים בתחנת הכח רוטנברג המייצרת את החשמל מפחם. על שתיים מארבע מיחידות הייצור (טורבינה מספר 1) שמופעלות על ידי פחם כבר הותקנו מסננים, אולם כעת דורשת רשות החשמל דחייה של 17 חודשים נוספים להתקנת המסנן ביחידה מספר 3, ועשרה חודשים נוספים ליחידה מספר 4, הפועלים בטורבינה מספר 2.

בפני חברת החשמל עומדות כעת שתי אפשרויות: להשבית את הטורבינות או לעבור על החוק החל עליה במסגרת התקנות.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




שפר, שכידוע הוביל את המאבק הגדול למניעת בניית תחנת כוח פחמית שלישית, אומר השבוע כי לא ייתן לחברת החשמל ולרשות החשמל להמשיך ולזהם. "צריך להבין שהמסננים מורידים את רמת הזיהום ב-75 אחוז: מ-650 מיליגרם לקוב לרמה של 150 מיליגרם. האיום של רשות החשמל להשבית את הטורבינות לא צריך להטריד איש, הם אלה שלא עמדו בלוחות הזמנים ולכן הם אמורים לשאת בתוצאות ולא לאיים", מסביר שפר ומוסיף "התושבים שלנו ותושבי הסביבה לא צריכים לסבול מכך, בטח שלא לשלם בבריאותם".

מחברת החשמל נמסר בתגובה: מדובר בדחייה של לוחות הזמנים בשלב מסוים בפרויקט. במועד הסיום הכולל של הפרויקט הדחייה הינה מינורית. הפרויקט הלאומי להפחתת פליטות נמצא בעיצומו ומועד הסיום של כל הפרויקט מושפע בשוליים בלבד. בפרויקט בסדר גודל כזה הנשען בין היתר על גורמים חיצוניים נוצרות לעתים נסיבות המעכבות את לוח הזמנים המקורי. חברת החשמל דיווחה למשרד להגנת הסביבה על צפי לעיכוב בשלב הנוכחי באבני הדרך".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר