זבל בחוף. צילום: אלירם משה
זבל בחוף. צילום: אלירם משה

נקי בלבד: חופי אשקלון אינם מצטיינים בנקיונם

מדד חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה בדק שלוש פעמים את החופים בכל הארץ וגילה כי חופי אשקלון וחוף אשקלון אמנם נקיים אבל לא "מאוד"

פורסם בתאריך: 13.8.18 15:56

     

אשקלון מרבה להתגאות על הצטיינותה בשלל תחומים וכשזה קורה דואגים ברשות לפרסם את ההישג בשלטי חוצות פן יהיה מי מתושבי העיר שחלילה יפספס אותו.

מדד חוף נקי מגלה השבוע כי החופים הלא מוכרזים בשעיריית אשקלון אחראית לשמור על נקיונם קיבלו ציון נקי בלבד. לעומת זאת חופים לא מוכרזים אחרים רבים בכל רחבי הארץ קיבלו את הציון הגבוה 'נקי מאוד'.  הרשויות  הן אילת, אשדוד, תל אביב-יפו, ג'סר א-זרקא, גן רווה, הרצליה, בת ים, נתניה, עכו ומטה אשר.

התלמידים במבצע נקיון החופים. צילום: דוברות מוא"ז חוף אשקלון

הבדיקה שנערכה על ידי המשרד להגנת הסביבה נעשתה ממש לאחרונה: בשלוש פעמים בכל חוף בין התאריכים 25 ביולי עד ה- 7 באוגוסט.

תכנית "חוף נקי", מופעלת משנת 2005 ומטרתה למזער את מפגע הפסולת הימית בישראל ולהביא לניקיונם של החופים והים בהתאם למחויבות הבינלאומית, לטובת הסביבה והציבור. העיקרון המוביל הוא שינוי תודעתי לחשיבות הים והחופים ולחיזוק לקיחת האחריות האישית.
מדד חוף נקי הוא כלי המשמש להערכה אחידה ואובייקטיבית של מידת ניקיון חופי הארץ הלא מוכרזים, בים התיכון ובמפרץ אילת. עם פתיחת עונת הרחצה, המשרד להגנת הסביבה קורא לנופשים, למטיילים ולחוגגים לאסוף אחריהם את שאריות הפסולת והכלים החד-פעמיים, ולהימנע מזיהום ומלכלוך חופי ישראל.

החופים מזוהמים. אילוסטרציה: עמיר ארד.

תופעת הפסולת בים ובחופים מהווה בעיה גלובלית ופוגעת בחופי העולם כולו – וגם בישראל. לפי הערכות: מדי שנה מושלכים לימים ולאוקיינוסים כ-8 מיליון טונות של פסולת פלסטיק. בישראל עד 90% מהפסולת הימית היא פלסטיק שכמעט ואינו מתכלה.

לפחות 60% מהפסולת בים ובחופים בישראל מקורו: ציבור לא אחראי המבלה בחופים ומשאיר אחריו לכלוך כגון בקבוקי שתייה, כלים חד פעמיים, שקיות ניילון, בדלי סיגריות, שאריות מזון ועוד.

הפסולת בים ובחופים מהווה מפגע בריאותי ובטיחותי לציבור ולבעלי חיים ימיים וחופים, ואף מפגע אסתטי. שקיות ניילון וחלקי פלסטיק צפים במים או מצטברים בקרקעית הים, ופוגעים ביצורים ימיים שונים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר