אסדת גז. צילום: תומר אפלבאום

ויקטור בן עמי יוצא למאבק באסדות הגז

אסדות הגז מול חופי ארצנו מתרבות, ויש מי שכבר מביעים חשש מפני זיהום מי השתייה שלנו המגיעים כיום מהים באמצעות מתקני ההתפלה. ערב הסברה בנושא יתקיים ביוזמתו של המועמד לראשות העירייה ויקטור בן עמי וארגון 'שומרי הבית'

פורסם בתאריך: 17.5.18 16:31

     

בסוף החודש יתקיים באשקלון ערב הסברה על המאבק להרחקת אסדות הגז. את הערב יזם ויקטור בן עמי, המתמודד לראשות עיריית אשקלון יחד עם ארגון בשם “שומרי הבית”. “שיקולים מוטעים הובילו את מקבלי ההחלטות במדינה לאמץ תכנית, שאם תתממש – יהפוך אזור נרחב במדינה למזוהם ומסוכן”, אומר בן עמי.

“אני משתייך לקבוצה שפועלת מאזור חיפה ועד אזור אשקלון, ואנחנו עובדים בשיתוף פעולה כשהמטרה המשותפת שלנו היא להרחיק את אסדות הגז מהחופים. אין לנו התנגדות לפעילות עצמה, אבל אנחנו מתנגדים לאופן שבו זה מתבצע כרגע. אם נסתכל על הפעילות של תמר, אז אחרי כל שאיבה יש פליטה של 800 קוב נוזל רעיל ליום. יש שם שני רעלנים מרכזיים, קונדנסט ובנזן, ומדובר בנזק משמעותי שהולך ומתפשט בים ומתחיל להגיע אלינו. באשקלון יש מתקני התפלה שאמורים להתפיל מי ים ולא נפט ורעלנים. מעבר לזה שהחומר הורג את הדגה ואת כל מה שחי באזור המזוהם הזה”.

להרחיק את אסדות הגז מהחופים. בן עמי

לדברי בן עמי, המטרה היא לגרום לכך שהאסדות יועברו פנימה והפעילות שלהן תתרחק מאזור החוף. “אנחנו קוראים להעיף אותן 120 קילומטר מערבה כדי שלא נגיע למצב שנשתה מים שלא סוננו בצורה מיטבית כי המסננים לא אמורים לסנן מתכות כבדות. אם המתכות הללו יגיעו למי השתייה שלנו, הן יגרמו לנו נזקים משמעותיים”.

בנוסף אומר בן עמי כי הצנרת אשר מובילה את הקונדנסט ומונחת ביבשה ובים מהווה סכנה. “יום יבוא והיא תדלוף מסיבות כאלה ואחרות, כבר היו דברים מעולם. אם תהיה פגיעה בתוך הים – המים יזדהמו. הקונדנסט הוא נדיף ועולה כלפי מעלה, ופרט לזיהום הים הוא יוביל לנזק סביבתי עצום ופגיעה בבני אדם. הגז הוא נכס מבחינה כלכלית למדינה ולאנשי ההון, אבל הוא ממש לא ירוק ובהחלט מסוכן ואפשר להמשיך להשתמש בו, אבל לא להזרים אותו דרכנו. אפשר לעשות מכלי אגירה בתוך הים פנימה, ומי שירצה יוכל לרכוש אותו מהם”.

בערב ההסברה ישתתפו מומחים ואנשי מקצוע שישתפו מהידע המקצועי שלהם, ובהם אנשי ארגון “שומרי הבית”, ארגון שמטרותיו הן הפרדת הגז הגולמי למרכיביו, מניעת שינוע, אחסון וטיפול בתוצרי הלוואי המסוכנים של הגז הטבעי על אדמת ישראל והרחקת תעשייה פטרוכימית מריכוזי אוכלוסין בישראל.

“האסדות הן חומר נפץ”, מסכם בן עמי, “לצערי, אין הרבה מודעות לעניין הזה, ולכן חשוב לנו לקיים את הערב הזה כדי לחשוף את הציבור ולגרום לו לפעול בעניין. אשקלון מתפתחת. מה שהיה נכון עבורה לפני 70 שנה כבר לא נכון ואפילו מסוכן היום. אם למשל פעם קצא”א היה מרוחק שנות אור מהעיר, אז היום תושבי שכונת אגמים שותים את הרעל הזה עם קשית. גם בעניין הזה צריך לפעול, להרחיק את קצא”א ולדאוג שתחנת הכוח תשתמש ברכיבים ירוקים ולא מזהמים. יש היום מודעות לעניין הזה, ואנחנו כבר יודעים איזה נזק זה גורם, אז למה לא לקדם שימוש בחומרים ירוקים?! האנרגיה הירוקה לא מנוצלת בארצנו בצורה מיטבית. יש הרבה מה לעשות, אבל בינתיים אנחנו בעיקר מזהמים”.

הערב יתקיים ביום רביעי 30.5 בשעה 19:00 ברחוב יקותיאל אדם 40.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר