חידון יהדות. צילום: נגה מלסה
חידון יהדות. צילום: נגה מלסה

"הילד הוא הגיבור": מורה מאשקלון שעלה מאתיופיה בילדותו, שפט בחידון יהדות לעולים

בקרית החינוך 'גבעת וושינגטון' התקיים חידון יהדות לעולים חדשים. אחד השופטים בחידון היה גדעון אייך, מורה ומחנך ממקיף ה' דרכא באשקלון, שעלה לארץ בשנות ה-80, וסיפר על חוויית העליה ועל התמיכה שקיבל מאנשי החינוך בתקופה מאתגרת שכזו

פורסם בתאריך: 19.6.23 10:15

     

החידון הארצי בנושא יהדות לתלמידים עולים התקיים לפני מספר ימים בקרית החינוך 'גבעת וושינגטון', באירוע מרגש ועוצמתי. אחד השופטים שלקחו חלק בחידון הוא מורה ומחנך ממקיף ה׳ ״דרכא״ באשקלון, גדעון אייך, אשר בעצמו עלה כילד בגיל 9 לישראל מאתיופיה, בסוף שנות ה 80.

 

 

 

התלמידים העולים שהשתתפו בחידון הינם תלמידים החיים בישראל בין שנה לשלוש שנים. במסגרת שילובם בחינוך הממלכתי דתי נלמדת תוכנית תלי"ה – תגבור לימודי יהדות בחטיבות הביניים, כשבסיומה מתקיים חידון מושגים רחב בנושאים: זהות יהודית, אישים וחגים ומועדים.

החידון היה במעמד הרב הראשי ליהודי אתיופיה, הרב ראובן וובשט, ראש חמ"ד, חינוך ממלכתי דתי, הגב' שוש נגר, וראש האגף לקליטת תלמידים עולים, הגב' טירה גלינויר.

חידון יהדות. צילום: נגה מלסה

חידון יהדות' גדעון אייך בצוות השופטים. צילום: נגה מלסה

"כל הכבוד על מעטפת תומכת, משפחתית ומפרגנת, שמקטינה את החשש של הילד לקחת סיכונים ולהיכשל", אמר גדעון. "בכל מצב הילד הוא הגיבור שבחר ללמוד, ולהתמודד עם נושאים מאתגרים בתוך תהליך מאתגר אותו הם עוברים", אמר גדעון אייך, שתיאר את חווית הקליטה כחוויה מאתגרת אשר העמידה אותו בפני רגעים מורכבים, וציין כי הדמויות המשפיעות ביותר בתהליך הקליטה היו אנשי החינוך, אשר דאגו לעטוף אותו ולטעת בו את האמונה ביכולותיו והמסוגלות שלו לצמצם פערים ולהיות חלק מהקבוצה המובילה.

חידון יהדות. צילום: נגה מלסה

חידון יהדות, גדעון אייך מגיש תעודה. צילום: נגה מלסה

עוד הוסיף גדעון על הפקת החידון "הרושם הנחקק מאירוע שיא מסוג זה יכול להיות ״דלק״ למסע ארוך. אין ספק שהמשתתפים, חבריהם וההורים יזכרו אירוע זה בצמתים שונים בחייהם, וכן חשוב לשתף את ההורים באירועים בהם ילדיהם עומדים על במה ומפגינים מצויינות ידע והובלה. יישר כוח ליעלה כהן, המובילה ביד רמה את התוכנית יחד עם צוות מופלא של מדריכי קליטת עליה, מורים ומפקחים. מי ייתן והילדים ומשפחותיהם יצליחו באתגרי הקליטה למען הקהילה העם והחברה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר