הזוכים בתחרות. צילום: דוברות המועצה האזורית חוף אשקלון
הזוכים בתחרות. צילום: דוברות המועצה האזורית חוף אשקלון

"ישר כוח": תלמידי שקמה דרכא זכו במקום הראשון בתחרות האקתון

תלמידי בה"ס שקמה דרכא מיד מרדכי, השתתפו השנה לראשונה בתחרות האתקון מטעם תכנית ניצנים, וזכו במקום הראשון. מדריכת הקבוצה בבה"ס: "הם הבינו את הערך של התמדה ונחישות. זה פשוט מדהים"

פורסם בתאריך: 3.4.23 18:00

     

תלמידי בה"ס שקמה דרכא מקיבוץ יד מרדכי במועצה האזורית חוף אשקלון זכו במקום הראשון בתחרות ההאקתון השנתית מטעם 'תכנית ניצנים' בה השתתפו השנה בפעם הראשונה, כשהם מתחרים מול עשרות תיכונים מכל רחבי הארץ מכיתות י'-יב'.

תכנית ניצנים, היא תכנית בשיתוף אגף התקשוב וההגנה בסייבר של צה"ל. מטרתה, לאפשר לבני נוער מצוינים באזורי הפריפריה הגיאוגרפית והחברתית חשיפה, התנסות והעמקה בעולמות התוכנה תוך הכוונה לשירות טכנולוגי בתפקידי עלית של צה"ל, ובהמשך להשתלבות בתחומי ההייטק.

נושא התחרות היה 'תרבות מקומית'. במסגרת התחרות היו צריכים המתמודדים לזהות בעיה ולפתור אותה. התלמידים הזוכים הקימו משחק מונופול ממוחשב, שבו כל קובייה ב"משטח המשחק" היא בעצם אחד העסקים המקומיים ברחבי המועצה, וכך יצרו מידע באופן מהנה ומלמד אודות העסקים המקומיים שברחבי המועצה.

הזוכים בתחרות. צילום: דוברות המועצה האזורית חוף אשקלון

הזוכים בתחרות. צילום: דוברות המועצה האזורית חוף אשקלון

אחד הזוכים בתחרות, תלמיד כיתה י' מבה"ס 'שקמה דרכא', יהונתן ברדה, סיפר על ההשתתפות בתחרות ואמר: "הייתה חוויה מטורפת. זו הייתה זכות להתחרות בתחרות הזו ועוד לזכות בה במקום הראשון. מאוד הייתי רוצה לעסוק בתחום ההייטק בעתיד, מאוד מסקרן אותי. גם בשירות הצבאי הייתי רוצה להתקבל לאחת היחידות הטכנולוגיות, ואני מודה לבית הספר 'שקמה דרכא' על כל התמיכה בנושא".

יולי לוי, מדריכת קבוצת חוף אשקלון מטעם תכנית ניצנים: "זו השנה הראשונה בה חוף אשקלון מתחרה בהאקתון, והמשפט הראשון של החניכים היה "יולי אין לנו סיכוי". הם נכנסו לזה ממש חזק, ולמדו המון באופן עצמאי בבית מעבר לתרגולים. הם הבינו את הערך של התמדה ונחישות. זה פשוט מדהים".

ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, איתמר רביבו: "גאווה גדולה לתושבות ותושבי המועצה. אני מברך את הזוכות והזוכים במקום הראשון בתחרות ההאקתון של תכנית ניצנים. זכייה ראשונה בהתמודדות הראשונה, היא החותמת שדור העתיד בחוף אשקלון הוא מבין המובחרים שיש במדינת ישראל בתחום התכנות והסייבר. יישר כוח".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר