הרב משה ויצמן. צילום: דוברות המוא"ז חוף אשקלון

"ניאבק בכל דרך": תלמידי ישיבת צביה ישבתו ויפגינו מול עיריית אשקלון ביום א'

התלמידים מוחים נגד הכוונה להחליף את ראש הישיבה האהוב - הרב משה ויצמן. ביום ראשון הקרוב הודיעו התלמידים כי הלימודים יושבתו והם יגיעו להפגנה מול בניין העירייה. "אנו דורשים מכל הנוגעים בדבר להפנים את גודל הטעות ולחזור בהם מהמהלך", מסרו התלמידים

פורסם בתאריך: 9.3.23 15:40

     

בשבועיים האחרונים מקיימים תלמידי ישיבת צביה מחאה, זאת לאחר שנודע להם כי בכוונת העירייה להחליף את ראש הישיבה האהוב, הרב משה ויצמן.

תחילתו של הסיפור הוא בהקמה של מסלול חרד"לי בתוך מקיף ב' בשם "סנהדרין" שבראשו עומד הרב קובי כהן, רב הגרעין התורני באשקלון. המסלול הזה נועד לחזק את מקיף ב' אך השילוב הזה לא צלח, זאת למרות שמסלול סנהדרין עצמו היה מבוקש מאוד. לאור זאת, נעשה ניסיון להפוך את המסלול הזה למוסד ישיבתי בפני עצמו, אלא שגורמים המעורים בעניין טוענים כי הייתה לכך התנגדות גם במשרד החינוך ובעיקר בעיריית אשקלון שלא ראתה טעם לקיומם של שני מוסדות זהים – סנהדרין וצביה.

הרב קובי כהן

בשלב הזה הוחלט לאחד בין שתי הישיבות הללו לישיבה אחת, כאשר גם הרב קובי כהן וגם הרב משה ויצמן יישארו בתפקידם. המהלך הזה לא צלח ולטענת גורמים בישיבת צביה, הוחלט כי הרב כהן יעמוד בראש הישיבה המאוחדת ואילו הרב ויצמן יפוטר.

הדבר עורר מיד סערה בקרב ההורים והתלמידים, משתי סיבות: לטענתם, מסלול סנהדרין הוא חרד"לי קרי חרדי לאומי ונחשב לאדוק יותר מישיבת צביה ולכן אין טעם לערב בין המוסדות הללו. מה עוד שבתוך צביה ישנו כבר מסלול דומה הנקרא "נועם". הסיבה השניה והיותר חשובה מבחינתם היא העובדה שהרב ויצמן הוא רב שמאוד אהוב על תמידיו ונערץ עליהם.

מאז החלה המחאה, נתלו שלטי תמיכה ברב ויצמן ברחבי ישיבת צביה והחל משא ומתן בין הנהגת ההורים לבין מינהל החינוך העירוני בניסיון למצוא פשרה. ואף יצאה הודעה מטעם יו"ר ההנהגה, אברהם רווח, לפיה "מקפיאים" את המחאה עד ליום חמישי (היום) על מנת שמינהל החינוך יוכלו למצוא פתרון למשבר.

שלט תמיכה על גדר ישיבת צביה

אלא שיום חמישי הגיע ובמינהל החינוך ביקשו ארכה של עוד שבוע עד עשרה ימים, "הבהרתי בשמי ובשם ההורים, שאנו לא בנויים לסחבת מיותרת, בטח כאשר התשובה מבחינתנו אמורה להיות ברורה וידועה", הודיע רווח להורים, "אני מציע שנתנהל בקבוצה לקבלת החלטות על דרכי פעולה, לטובת הבהרת עמדתנו. בהצלחה לכולנו בע"ה".

גם חברי מועצת התלמידים בישיבה הודיעו כי הם שבים למחאה ואף מגבירים אותה. בהודעה מטעמם נמסר כי ביום ראשון הקרב, תלמידי הישיבה ישבתו ולא יגיעו ללימודים וכן הודיעו כי "הפגנה מול בניין העירייה תתקיים ביום השביתה בשעות 08:00-10:00".

עוד ציינו בהודעה "אנו דורשים מכל הנוגעים בדבר להפנים את גודל הטעות ולחזור בהם מהמהלך. אחרת, נמשיך להיאבק בכל דרך חוקית כדי להשאיר את ראש הישיבה בתפקידו. אין צורך בשום ארכה כדי להחליט החלטה בסיסית ופשוטה: ראש הישיבה, שמתפקד מצוין ומצמיח את הישיבה, ימשיך בתפקידו".

ישיבת צביה

ישיבת צביה

מעיריית אשקלון נמסר: "ככלל, איננו דנים בסוגיות מול מנהלי בתי ספר בתקשורת. יחד עם זאת נוסיף כי עיריית אשקלון בהתאם למדיניות ראש העיר ובאמצעות מינהל חינוך השקיעה בשנים האחרונות בצורה חסרת תקדים בחינוך התורני בעיר על מנת להעניק מענה לכלל המגזרים החיים בעיר. כל ניסיון להציג תמונה אחרת חוטא למציאות ואינו עומד בקנה אחד עם החזון החינוכי העירוני שהוכיח את עצמו והביא להישגים משמעותיים בקרב תלמידי העיר ובהם, תלמידי החינוך התורני בעיר. עיריית אשקלון תמשיך לפעול בצורה המיטבית ביותר למען חינוך מיטבי ביותר לכלל התלמידות והתלמידים בעיר אשקלון".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר