הכיכר המרכזית ב"המכללה האקדמית ספיר". צילום: יובל דולב
הכיכר המרכזית ב"המכללה האקדמית ספיר". צילום: יובל דולב

הסטודנטים בספיר נגד ההנהלה: החזירו לנו כסף עבור קורסים שלא למדנו בשל שביתת הסגל

פורסם בתאריך: 27.12.20 18:40

עדכון אחרון: 28.12.20 13:54

     

שביתת הסגל הזוטר במכללות האקדמיות אמנם הסתיימה, אך מה קורה עם עשרות קוסים שבשל השביתה לא נלמדו? אגודת הסטודנטים במכללה האקדמית ספיר הודיעה כי היא יוצאת למאבק נגד הנהלת המכללה בדרישה לקבל החזרים כספיים עבור קורסים שלא נלמדו.

הנהלת המכללה האקדמית ספיר פרסמה השבוע מתווה חזרה ללימודים לאחר סיום שביתת הסגל הזוטר תוך שהיא מתעלמת מדרישת הסטודנטים המבקשים החזרים כספיים עבור הקורסים שלא נלמדו או נלמדו באופן חלקי בלבד.

מרחב היזמות והחדשנות “eXlab” ב"המכללה האקדמית ספיר". צילום: רון רחמני.

מרחב היזמות והחדשנות “eXlab” ב"המכללה האקדמית ספיר". צילום: רון רחמני.

לדברי אגודת הסטודנטים המייצגת למעלה מ 6,500 סטודנטים וסטודנטיות, בחרה הנהלת המכללה להתעלם מהם באופן מוחלט כשהיא קובעת מתווה חזרה ללא שיתופם ובאופן חד צדדי. לדברי הנהלת אגודת הסטודנטים מדובר בהפרה בוטה של המנהל התקין. על פי מתווה שפרסמה ההנהלה, קורסים רבים לא יושלמו כלל וחלק יושלמו באופן חלקי, א-סינכרוני וללא שום החזר או פיצוי כספי.

יתרה מזאת, מסתמן כי הסטודנטים ייאלצו להתמודד לבדם עם השלמה של חומרים ופערים לימודיים שנוצרו במהלך תקופת השביתה וזאת במקביל להתמודדות שלהם עם עבודה, פרנסה ושעות שעליהם לתת בתמורה למלגות.

לדברי יורי לוין, יו"ר אגודת הסטודנטים בספיר: "המכללה קבעה מתווה חזרה ללימודים ללא התייחסות לבקשות האגודה. אנו יוצאים למאבק ללא פשרות למען הסטודנטים הנאבקים יום יום באתגרי הלימוד תחת מגבלות הקורונה ועם אתגרים כלכליים לא פשוטים אליהם מתווספים עכשיו גם אתגרים מבית. אנו רואים בחומרה את ההתנהלות הזו ולא נשקוט עד שהנהלת המכללה תדאג להחזר כספי מותאם לכל סטודנט עבור כל הקורסים שלא נלמדו לאורך השנה" אמר לוין והוסיף "אם לא די בכך שציבור הסטודנטים נפגע בעקבות מגפת הקורונה וכל סטודנט הפך לקובייה בזום, קבעה הנהלת המכללה מתווה חזרה מהשביתה באופן חד צדדי המנותק מהמציאות ומתעלם מזכויות הסטודנטים".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




לדברי היו"ר בשבוע האחרון פנתה אגודת הסטודנטים אל ההנהלה מספר פעמים בבקשה לדון איתם על מתווה הולם עבור כל הצדדים. לדבריו, הנהלת המכללה מתעלמת מאגודת הסטודנטים באופן בוטה, מחזיקה את ציבור הסטודנטים עם הגב לקיר כבני ערובה ומחייבת אותם בתשלום מלא גם עבור קורסים שלא נלמדו כשההגדרה היחידה להתנהלות זו היא לחלוטין גזל.

ממכללת ספיר נמסר בתגובה: "הנהלת המכללה מברכת על סיום השביתה ועושה כל שביכולתה לצמצם את נזקיה ולאפשר לסטודנטים ללמוד את החומר שהפסידו כתוצאה מהשביתה. שכר הלימוד נקבע בהתאם לנקודות הזכות אליהן נרשמו הסטודנטים, והנהלת המכללה עומדת בהתחייבותה לספק את מלוא הידע בתמורה לתשלום שכר הלימוד, כולל השלמת החומר הנדרש במהלך השבועות הקרובים. חשוב לחדד ולהבהיר; לא בוטלו קורסים, ולא נגבה שכר לימוד עבור קורסים שאינם מתקיימים. מיד בתום השביתה, הועברה תכנית המתווה להתייחסות אגודת הסטודנטים וחלק מהבקשות הוטמעו ונכללו במתווה, לצד ההקפדה הבלתי מתפשרת על האיכות האקדמית בספיר. אנחנו מצטערים מאוד שהסטודנטים שלנו (כמו כלל הסטודנטים, בפרט במכללות הציבוריות) מתמודדים עם שנה כל כך מאתגרת, ומקדישים לילות כימים על מנת להקל עליהם. זאת, החל מהתאמת חומרי הלימוד ללמידה מקוונת, תמיכה טכנית ופדגוגית ועד פריסת תשלומים נוחה וסיוע במימון שכר הלימוד. נמשיך לפעול למען הסטודנטים שלנו בכל האמצעים. אנו מאמינים שבתוך זמן קצר נצליח לחזור למסלול שגרת לימודים ולשביעות רצון הסטודנטים שלנו. מאחלים לכולנו, הרבה בריאות והמשך שנת לימודים פוריה".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר