אנדרש גוטמן עם אמו
אנדרש גוטמן עם אמו

גם בקורונה זוכרים את אנדרש

רגע לפני יום הכיפורים ולמרות הקורונה, נערכה אזכרה מצומצמת על קברו של חלל בוגר בית הספר”אורט הנרי רונסון” אנדרש גוטמן ז”ל, שנהרג במלחמת יום הכיפורים ואיש ממשפחתו לא נותר בחיים. לאזכרה הגיעו לראשונה גם שני חבריו שנלחמו איתו יחד עד רגעיו האחרונים

פורסם בתאריך: 2.10.20 11:52

     

מעמד מרגש במיוחד נערך ביום רביעי שעבר בבית העלמין בגבעת ציון באשקלון, כאשר נערכה אזכרה לחלל מלחמת יום הכיפורים – אנדרש גוטמן ז”ל. האזכרה נערכה ביוזמת המורה לאנגלית מבית הספר “אורט רונסון” שגוטמן היה מבוגריו.

האזכרה של אנדרש גוטמן השבוע בחלקה הצבאית בבית העלמין באשקלון

האזכרה של אנדרש גוטמן השבוע בחלקה הצבאית בבית העלמין באשקלון

אנדרש גוטמן עלה מהונגריה עם הוריו שני ניצולי שואה, שהכירו לאחר השואה והתחתנו, בשנת 1964 כשהיה בן 10 הוא עלה לישראל והמשפחה השתכנה באשקלון. גוטמן החל ללמוד בבית הספר תגר (רונסון בשמו הקודם), ושם הצטיין בעיקר בלימודי פיזיקה ומתמטיקה. הוא היה מוזיקאי שאהב לנגן. גוטמן התגייס לחיל השריון, ובחופשות מהצבא עזר לאביו בעבודתו במוסך, הוא נפל במלחמת יום הכיפורים.

אוטודידקט. אנדרש גוטמן מנגן בלהקה

אוטודידקט. אנדרש גוטמן מנגן בלהקה

“אנדרש היה מבריק כתלמיד, היה חד כתער וידע הכל. הוא היה נגן מחונן שלימד את עצמו לבד לנגן. באופן כללי הוא היה אוטודידקט”, סיפר השבוע מי שהיה חברו הקרוב מוטי אליעזר, “תכננו ללכת יחד לטכניון והתקבלנו. אבל בסוף העדפנו ללכת לשרות קרבי. היינו ביחד כל בצבא. אפילו ברחנו יחד בכל יום שישי יחד. במזל השתבצנו לאותה מחלקה. הוא בלט מאוד גם במוזיקה במסיבת סיום הצמ”פ הוא אפילו חיבר שיר. אני חושב המון איפה הוא היה היום. אני בטוח שהוא היה מטביע חותם כי היו לו יכולות אדירות ודמיון, אני בטוח שהוא היה ממציא איזה סטארט אפ”.

הטרגדיות המשיכו לפקוד את משפחת גוטמן, ואחותו היחידה מירי נפטרה לפני כעשר שנים ממחלה קשה. לאחר ששכלו גם את בתם השנייה, נפטרו הוריו של גוטמן. לפני מותו של האב הבטיחה לו נועה נגר-הלוי מורה לאנגלית בבית הספר “אורט הנרי רונסון”, כי תדאג לכבד את זכרו של בנו, ולהנציח אותו בצורה מכובדת כל שנה.

אנדרש גוטמן לפני המלחמה

אנדרש גוטמן לפני המלחמה


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




השנה האתגר שניצב בפניה היה לא פשוט בעקבות מגבלות הקורונה. אבל למרות הקשיים כמו בכל שנה, נערכה אזכרה מכובדת מעל קברו בבית העלמין בגבעת ציון באשקלון, עם כ- 15 משתתפים. בנוסף יזמה נגר-הלוי שידור של האזכרה בזום, לטובת רבים שלא יכלו להגיע מבית הספר. “השנה היה מרגש במיוחד שני חבריו הגיעו לראשונה לאזכרה”, סיפרה נגר-הלוי, “לאחר שבתו נפטרה אמר לי אביו של אנדרש ‘היטלר ניצח אותנו, את המשפחה’ עניתי לו שממש לא, ואני מבטיחה לך שבכל שנה תיערך לאנדרש אזכרה מכובדת. אני משתדלת לעמוד בהבטחתי, ושמחה שהצלחנו למרות הקורונה לעשות זאת”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר