צהרון בגן ילדים. צילום: תומר אפלבאום-באובאו

לאור הזינוק המתוכנן במחירי הצהרונים; גלאם במכתב בהול לשר כ"ץ

במשרד האוצר מתכננים לבטל את הסבסוד לצהרונים והדבר עשוי להביא לזינוק במחירים. ראש עיריית אשקלון פנה לשר האוצר ודרש ממנו לבטל את "הגזירה"

פורסם בתאריך: 18.8.20 10:55

     

במינהל החינוך מתכוננים לפתיחת שנת הלימודים לא רק בשיבוץ התלמידים והמורים במוסדות ובכיתות על הצד הטוב ביותר אלא גם בהיבט הכלכלי ובתמחור של הצהרונים שמפעילה העירייה ברוב מוסדות החינוך. הצהרונים ממומנים על ידי ההורים מצד אחד ובמשך שנים היו מסובסדים על ידי המדינה. אלא שבשנה שתיפתח בעוד שבועיים משרד האוצר אינו מתכוון להשתתף בעלויות כבר שנה.

בעקבות כך פנה ראש העיר, תומר גלאם, לשר האוצר, ישראל כ"ץ במכתב בהול בבקשה שלא להפסיק את הסבסוד הממשלתי של הצהרונים לשנת הלימודים הקרובה, דבר שעלול להוביל להתייקרות מחירי הצהרונים לילדי הגנים ולתלמידי כיתות א'-ב'.

ראש העירייה תומר גלאם בצהרונים. צילום ארכיון: תומר שונם הלוי

ראש העירייה תומר גלאם בצהרונים. צילום ארכיון: תומר שונם הלוי

לדברי גלאם, ההורים לא יוכלו לעמוד בעלייה במחירי הצהרונים בהיעדר סבסוד ממשלתי, כאשר ברובם המוחלט של המקרים אין המדובר בכמה ילדים בכל משפחה ששוהים במסגרות אלו.

עוד התייחס ראש העיר במכתבו לכוונת הממשלה לבטל את כל התוכניות לסיוע וקידום תלמידי הפריפריה ותלמידים משכבות מוחלשות, ולפטר את עובדיהן – בהן תוכנית היל"ה, שמספקת מסגרות לתלמידים על סף נשירה; תוכנית קרב, שמספקת שיעורי העשרה; מפעל הזנה והארכת יום הלימודים בפריפריה; ועוד תוכניות לעידוד בגרות מלאה וצמצום הנשירה של תלמידים משכבות מוחלשות.

"כידוע לך", כתב גלאם לכ"ץ "מסגרות הצהרונים והמסגרות האחרות המופעלות לאחר שעות הלימודים נועדו לספק פתרון מעשי להורים שעובדים בשעות הללו ואין להם מסגרות חלופיות לילדים".

ראש עיריית אשקלון תומר גלאם עם שר האוצר ישראל כ"ץ. צילום: דוברות עיריית אשקלון

ראש עיריית אשקלון תומר גלאם עם שר האוצר ישראל כ"ץ. צילום: דוברות עיריית אשקלון

"אנו מצויים בעיצומו של משבר כלכלי מהחמורים שידעה המדינה. משפחות רבות איבדו בחודשים האחרונים את מקור פרנסתן ואחרות עוד נאבקות על מקומות העבודה שעוד נותרו. זה לא הזמן להטיל גזירות כאלה על הציבור. ההיפך הוא הנכון – זה הזמן להעביר למשפחות כל סיוע אפשרי, סיוע שעשוי להציל משקי בית רבים מקריסה מוחלטת.

"אני משוכנע שראשי רשויות רבים יתמכו בעמדתי זו ויצטרפו לדרישה החד-משמעית לבטל את רוע הגזירה.

"עיריית אשקלון עושה בחודשים האחרונים מאמצים רבים כדי לתמוך בתושבים שנפגעו כלכלית, בכל דרך אפשרית ובמחיר כלכלי כבד. אנו זקוקים בעת הזו לתמיכה, גיבוי וסיוע ממשלתי, כדי שנוכל כולנו לעבור את התקופה הזו בשלום".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר