בניין עיריית אשקלון. צילום: אורי קריספין
בניין עיריית אשקלון. צילום: אורי קריספין

משרד העבודה והרווחה דורש תשובות: האם עיריית אשקלון דורשת כספים בניגוד לנהלים?

עיריית אשקלון פרסמה מכרז להפעלת מעון בו נדרשים דמי שכירות של בגובה של כ-150 אלף ש"ח בשנה. במשרד העבודה והרווחה טוענים כי הם מימנו את בניית המעון ולכן אין לגבות עבורו דמי שכירות. בעירייה מנגד, מסבירים מדוע מותר להם לגבות

פורסם בתאריך: 21.7.20 21:21

     

עיריית אשקלון פרסמה בימים אלה מכרז להפעלת מעון יום ברחוב הסוכה בשכונת ברנע בעיר. מדובר במבנה בן שתי קומות של מעון יום המשתרע על שטח של כאלף מטרים רבועים.

המכרז המפורט מדבר כמובן על התנאים הנדרשים מן הזוכה במכרז, על הכפיפות לאגף למעונות יום ומשפחתונים שבמשרד העבודה והרווחה, כמו גם על תקופת ההתקשרות שהיא לחמש שנים פלוס שתי אופציות נוספות לחמש שנים ועד ועוד תנאים רבים.

גן ילדים. צילום אילוסטרציה: אייל טואג

מעון. צילום אילוסטרציה: אייל טואג

אלא שתחת הכותרת "ההצעה הכספית של המציע" נכתב כך בסעיף א': "על המציע למלא בטופס הצעת המחיר את דמי השימוש החודשיים המוצעים על ידם לכל כיתה בנפרד ובסך הכל. מובהר כי דמי השימוש החודשיים לכל כיתה לא יפחתו מ-3,000 (לפני מע"מ), ובסך הכל הצעת המחיר החודשית לא תפחת מ-12,000 ש"ח (לפני מע"מ)".

בנוסף, נכתב כי הזוכה במכרז שיפעיל את המעון יאלץ לשלם גם דמי ארנונה חודשיים לעיריית אשקלון, ואף מודגש שם: "יובהר למען הסר ספק, כי תשלומי הארנונה יחולו בכל מקרה על המפעיל, אף אם ישתנה הדין ויחיל תשלומים אלה על בעלים של נכס ולא על המחזיק בו".

דבר המכרז הגיע לאוזניהם של אנשי האגף למעונות יום ושם נזעקו ופנו במכתב למנהלת אגף הרווחה מזל לוי בתהייה מדוע העירייה דורשת מהזוכים כספים בניגוד לנהלים, לכאורה? הרי מדובר במבנה של מעון שנבנה במימון משרד העבודה והרווחה, "כפי הנראה מדובר במעון שנבנה במימון האגף למעונות יום ומשפחתונים", נכתב במכתב, "ומשכך חלה עליו הוראת המנכ"ל, הקובעת. בין היתר. כי אין לגבות תמורה בעד החזקת מבנה מעון היום והשימוש בו, לרבות שכר דירה וארנונה".

בעירייה הסבירו מנגד, כי הדבר מותר מאחר והמימון של משרד העבודה והרווחה לא היה מימון מלא, "התקציב שניתן על ידי משרד הרווחה אינו מכסה את כלל ההוצאות הנדרשות לבניית המעונות בסטנדרטים הנדרשים, בהם מיגון המבנים. בהתאם לכך, הוסיפה העירייה כספים מתקציבה להשלמת מימון עלויות הבנייה. התשלום אותו נדרש המפעיל לשלם הוא כנגד יתרות הכספים שלא מומנו על ידי משרד הרווחה. הדבר הובהר למשרד הרווחה על ידי העירייה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




יחד עם זאת, גורמים המעורים בעניין אומרים כי יש לגבות זאת בדרכים אחרות, אך לא בדמות שכירות וארנונה חודשיים וקבועים.

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר