הרב יצחק ברדא ותומר גלאם. צילום: אלדד עובדיה
הרב יצחק ברדא ותומר גלאם. צילום: אלדד עובדיה

“אנחנו משלמים מחיר כי אנחנו שייכים לרב ברדא”

הורי התלמידים בבית הספר “תלמוד תורה - חניכי הישיבות” מתלוננים על הזנחה קשה של המבנה וטוענים כי העירייה נמנעת מלשפץ את המקום כי בית הספר מזוהה עם מוסדות הרב יצחק ברדא. “תומר חושש שיגידו שהוא שיפץ כי הוא חסיד של הרב ברדא”, אמר אחד ההורים

פורסם בתאריך: 21.6.20 11:04

     

מזה מספר שנים שבמבנה מיושן ברחוב פינס באפרידר ממקום בית הספר החרדי “תלמוד תורה – חניכי הישיבות”. ההורים בבית הספר מתלוננים על הזנחה ואפילו סכנות בטיחותיות.

ההזנחה בבית הספר - תלמוד תורה חניכי הישיבות

ההזנחה בבית הספר – תלמוד תורה חניכי הישיבות

“לא יכול שישימו תלמידים במבנה כל כך מכוער ולא בטיחותי, סכנה ללמוד שם. כיתות קטנות, מדרגות צפופות, חלונות שבורים, קירות מקולפים”, מספר אחד ההורים.

ההזנחה בבית הספר - תלמוד תורה חניכי הישיבות

ההזנחה בבית הספר – תלמוד תורה חניכי הישיבות

אז מדוע העירייה לא משפצת את המבנה? להורים הסבר מעניין. “אני פניתי לתומר גלאם ולזוזט, אבל זה בית ספר של הרב ברדא שתומר גלאם הוא חסיד שלו. הם חוששים שאם הוא ישפץ אז ידברו שהוא עשה זאת בגלל הרב ברדא. פנינו גם לאליהו ברדא והוא אמש שזה קשור לאבא שלו והוא לא יכול לעזור”, מספר הורה לתלמיד בבית הספר.

ההזמנחה בבית הספר - תלמוד תורה חניכי הישיבות

ההזמנחה בבית הספר – תלמוד תורה חניכי הישיבות

לאחרונה פנה אחד ההורים במכתב לראש העירייה, תומר גלאם ולראש מינהל החינוך בעירייה, יובל זוזט “הכיתות רעועות וישנות והמבנה עצמו מהווה סכנה של ממש לביטחונם ושלומם של התלמידים”, נכתב, “מיותר לציין כי במצב הנוכחי ועם הצפיפות הנוראית, אנו כהורים חוששים לשלוח את ילדינו שכן בית הספר לא יוכל לעמוד ולו בהנחיה אחת הנדרשת בשל מגפת הקורונה ובכלל. לאור האמור אנו פונים בכל לשון של בקשה ומבקשים למצוא לילדינו פתרון חלופי מהיר. כל יום שעובר – הוא לצערנו יום בו ילדינו לא לומדים ומצויים בבית בחוסר מעש. בבדידות ובמצב נפשי ירוד. מיותר לציין כי הלמידה מהבית אינה מהווה תחליף למסגרת חינוכית. לפיכך אבקש בכל לשון של בקשה למצוא לתלמידים פתרון חלופי אחר. נציין שוב כי המבנה של בית הספר הינו מפגע בטיחותי חמור המהווה פצצת זמן מתקתקת. אנו לא רוצים שאחד התלמידים יפגע חלילה ואז נגיד שהכתובת היתר, על הקיר. אבקש להשיב לאלתר את התלמידים למבנה ציבור ראוי בו יוכלו ישמור על היגיינה ורמת בטיחות נאותה”.

בית ספר אילנות

"כולו פאר והדר". בית ספר אילנות הסמוך

מהעירייה, כך אומרים לנו הורים, לא התקבלה כל תשובה למכתב ומבחינתם הם ערוכים כבר לצאת להפגנה בנושא.

נכון לעכשיו תלמידים רבים עדיין נשארים בבית בשל החשש של ההורים. “ואם תהיה הידבקות בקורונה? הילדים שם בסכנה יומיומית. ובלי קשר לקורונה המבנה שם הוא לא בטיחותי. אם משרד החינוך יבדוק את הבטיחות של בית הספר הוא יסגור אותו. מזעזע איך שנראה בית הספר. מסכנים התלמידים. אי אפשר לתאר איך הם לומדים בצפיפות. אין חצר משחקים וסגרו אותם כמו בגטו. ותומר לא יכול לעשות כלום כי הרב ברדא הוא פטרון שלו. אנחנו משלמים מחיר כי אנחנו שייכים לרב ברדא, למה הילדים צריכים לסבול בגלל שזה בית ספר של הרב ברדא?”.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




מעבר לגדר של בית הספר נמצא בית הספר הממלכתי “אילנות”, ההורים מביטים לעברו בקנאה, “איזה הבדל אתה רואה בית ספר אילנות כולו ברוב פאר והדר, רחבות ומגרש משחקים והתלמוד תורה של חניכי הישיבות כלום. רק ברזנט כמו גטו. תנו להם משהו לפחות מגרש משחקים או משהו. השומר של בית הספר מנקה בעצמו את בית הספר. העירייה לא דואגת להם לשום דבר”.

מעיריית אשקלון נמסר בתגובה: “מצבו הפיזי של בית הספר מוכר לעירייה ואנו בוחנים מספר אפשרויות לספק מענה לתלמידים. נבהיר כי, עיריית אשקלון פועלת ללא משוא פנים ואינה מבדילה בין המסגרות השונות בהן לומדים ילדי העיר. לראייה, בשנים האחרונות, בהתאם למדיניות ראש העיר, בוצעו שיפוצים ושדרוגים בעשרות מוסדות חינוך בהם מוסדות המוכש”ר וכן בוצעה בנייה חדשה של מוסדות המוכש”ר וכך ייעשה גם בהמשך על מנת לאפשר שוויוניות בין כל תלמידי העיר הלומדים במוסדות החינוך השונים”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר